AZ-KVÍZ PRÓZA: pojmy, texty

Ročník:
Počet stran:
57
Velikost: 13.36 MB
Typ souboru: zip
Nahráno:
Naposledy upraveno:
24. 1. 2025
Sdílet:

AZ KVÍZ k zábavnému opakování a ujasnění prozaických útvarů

56 OTÁZEK (28 otázek + 28 náhradních) + KLÍČ S ODPOVĚĎMI

cestopis, poezie, anekdota, legenda, kronika, fejeton, báchorka, próza (prozaický), román, autobiografie, životopis, novela, komiks, deník, romaneto, reportáž, bajka, báje, mýtus, zpráva, recenze, povídka, úvodník, pohádka, sága, biografie, interview, pověst, referát, dopis, líčení

PROCVIČUJEME:
- definici ve smyslu ujasnění si typických znaků uvedených útvarů
- poznávání textu, který nese tyto typické znaky

2 TYPY ÚLOH:
1) výběr z možností
2) odpověď s nápovědou iniciály literárního termínu



Pravidla hry:

a) Žáci se rozdělí na dva týmy (zelení x červení)

nebo b) Žáci jsou jako třída jeden tým a hrají proti učiteli.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Žáci si vybírají otázky pro svůj tým, odpoví-li správně, získávají pole (učitel označí pole barvou jejich týmu).

Pokud je odpověď na PRVNÍ (tj. nenáhradní) otázku špatná (mezi a - b - c je vždy NEBO):
a) učitel může nabídnout otázku druhému týmu, mají-li o něj zájem a odpoví-li dobře, získávají pole a na řadě je hráč, který odpověděl špatně (pole má barvu jeho soupeře),

b) učitel může nabídnout otázku druhému týmu, mají-li zájem, ale odpoví taktéž špatně, na řadě je opět hráč, který si tuto otázku vybral, ale odpověděl ji chybně jako první (pole má modrou barvu - nabízí náhradní otázku),

c) učitel špatně zodpovězenou otázku okamžitě uzavře, vracíme se na pyramidu a na tahu je druhý tým, políčko zůstává modré s nabídkou náhradní otázky



Pokud je odpověď i na NÁHRADNÍ otázku špatná (mezi a - b je NEBO):
a) Pole automaticky připadne soupeři, ten je však na dalším tahu (tj. získá toto pole a navíc je na řadě),

b) Vrátíme se na pyramidu a políčko začerníme - tím je vyčerpané a neplatné - žáci musí hledat způsob, jak i přesto propojit všechny tři strany (toto pojetí je výhodné, když hraje celá třída "proti učiteli", který tímto způsobem sbírá pole pro sebe (tedy žák neodpoví ani první, ani náhradní otázku a černé políčka patří učiteli). 


POJETÍ HRY LZE DÁLE MODIFIKOVAT - např. jednoduše hrají tři týmy (červení, zelení, černí) a sbírají políčka ve své barvě. Vítězem je ten, kdo nasbírá nejvíce. 

 

 


 


 

Další produkty od autora Mgr. Monika Chmelařová

320436
Český jazyk
4., 5., 6., 7., 8., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
VŠE VE VIDEU :-) 7 pracovních listů + kopie s vyplněným řešením PREZENTACE - podklady k povídání o svatojánské noci
38.00 Kč
289701
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Soubor aktivit k samostatné práci žáků ve skupinách. Celkem šest aktivit - každá z nich odhaluje jedno ze šesti
50.00 Kč
4350
Český jazyk - gramatika
5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje: - zásobník pojmů pro učitele (seznam pojmů ke všem 6 kategoriím PJ - konkrétní, abstraktní, pomnožná
45.00 Kč
121770
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
- pracovní listy a testy k výuce CESTOPISU a rozvoji čtenářské gramotnosti - luštění (křížovky, osmisměrky) - příprava
30.00 Kč
AZ-KVÍZ PRÓZA: pojmy, texty AZ-KVÍZ PRÓZA: pojmy, texty
AZ KVÍZ k zábavnému opakování a ujasnění prozaických útvarů56 OTÁZEK (28 otázek + 28 náhradních) + KLÍČ S ODPOVĚĎMIcestopis, poezie, anekdota, legenda, kronika, fejeton, báchorka, próza (prozaický), román, autobiografie, životopis, novela, komiks, deník, romaneto, reportáž, bajka, báje, mýtus, zpráva, recenze, povídka, úvodník, pohádka, sága, biografie, interview, pověst, referát, dopis, líčeníPROCVIČUJEME:- definici ve smyslu ujasnění si typických znaků uvedených útvarů- poznávání textu, který nese tyto typické znaky2 TYPY ÚLOH:1) výběr z možností2) odpověď s nápovědou iniciály literárního termínuPravidla hry:a) Žáci se rozdělí na dva týmy (zelení x červení)nebo b) Žáci jsou jako třída jeden tým a hrají proti učiteli.- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -Žáci si vybírají otázky pro svůj tým, odpoví-li správně, získávají pole (učitel označí pole barvou jejich týmu).Pokud je odpověď na PRVNÍ (tj. nenáhradní) otázku špatná (mezi a - b - c je vždy NEBO):a) učitel může nabídnout otázku druhému týmu, mají-li o něj zájem a odpoví-li dobře, získávají pole a na řadě je hráč, který odpověděl špatně (pole má barvu jeho soupeře),b) učitel může nabídnout otázku druhému týmu, mají-li zájem, ale odpoví taktéž špatně, na řadě je opět hráč, který si tuto otázku vybral, ale odpověděl ji chybně jako první (pole má modrou barvu - nabízí náhradní otázku),c) učitel špatně zodpovězenou otázku okamžitě uzavře, vracíme se na pyramidu a na tahu je druhý tým, políčko zůstává modré s nabídkou náhradní otázkyPokud je odpověď i na NÁHRADNÍ otázku špatná (mezi a - b je NEBO):a) Pole automaticky připadne soupeři, ten je však na dalším tahu (tj. získá toto pole a navíc je na řadě),b) Vrátíme se na pyramidu a políčko začerníme - tím je vyčerpané a neplatné - žáci musí hledat způsob, jak i přesto propojit všechny tři strany (toto pojetí je výhodné, když hraje celá třída "proti učiteli", který tímto způsobem sbírá pole pro sebe (tedy žák neodpoví ani první, ani náhradní otázku a černé políčka patří učiteli). POJETÍ HRY LZE DÁLE MODIFIKOVAT - např. jednoduše hrají tři týmy (červení, zelení, černí) a sbírají políčka ve své barvě. Vítězem je ten, kdo nasbírá nejvíce.     
UUCZ-115013
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Český jazyk - sloh>Didaktické hry>AZ-kvíz>Přípravy hodiny/lekce>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
38.00