AZ-KVÍZ PRÓZA: pojmy, texty

Ročník:
Počet stran:
57
Velikost: 12.49 MB
Typ souboru: zip
Nahráno:
Naposledy upraveno:
9. 8. 2022
Sdílet:

AZ KVÍZ k zábavnému opakování a ujasnění prozaických útvarů

56 OTÁZEK (28 otázek + 28 náhradních)

cestopis, poezie, anekdota, legenda, kronika, fejeton, báchorka, próza (prozaický), román, autobiografie, životopis, novela, komiks, deník, romaneto, reportáž, bajka, báje, mýtus, zpráva, recenze, povídka, úvodník, pohádka, sága, biografie, interview, pověst, referát, dopis, líčení

PROCVIČUJEME:
- definici ve smyslu ujasnění si typických znaků uvedených útvarů
- poznávání textu, který nese tyto typické znaky

2 TYPY ÚLOH:
1) výběr z možností
2) odpověď s nápovědou iniciály literárního termínu



Pravidla hry:

a) Žáci se rozdělí na dva týmy (zelení x červení)

nebo b) Žáci jsou jako třída jeden tým a hrají proti učiteli.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Žáci si vybírají otázky pro svůj tým, odpoví-li správně, získávají pole (učitel označí pole barvou jejich týmu).

Pokud je odpověď na PRVNÍ (tj. nenáhradní) otázku špatná (mezi a - b - c je vždy NEBO):
a) učitel může nabídnout otázku druhému týmu, mají-li o něj zájem a odpoví-li dobře, získávají pole a na řadě je hráč, který odpověděl špatně (pole má barvu jeho soupeře),

b) učitel může nabídnout otázku druhému týmu, mají-li zájem, ale odpoví taktéž špatně, na řadě je opět hráč, který si tuto otázku vybral, ale odpověděl ji chybně jako první (pole má modrou barvu - nabízí náhradní otázku),

c) učitel špatně zodpovězenou otázku okamžitě uzavře, vracíme se na pyramidu a na tahu je druhý tým, políčko zůstává modré s nabídkou náhradní otázky



Pokud je odpověď i na NÁHRADNÍ otázku špatná (mezi a - b je NEBO):
a) Pole automaticky připadne soupeři, ten je však na dalším tahu (tj. získá toto pole a navíc je na řadě),

b) Vrátíme se na pyramidu a políčko začerníme - tím je vyčerpané a neplatné - žáci musí hledat způsob, jak i přesto propojit všechny tři strany (toto pojetí je výhodné, když hraje celá třída "proti učiteli", který tímto způsobem sbírá pole pro sebe (tedy žák neodpoví ani první, ani náhradní otázku a černé políčka patří učiteli). 


POJETÍ HRY LZE DÁLE MODIFIKOVAT - např. jednoduše hrají tři týmy (červení, zelení, černí) a sbírají políčka ve své barvě. Vítězem je ten, kdo nasbírá nejvíce. 

 

 


 


 

Další produkty od autora Mgr. Monika Chmelařová

203137
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Pracovní listy a aktivity k četbě i rozboru díla Máj. OBSAH (detaily v náhledových obrázcích): 1. Životopis K. H. Máchy
63.00 Kč
219660
Český jazyk
5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
• 20 testů k opakování a procvičení literární výchovy sestavených po vzoru "CERMAT" testů určených pro přijímací zkoušku
30.00 Kč
320436
Český jazyk
4., 5., 6., 7., 8., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
VŠE VE VIDEU :-) 7 pracovních listů + kopie s vyplněným řešením PREZENTACE - podklady k povídání o svatojánské noci
38.00 Kč
5170
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
- příprava k přijímací i maturitní zkoušce - 15 stran pracovních listů + řešení (vyplněno v kopii) - opakování větných
40.00 Kč
AZ-KVÍZ PRÓZA: pojmy, texty AZ-KVÍZ PRÓZA: pojmy, texty
AZ KVÍZ k zábavnému opakování a ujasnění prozaických útvarů 56 OTÁZEK (28 otázek + 28 náhradních) cestopis, poezie, anekdota, legenda, kronika, fejeton, báchorka, próza (prozaický), román, autobiografie, životopis, novela, komiks, deník, romaneto, reportáž, bajka, báje, mýtus, zpráva, recenze, povídka, úvodník, pohádka, sága, biografie, interview, pověst, referát, dopis, líčení PROCVIČUJEME: - definici ve smyslu ujasnění si typických znaků uvedených útvarů - poznávání textu, který nese tyto typické znaky 2 TYPY ÚLOH: 1) výběr z možností 2) odpověď s nápovědou iniciály literárního termínu Pravidla hry: a) Žáci se rozdělí na dva týmy (zelení x červení) nebo b) Žáci jsou jako třída jeden tým a hrají proti učiteli. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Žáci si vybírají otázky pro svůj tým, odpoví-li správně, získávají pole (učitel označí pole barvou jejich týmu). Pokud je odpověď na PRVNÍ (tj. nenáhradní) otázku špatná (mezi a - b - c je vždy NEBO): a) učitel může nabídnout otázku druhému týmu, mají-li o něj zájem a odpoví-li dobře, získávají pole a na řadě je hráč, který odpověděl špatně (pole má barvu jeho soupeře), b) učitel může nabídnout otázku druhému týmu, mají-li zájem, ale odpoví taktéž špatně, na řadě je opět hráč, který si tuto otázku vybral, ale odpověděl ji chybně jako první (pole má modrou barvu - nabízí náhradní otázku), c) učitel špatně zodpovězenou otázku okamžitě uzavře, vracíme se na pyramidu a na tahu je druhý tým, políčko zůstává modré s nabídkou náhradní otázky Pokud je odpověď i na NÁHRADNÍ otázku špatná (mezi a - b je NEBO): a) Pole automaticky připadne soupeři, ten je však na dalším tahu (tj. získá toto pole a navíc je na řadě), b) Vrátíme se na pyramidu a políčko začerníme - tím je vyčerpané a neplatné - žáci musí hledat způsob, jak i přesto propojit všechny tři strany (toto pojetí je výhodné, když hraje celá třída "proti učiteli", který tímto způsobem sbírá pole pro sebe (tedy žák neodpoví ani první, ani náhradní otázku a černé políčka patří učiteli).  POJETÍ HRY LZE DÁLE MODIFIKOVAT - např. jednoduše hrají tři týmy (červení, zelení, černí) a sbírají políčka ve své barvě. Vítězem je ten, kdo nasbírá nejvíce.         
UUCZ-115013
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Český jazyk - sloh>Didaktické hry>AZ-kvíz>Přípravy hodiny/lekce>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
38.00