B. Němcová: SEDMERO KRKAVCŮ (mini knížka, PL s řešením)

Ročník:
Počet stran:
22
Velikost: 4.97 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

OBSAH (vše v NÁHLEDOVÝCH OBRÁZCÍCH :-) )

1) Podklady k sestavení MINI KNÍŽKY (formát A6) - úvod + text pohádky B. Němcové "Sedmero krkavců"
(k oboustrannému čb tisku a svázání do sešitu)

2) Mini pracovní listy: celkem 8 PL po vzoru CERMAT testů (S ŘEŠENÍM), okruhy:

  • procvičování pravopisu
  • slovní zásoba (výběr synonym)
  • práce s textem, posuzování pravdivosti výroků o textu
  • složeniny
  • rozlišování archaismů a historismů
  • charakter textu (žádost, přání atd.)
  • charakteristika postav (vnitřní, vnější, přímá, nepřímá)
  • obrazná pojmenování
  • aplikace odborného textu (definice) na umělecký
  • zdrobněliny
  • spojovací výrazy a jejich význam
  • význam slova podle kontextu
  • přirovnání, perifráze
  • podst. jména: pravopis, hromadná PJ, skloňování duálu
  • rétorická otázka

3) Pracovní listy (ROZBOR POSTAV) - práce s textem, rozvoj kritického myšlení: charakteristika/rozbor postav: obdoba metody pětilístku (přídavná jména, slovesa, věta o postavě, přísloví související s postavou a rada postavě) - s řešením

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.
V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:

1. KOMPETENCE K UČENÍ:
- žák si sám plánuje a řídí učení – materiál vhodný i pro samostudium/individuální čtení (obsahuje řešení)
- žák třídí informace a navrhuje řešení (formuluje názor – přímou charakteristiku), pro svá tvrzení nachází oporu v textu (nepřímá charakteristika)

2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ:
- aplikace zadaného pravidla/poučky k posouzení jeho platnosti v praxi (archaismy, historismy)
- žák vychází ze zkušenosti; pracuje s chybou, která napomáhá k pochopení látky

3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ:
- žák určí hlavní myšlenky díla
Při rozboru postav a děje:
- žák selektuje informace dle účelu, potřeby
- podporuje svá tvrzení
- chápe cíl a téma diskuze, zdůvodňuje svá tvrzení
- připustí a zváží také názor ostatních
- hodnotí jednání postav z různých hledisek

4. KOMPETENCE SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ + KOMPETENCE PRACOVNÍ (rozdělení činností ve skupině)
- při rozboru postav ve skupině: dělí úkoly
- zpracovává na vlastní zodpovědnost svůj podíl na úkolu
- v případě potřeby nabídne pomoc ostatním
- oceňuje cizí práci a nápady
- reflektuje společnou práci, oceňuje ji a navrhuje zlepšení do budoucna

Další produkty od autora Mgr. Monika Chmelařová

442515
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Upravený pracovní list z mého materiálu https://uciteleucitelum.cz/material/cesky-jazyk-literatura/ch-dickens-vanocni
0.00 Kč
483164
Český jazyk
7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pracovní listy ke čtení a rozboru básní z Bezručovy sbírky SLEZSKÉ PÍSNĚ (+ řešení). - rozvíjí čtenářskou gramotnost
68.00 Kč
36926
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pracovní listy a testy k nácviku interpunkce ve větě jednoduché: 1. Oslovení (skloňování - 5. pád, postup při oslovování
30.00 Kč
115013
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
AZ KVÍZ k zábavnému opakování a ujasnění prozaických útvarů 56 OTÁZEK (28 otázek + 28 náhradních) cestopis, poezie
38.00 Kč
B. Němcová: SEDMERO KRKAVCŮ (mini knížka, PL s řešením) B. Němcová: SEDMERO KRKAVCŮ (mini knížka, PL s řešením)
OBSAH (vše v NÁHLEDOVÝCH OBRÁZCÍCH :-) ) 1) Podklady k sestavení MINI KNÍŽKY (formát A6) - úvod + text pohádky B. Němcové "Sedmero krkavců" (k oboustrannému čb tisku a svázání do sešitu) 2) Mini pracovní listy: celkem 8 PL po vzoru CERMAT testů (S ŘEŠENÍM), okruhy: procvičování pravopisu slovní zásoba (výběr synonym) práce s textem, posuzování pravdivosti výroků o textu složeniny rozlišování archaismů a historismů charakter textu (žádost, přání atd.) charakteristika postav (vnitřní, vnější, přímá, nepřímá) obrazná pojmenování aplikace odborného textu (definice) na umělecký zdrobněliny spojovací výrazy a jejich význam význam slova podle kontextu přirovnání, perifráze podst. jména: pravopis, hromadná PJ, skloňování duálu rétorická otázka 3) Pracovní listy (ROZBOR POSTAV) - práce s textem, rozvoj kritického myšlení: charakteristika/rozbor postav: obdoba metody pětilístku (přídavná jména, slovesa, věta o postavě, přísloví související s postavou a rada postavě) - s řešením - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ. V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence: 1. KOMPETENCE K UČENÍ: - žák si sám plánuje a řídí učení – materiál vhodný i pro samostudium/individuální čtení (obsahuje řešení) - žák třídí informace a navrhuje řešení (formuluje názor – přímou charakteristiku), pro svá tvrzení nachází oporu v textu (nepřímá charakteristika) 2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ: - aplikace zadaného pravidla/poučky k posouzení jeho platnosti v praxi (archaismy, historismy) - žák vychází ze zkušenosti; pracuje s chybou, která napomáhá k pochopení látky 3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ: - žák určí hlavní myšlenky díla Při rozboru postav a děje: - žák selektuje informace dle účelu, potřeby - podporuje svá tvrzení - chápe cíl a téma diskuze, zdůvodňuje svá tvrzení - připustí a zváží také názor ostatních - hodnotí jednání postav z různých hledisek 4. KOMPETENCE SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ + KOMPETENCE PRACOVNÍ (rozdělení činností ve skupině) - při rozboru postav ve skupině: dělí úkoly - zpracovává na vlastní zodpovědnost svůj podíl na úkolu - v případě potřeby nabídne pomoc ostatním - oceňuje cizí práci a nápady - reflektuje společnou práci, oceňuje ji a navrhuje zlepšení do budoucna
UUCZ-328189
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>Testy a písemky>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>Čtenářská gramotnost 2. stupeň>Pohádky
38.00