LITERÁRNÍ MINITESTY (9. třída) - s ŘEŠENÍM

Ročník:
Počet stran:
22
Velikost: 2.47 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
30. 9. 2024
Sdílet:

DETAIL CELÉHO MATERIÁLU NAJDETE V NÁHLEDOVÝCH OBRÁZCÍCH :-)

22 testů k opakování a procvičení literární výchovy sestavených po vzoru "CERMAT" testů

• k přípravě na přijímací zkoušku pro čtyřleté obory  
   

kopie s řešením

• vždy dva testy na straně A4


OKRUHY Z 5. ROČNÍKU:  
próza, poezie, drama, sloka, verš, rým, přirovnání, bajka, báseň, hádanka, komiks, pohádka, pověst, povídka, slovník, rozpočítadlo, říkanka, umělecký a neumělecký text, text publicistický, populárně naučný, encyklopedie


OKRUHY ZE 7. ROČNÍKU:   
personifikace, lyrika, epika, drama, anekdota, báje, balada, epos, legenda, nonsensová lit., dobrodružná lit., humoristická lit., žánry fantasy a sci-fi, ústní lidová slovesnost*

*ÚLS: pohádka, rčení, přísloví, pranostika, lidová píseň


OKRUHY Z 9. ROČNÍKU: 
téma, kompozice, postava, metafora, kontrast, epigram, komedie, román, tragédie

 

POUŽITÍ VE VÝUCE:

● testy k vytištění (vždy dva testy na jedné stránce A4)

samostatná práce žáka - následná kontrola (žáci mohou opravovat a doplňovat barevně a ověřit
si míru zvládnutí učiva literatury na úrovni ZŠ

● sestaveno po vzoru CERMAT testů (nácvik k přijímací zkoušce na SŠ obsahem i formou testů)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

SPECIFIKACE POŽADAVKŮ K JPZ V PŘIJÍMACÍM ŘÍZENÍ NA ZŠ*:

 VÝSTUPY ZA OKRUH "LITERÁRNÍ VÝCHOVA" - ŽÁK:

- používá elementární literární pojmy při jednoduchém rozboru literárních textů
   (téma, kompozice, próza, poezie, postava, sloka, verš, rým, metafora, personifikace, přirovnání, kontrast);

- orientuje se v literárních druzích (lyrika, epika, drama);

- rozezná vybrané literární žánry (anekdota, báje, bajka, balada, báseň, epigram, epos, hádanka, komedie, komiks, legenda, pohádka, pověst, povídka, román, rozpočítadlo, říkanka, tragédie, nonsensová, dobrodružná a humoristická literatura, literatura fantasy a sci-fi, ústní lidová slovesnost);

- rozliší umělecký a neumělecký text, rozezná různé typy neumělec. textů


* Část C1 – Specifikace didaktického testu pro čtyřleté obory vzdělání s maturitní zkouškou
                    a pro nástavbová studia pro školní rok 2022/2023

* Oddíl 7: Literární výchova
* zdroj: CERMAT

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.
V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:

1. KOMPETENCE K UČENÍ:
- materiál vhodný k samostudiu: žák si sám plánuje a řídí učení (materiál vč. řešení)
- žák chápe pojmy v souvislostech
- aplikace teorie (poučky) na praktické řešení úkolů
- žák si rozloží činnosti (různé typy úkolů – lze nejprve splnit snadné – postupovat k těžšímu: motivující)
- práce s chybou

2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ:
- při řešení úkolů/otázek vychází ze zkušenosti, znalosti
- vybírá vhodné řešení
- samostatně opraví své řešení, aktivně dál pracuje s chybou (zdůvodnění, prevence v budoucnu)
- obhajuje či zdůvodňuje svá řešení

 

