Běhačka i do lavice: Pořádek slov ve větě - Ze života dětí

Počet stran:
15
Velikost: 10.03 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající ZOMARA Kidos
Nahráno:
Naposledy upraveno:
15. 9. 2025
Sdílet:

Slova se pomíchala. Dokážou děti poskládat větu tak, aby dávala smysl? Procvičte s nimi pořádek ve větě zábavnou formou. Materiál s 56 kartami má spoustu možností k využití a je vhodný i k laminaci.

Obsah materiálu

  • 56 karet s větami nebo 8 pracovních listů (28 karet s větami o čtyřech slovech, 28 karet s větami o pěti slovech).
  • Řešení pro snadnou kontrolu.

Výukový charakter

Materiál rozvíjí tyto dovednosti:

  • Čtení s porozuměním – děti čtou slova, chápou jejich význam a skládají smysluplné věty
  • Gramatický cit a jazykové povědomí – učí se správnému pořádku slov ve větě
  • Psaní – přepisují celé věty do sešitu, procvičují tak pravopis i psaný projev
  • Logické myšlení a soustředění – hledají správné uspořádání slov, aby věta dávala smysl
  • Samostatnost i spolupráci – možnost práce jednotlivě, ve dvojici nebo ve skupině
  • Pohybovou aktivitu – při variantě běhačky se propojuje čtení a psaní s pohybem

Metodický pokyn

Příprava: Běhačka - rozmístěte vybrané karty po třídě nebo je dejte na jednu hromádku. Práce v lavici – rozdejte pracovní listy nebo proužky s větami. Materiál je vhodný také k laminaci.

Průběh: Děti čtou přeházená slova na kartě. Seřazují je tak, aby vznikla smysluplná věta. Odpověď zapíší číslováním slov na kartě nebo celou větu přepíší do sešitu. Nezapomínají ani na pravidla tvorby vět - velké počáteční písmeno a tečka na konci.

Kontrola: Porovnání s řešením.

Možnosti využití:

  • Samostatná práce – děti pracují s pracovními listy nebo proužky.
  • Skupinová hra – ve dvojicích či týmech skládají věty.
  • Běhačka – děti obíhají karty rozmístěné po třídě a přepisují věty do sešitu.
  • Volba obtížnosti – lze použít jen jednodušší věty (4 slova) nebo pokročilejší (5 slov).

Věnujte prosím pozornost tisku a přizpůsobte tisk velikosti papíru.

 

Další produkty od autora ZOMARA Kidos

733382
Matematika
Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Běhací diktát
Obsah materiálu: 30 karet s příklady do 5: sčítání, odčítání, mix příkladů. Každý list obsahuje 10 příkladů. 30 karet s
35.00 Kč
817062
Český jazyk
Školní družina, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Hravé čtení a pohyb v jednom! Děti hledají obrázky odpovídající větám, doplňují písmena a odhalují tajemnou větu. Na
40.00 Kč
727538
Matematika
Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Didaktické hry
Obsah materiálu: 57 karet s příklady (možnost laminace a práce s mazací fixou pro opakované použití) 13 prázdných karet
35.00 Kč
792380
Matematika
Školní družina, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Obsah materiálu: 15 karet s autobusy – každé číslo autobusu odpovídá výsledku příkladu 105 příkladů na sčítání a
40.00 Kč
Běhačka i do lavice: Pořádek slov ve větě - Ze života dětí Běhačka i do lavice: Pořádek slov ve větě - Ze života dětí
Slova se pomíchala. Dokážou děti poskládat větu tak, aby dávala smysl? Procvičte s nimi pořádek ve větě zábavnou formou. Materiál s 56 kartami má spoustu možností k využití a je vhodný i k laminaci.Obsah materiálu56 karet s větami nebo 8 pracovních listů (28 karet s větami o čtyřech slovech, 28 karet s větami o pěti slovech).Řešení pro snadnou kontrolu.Výukový charakterMateriál rozvíjí tyto dovednosti:Čtení s porozuměním – děti čtou slova, chápou jejich význam a skládají smysluplné větyGramatický cit a jazykové povědomí – učí se správnému pořádku slov ve větěPsaní – přepisují celé věty do sešitu, procvičují tak pravopis i psaný projevLogické myšlení a soustředění – hledají správné uspořádání slov, aby věta dávala smyslSamostatnost i spolupráci – možnost práce jednotlivě, ve dvojici nebo ve skupiněPohybovou aktivitu – při variantě běhačky se propojuje čtení a psaní s pohybemMetodický pokynPříprava: Běhačka - rozmístěte vybrané karty po třídě nebo je dejte na jednu hromádku. Práce v lavici – rozdejte pracovní listy nebo proužky s větami. Materiál je vhodný také k laminaci.Průběh: Děti čtou přeházená slova na kartě. Seřazují je tak, aby vznikla smysluplná věta. Odpověď zapíší číslováním slov na kartě nebo celou větu přepíší do sešitu. Nezapomínají ani na pravidla tvorby vět - velké počáteční písmeno a tečka na konci.Kontrola: Porovnání s řešením.Možnosti využití:Samostatná práce – děti pracují s pracovními listy nebo proužky.Skupinová hra – ve dvojicích či týmech skládají věty.Běhačka – děti obíhají karty rozmístěné po třídě a přepisují věty do sešitu.Volba obtížnosti – lze použít jen jednodušší věty (4 slova) nebo pokročilejší (5 slov).Věnujte prosím pozornost tisku a přizpůsobte tisk velikosti papíru.
 
UUCZ-964809
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Český jazyk - psaní>Běhací diktát>Pracovní listy>Školní družina>2.>3.>ZŠ – 1. STUPEŇ
40.00