ČERT A KÁČA - další z materiálů k projektu MIKULÁŠSKÝ TÝDEN

Počet stran:
19
Velikost: 4.82 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 11. 2025
Sdílet:

Milé kolegyně, toto je další hodina čtení s porozuměním k tématu MIKULÁŠ. Poskládejte si přípravy na celý týden.

Materiál obsahuje kompletní přepis klasické pohádky Čert a Káča převedené do současného, dětem srozumitelného jazyka. Předlohu pečlivě zachovává – všechny dějové linie zůstávají přesné a beze změny. Součástí jsou také obrázky ve stejném ilustračním stylu, obrázková osnova, otázky ke čtení s porozuměním a krátká tvořivá úloha.

Vzdělávací cíle: Jazyk a čtenářství

  • porozumět souvislému textu delšího rozsahu
  • rozpoznat hlavní dějovou linii a vedlejší motivy
  • pracovat s přímou řečí
  • vyhledávat informace v textu
  • interpretovat chování postav a hodnotit jejich chování
  • rozvíjet čtenářskou plynulost a schopnost orientace v delším příběhu

2) Rozvoj mluveného projevu

  • vyjadřovat vlastní názory a vysvětlovat je
  • diskutovat o motivech postav
  • popsat ilustrace a propojit je s textem

3) Osobnostní a sociální rozvoj

  • uvědomění si důsledků chování (pýcha, chamtivost, hašteřivost, dobrota)
  • rozvoj empatie a schopnosti posoudit jednání postav

Součásti materiálu:

  • Přepis pohádky (text) formou jazyka blízkého dnešní generaci dětí..
  • Sada ilustrací – vhodná k promítání i tisku, používá se jako obrázková osnova.
  • Otázky ke čtení s porozuměním – třístupňové:
  • porozumění ději
  • hledání v textu
  • uvažování o textu
  • Krátká tvořivá závěrečná aktivita.
  • Audiočtení celé pohádky – soukromý odkaz v materiálu.

Milé kolegyně,

připravila jsem několik materiálů k českému jazyku a literatuře, které na sebe volně navazují. Pokud budete chtít, můžete si z nich poskládat celý projektový týden — bez složité přípravy a s jasnou strukturou.

Každá hodina má konkrétní cíl, jednoduše popsaný postup a úkoly, které děti zvládnou během 45 minut. Součástí je i audiočtení delších textů, takže se můžete rozhodnout, zda s dětmi budete číst vy, nebo jim pustíte část příběhu jako poslech.

Pokud se vám mé materiály líbí, jsem opravdu velmi vděčná za každou podporu, kterou se mi daří pokrývat náklady s udržitelností mého webu.

A zbývá i na mou odměnu, kterou těším svou rodinu.

Děkuji

Mgr. L. Sudová

https://www.primauca.cz/kategorie/ostatni

 
 
 
 
 

Další produkty od autora Libuše Sudová

698774
Přírodověda
3., 4., 5.
Didaktické hry
Milé kolegyně, do hodin prvouky nebo přírodovědy jsem připravila aktivity, pří kterých děti procvičí nejen své znalosti
35.00 Kč
565798
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Diplomy, Pochvaly, Medaile
Milé kolegyně a kolegové, pro Váš velký zájem o sady mých příprav na školy v přírodě s tématikou indiánů, jsem tentokrát
30.00 Kč
803417
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Omalovánky
Milé kolegyně, tento didaktický materiál propojuje čtení s porozuměním, tvořivost a tematické aktivity spojené s
45.00 Kč
530372
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Omalovánky
Milé kolegyně a kolegové, protože jste si oblíbili mé omalovánky se čtením s porozuměním na různá témata, připravila
27.00 Kč
ČERT A KÁČA - další z materiálů k projektu MIKULÁŠSKÝ TÝDEN ČERT A KÁČA - další z materiálů k projektu MIKULÁŠSKÝ TÝDEN
Milé kolegyně, toto je další hodina čtení s porozuměním k tématu MIKULÁŠ. Poskládejte si přípravy na celý týden.
Materiál obsahuje kompletní přepis klasické pohádky Čert a Káča převedené do současného, dětem srozumitelného jazyka. Předlohu pečlivě zachovává – všechny dějové linie zůstávají přesné a beze změny. Součástí jsou také obrázky ve stejném ilustračním stylu, obrázková osnova, otázky ke čtení s porozuměním a krátká tvořivá úloha.Vzdělávací cíle: Jazyk a čtenářstvíporozumět souvislému textu delšího rozsahurozpoznat hlavní dějovou linii a vedlejší motivypracovat s přímou řečívyhledávat informace v textuinterpretovat chování postav a hodnotit jejich chovánírozvíjet čtenářskou plynulost a schopnost orientace v delším příběhu2) Rozvoj mluveného projevuvyjadřovat vlastní názory a vysvětlovat jediskutovat o motivech postavpopsat ilustrace a propojit je s textem3) Osobnostní a sociální rozvojuvědomění si důsledků chování (pýcha, chamtivost, hašteřivost, dobrota)rozvoj empatie a schopnosti posoudit jednání postavSoučásti materiálu:Přepis pohádky (text) formou jazyka blízkého dnešní generaci dětí..Sada ilustrací – vhodná k promítání i tisku, používá se jako obrázková osnova.Otázky ke čtení s porozuměním – třístupňové:porozumění dějihledání v textuuvažování o textuKrátká tvořivá závěrečná aktivita.Audiočtení celé pohádky – soukromý odkaz v materiálu.Milé kolegyně,připravila jsem několik materiálů k českému jazyku a literatuře, které na sebe volně navazují. Pokud budete chtít, můžete si z nich poskládat celý projektový týden — bez složité přípravy a s jasnou strukturou.Každá hodina má konkrétní cíl, jednoduše popsaný postup a úkoly, které děti zvládnou během 45 minut. Součástí je i audiočtení delších textů, takže se můžete rozhodnout, zda s dětmi budete číst vy, nebo jim pustíte část příběhu jako poslech.Pokud se vám mé materiály líbí, jsem opravdu velmi vděčná za každou podporu, kterou se mi daří pokrývat náklady s udržitelností mého webu.A zbývá i na mou odměnu, kterou těším svou rodinu.DěkujiMgr. L. Sudováhttps://www.primauca.cz/kategorie/ostatni
 
 
 
 
 
UUCZ-1036084
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>Projekty>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ
39.00