ČTENÍ S POROZUMĚNÍM - 2 PŘÍBĚHY, PL, PŘÍPRAVA DVOU VYUČOVACÍCH HODIN

Počet stran:
12
Velikost: 6.39 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
5. 2. 2025
Sdílet:

Didaktický popis materiálu: Pracovní a čtecí listy - příprava na 2 vyučovací hodiny - čtení, sloh

Čtení s porozuměním: Zamilovaný kocour Felix, Pavlovo tajemství

Co materiál obsahuje?

Dva příběhy: (možno buď tisknout nebo promítnout na tabuli a číst společně)

1. Zamilovaný kocour Felix – vyprávění o přátelství mezi kočkou Mickou a kocourem Felixem, zaměřené na porozumění textu a práci s emocemi postav.

2. Pavlovo tajemství – příběh o chlapci, který se stará o svou nemocnou maminku, a o tom, jak spolužáci pochopili jeho situaci a pomohli mu.

Součástí jsou:

Texty obou příběhů

Otázky na porozumění textu - dvě formy: pracovní listy do skupin nebo jednotlivce, otázky k ústnímu použití a vypracované odpovědi.

Náměty k zamyšlení a diskuzi

Obrázek k vybarvení

Demonstrační barevné obrázky k promítnutí nebo tisku

Možnost napsat pokračování příběhu

K čemu je materiál určený?

Rozvoj čtenářské gramotnosti – děti se učí porozumět textu, hledat souvislosti a formulovat odpovědi.

Podpora empatie a sociálních dovedností – příběhy vedou k diskuzi o pomoci druhým, přátelství a chování ve skupině.

Tvůrčí psaní a vyjadřování – děti mohou vymyslet pokračování příběhu nebo sepsat vlastní zkušenost.

Zábavné učení – vybarvování obrázků a kreativní úkoly činí učení zábavnějším.

Jak s materiálem pracovat?

Nechte děti přečíst příběh (individuálně nebo společně).

Položte otázky na porozumění (mohou odpovídat písemně nebo ústně).

Diskuze ve třídě – Jak by se děti zachovaly na místě hrdinů? Co se z příběhů naučily?

Tvůrčí úkoly:

• Vybarvování obrázku

• Sepsání vlastního konce příběhu

• Sdílení podobných zkušeností

Závěr: Společně shrnout hlavní myšlenku – „Neposuzujme druhé, pokud neznáme jejich situaci“ a „Pomáhat druhým je důležité“.

Tento materiál je ideální pro žáky 1. stupně ZŠ a lze jej využít v hodinách českého jazyka, etické výchovy nebo při tematických aktivitách o přátelství a pomoci druhým.

Tip pro učitele: Možno spojit s dramatizací nebo malováním scén z příběhu.

 

Připraveno k vytištění a okamžitému použití! 😊

 

Další produkty od autora Libuše Sudová

698774
Přírodověda
3., 4., 5.
Didaktické hry
Milé kolegyně, do hodin prvouky nebo přírodovědy jsem připravila aktivity, pří kterých děti procvičí nejen své znalosti
35.00 Kč
196228
Matematika
1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Brožura s didaktickými materiály a náměty k aktivitám k upevňování učiva matematiky. ČLOVĚČE, KDO BUDE PRVNÍ
30.00 Kč
534778
Matematika
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Milé kolegyně, také se s dětmi učíte hodiny a stále jim to dělá potíž? Také to děti jen při určování na ciferníku a
45.00 Kč
222111
Matematika
3., 4.
Didaktické hry
Brožura s didaktickými materiály a náměty k aktivitám k upevňování učiva matematiky. Věková skupina : 8 – 9 let, vánoční
39.00 Kč
ČTENÍ S POROZUMĚNÍM - 2 PŘÍBĚHY, PL, PŘÍPRAVA DVOU VYUČOVACÍCH HODIN ČTENÍ S POROZUMĚNÍM - 2 PŘÍBĚHY, PL, PŘÍPRAVA DVOU VYUČOVACÍCH HODIN
Didaktický popis materiálu: Pracovní a čtecí listy - příprava na 2 vyučovací hodiny - čtení, slohČtení s porozuměním: Zamilovaný kocour Felix, Pavlovo tajemstvíCo materiál obsahuje?Dva příběhy: (možno buď tisknout nebo promítnout na tabuli a číst společně)1. Zamilovaný kocour Felix – vyprávění o přátelství mezi kočkou Mickou a kocourem Felixem, zaměřené na porozumění textu a práci s emocemi postav.2. Pavlovo tajemství – příběh o chlapci, který se stará o svou nemocnou maminku, a o tom, jak spolužáci pochopili jeho situaci a pomohli mu.Součástí jsou:Texty obou příběhůOtázky na porozumění textu - dvě formy: pracovní listy do skupin nebo jednotlivce, otázky k ústnímu použití a vypracované odpovědi.Náměty k zamyšlení a diskuziObrázek k vybarveníDemonstrační barevné obrázky k promítnutí nebo tiskuMožnost napsat pokračování příběhuK čemu je materiál určený?Rozvoj čtenářské gramotnosti – děti se učí porozumět textu, hledat souvislosti a formulovat odpovědi.Podpora empatie a sociálních dovedností – příběhy vedou k diskuzi o pomoci druhým, přátelství a chování ve skupině.Tvůrčí psaní a vyjadřování – děti mohou vymyslet pokračování příběhu nebo sepsat vlastní zkušenost.Zábavné učení – vybarvování obrázků a kreativní úkoly činí učení zábavnějším.Jak s materiálem pracovat?Nechte děti přečíst příběh (individuálně nebo společně).Položte otázky na porozumění (mohou odpovídat písemně nebo ústně).Diskuze ve třídě – Jak by se děti zachovaly na místě hrdinů? Co se z příběhů naučily?Tvůrčí úkoly:• Vybarvování obrázku• Sepsání vlastního konce příběhu• Sdílení podobných zkušenostíZávěr: Společně shrnout hlavní myšlenku – „Neposuzujme druhé, pokud neznáme jejich situaci“ a „Pomáhat druhým je důležité“.Tento materiál je ideální pro žáky 1. stupně ZŠ a lze jej využít v hodinách českého jazyka, etické výchovy nebo při tematických aktivitách o přátelství a pomoci druhým.Tip pro učitele: Možno spojit s dramatizací nebo malováním scén z příběhu. Připraveno k vytištění a okamžitému použití! 😊
 
UUCZ-781563
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Etická výchova>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>💌 Valentýn
35.00