ČERT A KÁČA - další z materiálů k projektu MIKULÁŠSKÝ TÝDEN

Počet stran:
19
Velikost: 4.82 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 11. 2025
Sdílet:

Milé kolegyně, toto je další hodina čtení s porozuměním k tématu MIKULÁŠ. Poskládejte si přípravy na celý týden.

Materiál obsahuje kompletní přepis klasické pohádky Čert a Káča převedené do současného, dětem srozumitelného jazyka. Předlohu pečlivě zachovává – všechny dějové linie zůstávají přesné a beze změny. Součástí jsou také obrázky ve stejném ilustračním stylu, obrázková osnova, otázky ke čtení s porozuměním a krátká tvořivá úloha.

Vzdělávací cíle: Jazyk a čtenářství

  • porozumět souvislému textu delšího rozsahu
  • rozpoznat hlavní dějovou linii a vedlejší motivy
  • pracovat s přímou řečí
  • vyhledávat informace v textu
  • interpretovat chování postav a hodnotit jejich chování
  • rozvíjet čtenářskou plynulost a schopnost orientace v delším příběhu

2) Rozvoj mluveného projevu

  • vyjadřovat vlastní názory a vysvětlovat je
  • diskutovat o motivech postav
  • popsat ilustrace a propojit je s textem

3) Osobnostní a sociální rozvoj

  • uvědomění si důsledků chování (pýcha, chamtivost, hašteřivost, dobrota)
  • rozvoj empatie a schopnosti posoudit jednání postav

Součásti materiálu:

  • Přepis pohádky (text) formou jazyka blízkého dnešní generaci dětí..
  • Sada ilustrací – vhodná k promítání i tisku, používá se jako obrázková osnova.
  • Otázky ke čtení s porozuměním – třístupňové:
  • porozumění ději
  • hledání v textu
  • uvažování o textu
  • Krátká tvořivá závěrečná aktivita.
  • Audiočtení celé pohádky – soukromý odkaz v materiálu.

Milé kolegyně,

připravila jsem několik materiálů k českému jazyku a literatuře, které na sebe volně navazují. Pokud budete chtít, můžete si z nich poskládat celý projektový týden — bez složité přípravy a s jasnou strukturou.

Každá hodina má konkrétní cíl, jednoduše popsaný postup a úkoly, které děti zvládnou během 45 minut. Součástí je i audiočtení delších textů, takže se můžete rozhodnout, zda s dětmi budete číst vy, nebo jim pustíte část příběhu jako poslech.

Pokud se vám mé materiály líbí, jsem opravdu velmi vděčná za každou podporu, kterou se mi daří pokrývat náklady s udržitelností mého webu.

A zbývá i na mou odměnu, kterou těším svou rodinu.

Děkuji

Mgr. L. Sudová

https://www.primauca.cz/kategorie/ostatni

 
 
 
 
 

Další produkty od autora Libuše Sudová

780039
Český jazyk
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Běhací diktát – Úniková hra: Kdo píše Valentýnce zamilovaná psaníčka? Milé kolegyně a kolegové, připravila jsem běhací
30.00 Kč
519653
Výtvarná výchova
ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Milé kolegyně, pro velký úspěch mých předešlých sad k dokreslování podle osové souměrnosti jsem pro Vaše děti vytvořila
25.00 Kč
608530
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Vážení kolegové, blíží se začátek školního roku, připravila jsem si tedy soubor hodnoticích listů, které využijeme k
49.00 Kč
722096
Český jazyk
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Bingo
Vážené kolegyně a kolegové, nabízím Vám ke zpestření hodin další sadu - klasickou hru BINGO, tentokrát na vyjmenovaná
30.00 Kč
ČERT A KÁČA - další z materiálů k projektu MIKULÁŠSKÝ TÝDEN ČERT A KÁČA - další z materiálů k projektu MIKULÁŠSKÝ TÝDEN
Milé kolegyně, toto je další hodina čtení s porozuměním k tématu MIKULÁŠ. Poskládejte si přípravy na celý týden.
Materiál obsahuje kompletní přepis klasické pohádky Čert a Káča převedené do současného, dětem srozumitelného jazyka. Předlohu pečlivě zachovává – všechny dějové linie zůstávají přesné a beze změny. Součástí jsou také obrázky ve stejném ilustračním stylu, obrázková osnova, otázky ke čtení s porozuměním a krátká tvořivá úloha.Vzdělávací cíle: Jazyk a čtenářstvíporozumět souvislému textu delšího rozsahurozpoznat hlavní dějovou linii a vedlejší motivypracovat s přímou řečívyhledávat informace v textuinterpretovat chování postav a hodnotit jejich chovánírozvíjet čtenářskou plynulost a schopnost orientace v delším příběhu2) Rozvoj mluveného projevuvyjadřovat vlastní názory a vysvětlovat jediskutovat o motivech postavpopsat ilustrace a propojit je s textem3) Osobnostní a sociální rozvojuvědomění si důsledků chování (pýcha, chamtivost, hašteřivost, dobrota)rozvoj empatie a schopnosti posoudit jednání postavSoučásti materiálu:Přepis pohádky (text) formou jazyka blízkého dnešní generaci dětí..Sada ilustrací – vhodná k promítání i tisku, používá se jako obrázková osnova.Otázky ke čtení s porozuměním – třístupňové:porozumění dějihledání v textuuvažování o textuKrátká tvořivá závěrečná aktivita.Audiočtení celé pohádky – soukromý odkaz v materiálu.Milé kolegyně,připravila jsem několik materiálů k českému jazyku a literatuře, které na sebe volně navazují. Pokud budete chtít, můžete si z nich poskládat celý projektový týden — bez složité přípravy a s jasnou strukturou.Každá hodina má konkrétní cíl, jednoduše popsaný postup a úkoly, které děti zvládnou během 45 minut. Součástí je i audiočtení delších textů, takže se můžete rozhodnout, zda s dětmi budete číst vy, nebo jim pustíte část příběhu jako poslech.Pokud se vám mé materiály líbí, jsem opravdu velmi vděčná za každou podporu, kterou se mi daří pokrývat náklady s udržitelností mého webu.A zbývá i na mou odměnu, kterou těším svou rodinu.DěkujiMgr. L. Sudováhttps://www.primauca.cz/kategorie/ostatni
 
 
 
 
 
UUCZ-1036084
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>Projekty>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ
39.00