Karty jsou určené pro práci s roboty typu Blue bot nebo Bee bot. Karty jsou připraveny ve verzi správně napsaná vyjmenovaná slova po B a naproti tomu špatně napsané slovo. Proto jejich využití je vhodné nejen do hodin nové informatiky, ale také využití robotů v hodinách českého jazyka k procvičení vyjmenovaných slov.
Doporučuji připravit si čtvercovou síť (čtverec 15x15 cm), já používám průhlednou desku pod židli, dostupnou v mnoha obchodech s nábytkem, nebo průhledný plastový ubrus (ten je tvárnější a lehčí na převozy). Pod tuto síť vložíme karty a děti tak mohou začít programovat cestu po správných vyjmenovaných slovech. Rozmístění je na vás, zda vytvoříte zpočátku jednodušší cestu, kterou postupně ztížíte, nebo vyšší laťku nastavíte hned :)
Pro lepší orientaci je vhodné vytisknout a používat šipky, pomocí kterých si děti připraví cestu, poté robota podle připravených šipek programují. Aktivita s šipkami je vhodná i v případě, že robota nemáte k dispozici.
Cílem tohoto vzdělávacího materiálu je:
- řešení problému krokováním: postup, jeho jednotlivé kroky, vstupy, výstupy a různé formy zápisu pomocí obrázků, značek, symbolů či textu; příklady situací využívajících opakovaně použitelné postupy; přečtení, porozumění a úprava kroků v postupu, algoritmu; sestavení funkčního postupu řešícího konkrétní jednoduchou situaci
- programování: experimentování a objevování v blokově orientovaném programovacím prostředí, opakování, sestavení programu
- kontrola řešení: porovnání postupu s jiným a diskuse o nich; ověřování funkčnosti programu a jeho částí opakovaným spuštěním; nalezení chyby a oprava kódu