Další produkty od autora Mgr. Monika Chmelařová

606540
Český jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Sada pracovních listů k výuce (6. roč.) i opakování přídavných jmen - vše S ŘEŠENÍM NÁHLED CELÉHO materiálu najdete VE
68.00 Kč
145084
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
- 24 stran k výuce bajky + kopie s vyplněným řešením - texty bajek, otázky k rozvoji čtenářské gramotnosti, křížovky
60.00 Kč
187935
Český jazyk
4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Omalovánky
Proč o Halloweenu zapalujeme svítilny v podobě dýně? A kde se vzala ta úplně první "svítilna"? Příběh o tom, jak vznikl
42.00 Kč
4350
Český jazyk - gramatika
5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje: - zásobník pojmů pro učitele (seznam pojmů ke všem 6 kategoriím PJ - konkrétní, abstraktní, pomnožná
45.00 Kč
LITERÁRNÍ MINITESTY (9. třída) - s ŘEŠENÍM LITERÁRNÍ MINITESTY (9. třída) - s ŘEŠENÍM
DETAIL CELÉHO MATERIÁLU NAJDETE V NÁHLEDOVÝCH OBRÁZCÍCH :-) • 22 testů k opakování a procvičení literární výchovy sestavených po vzoru "CERMAT" testů• k přípravě na přijímací zkoušku pro čtyřleté obory      • kopie s řešením• vždy dva testy na straně A4OKRUHY Z 5. ROČNÍKU:  próza, poezie, drama, sloka, verš, rým, přirovnání, bajka, báseň, hádanka, komiks, pohádka, pověst, povídka, slovník, rozpočítadlo, říkanka, umělecký a neumělecký text, text publicistický, populárně naučný, encyklopedieOKRUHY ZE 7. ROČNÍKU:    personifikace, lyrika, epika, drama, anekdota, báje, balada, epos, legenda, nonsensová lit., dobrodružná lit., humoristická lit., žánry fantasy a sci-fi, ústní lidová slovesnost**ÚLS: pohádka, rčení, přísloví, pranostika, lidová píseň OKRUHY Z 9. ROČNÍKU:  téma, kompozice, postava, metafora, kontrast, epigram, komedie, román, tragédie POUŽITÍ VE VÝUCE:● testy k vytištění (vždy dva testy na jedné stránce A4)● samostatná práce žáka - následná kontrola (žáci mohou opravovat a doplňovat barevně a ověřit si míru zvládnutí učiva literatury na úrovni ZŠ● sestaveno po vzoru CERMAT testů (nácvik k přijímací zkoušce na SŠ obsahem i formou testů)- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - SPECIFIKACE POŽADAVKŮ K JPZ V PŘIJÍMACÍM ŘÍZENÍ NA ZŠ*: VÝSTUPY ZA OKRUH "LITERÁRNÍ VÝCHOVA" - ŽÁK:- používá elementární literární pojmy při jednoduchém rozboru literárních textů    (téma, kompozice, próza, poezie, postava, sloka, verš, rým, metafora, personifikace, přirovnání, kontrast); - orientuje se v literárních druzích (lyrika, epika, drama); - rozezná vybrané literární žánry (anekdota, báje, bajka, balada, báseň, epigram, epos, hádanka, komedie, komiks, legenda, pohádka, pověst, povídka, román, rozpočítadlo, říkanka, tragédie, nonsensová, dobrodružná a humoristická literatura, literatura fantasy a sci-fi, ústní lidová slovesnost); - rozliší umělecký a neumělecký text, rozezná různé typy neumělec. textů* Část C1 – Specifikace didaktického testu pro čtyřleté obory vzdělání s maturitní zkouškou                     a pro nástavbová studia pro školní rok 2022/2023 * Oddíl 7: Literární výchova * zdroj: CERMAT- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ. V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence: 1. KOMPETENCE K UČENÍ: - materiál vhodný k samostudiu: žák si sám plánuje a řídí učení (materiál vč. řešení) - žák chápe pojmy v souvislostech - aplikace teorie (poučky) na praktické řešení úkolů - žák si rozloží činnosti (různé typy úkolů – lze nejprve splnit snadné – postupovat k těžšímu: motivující) - práce s chybou2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ:- při řešení úkolů/otázek vychází ze zkušenosti, znalosti - vybírá vhodné řešení - samostatně opraví své řešení, aktivně dál pracuje s chybou (zdůvodnění, prevence v budoucnu) - obhajuje či zdůvodňuje svá řešení 
UUCZ-264526
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>Testy a písemky>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
33.00