ČTENÍ S POROZUMĚNÍM - 2 PŘÍBĚHY, PL, PŘÍPRAVA DVOU VYUČOVACÍCH HODIN

Počet stran:
12
Velikost: 6.39 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
5. 2. 2025
Sdílet:

Didaktický popis materiálu: Pracovní a čtecí listy - příprava na 2 vyučovací hodiny - čtení, sloh

Čtení s porozuměním: Zamilovaný kocour Felix, Pavlovo tajemství

Co materiál obsahuje?

Dva příběhy: (možno buď tisknout nebo promítnout na tabuli a číst společně)

1. Zamilovaný kocour Felix – vyprávění o přátelství mezi kočkou Mickou a kocourem Felixem, zaměřené na porozumění textu a práci s emocemi postav.

2. Pavlovo tajemství – příběh o chlapci, který se stará o svou nemocnou maminku, a o tom, jak spolužáci pochopili jeho situaci a pomohli mu.

Součástí jsou:

Texty obou příběhů

Otázky na porozumění textu - dvě formy: pracovní listy do skupin nebo jednotlivce, otázky k ústnímu použití a vypracované odpovědi.

Náměty k zamyšlení a diskuzi

Obrázek k vybarvení

Demonstrační barevné obrázky k promítnutí nebo tisku

Možnost napsat pokračování příběhu

K čemu je materiál určený?

Rozvoj čtenářské gramotnosti – děti se učí porozumět textu, hledat souvislosti a formulovat odpovědi.

Podpora empatie a sociálních dovedností – příběhy vedou k diskuzi o pomoci druhým, přátelství a chování ve skupině.

Tvůrčí psaní a vyjadřování – děti mohou vymyslet pokračování příběhu nebo sepsat vlastní zkušenost.

Zábavné učení – vybarvování obrázků a kreativní úkoly činí učení zábavnějším.

Jak s materiálem pracovat?

Nechte děti přečíst příběh (individuálně nebo společně).

Položte otázky na porozumění (mohou odpovídat písemně nebo ústně).

Diskuze ve třídě – Jak by se děti zachovaly na místě hrdinů? Co se z příběhů naučily?

Tvůrčí úkoly:

• Vybarvování obrázku

• Sepsání vlastního konce příběhu

• Sdílení podobných zkušeností

Závěr: Společně shrnout hlavní myšlenku – „Neposuzujme druhé, pokud neznáme jejich situaci“ a „Pomáhat druhým je důležité“.

Tento materiál je ideální pro žáky 1. stupně ZŠ a lze jej využít v hodinách českého jazyka, etické výchovy nebo při tematických aktivitách o přátelství a pomoci druhým.

Tip pro učitele: Možno spojit s dramatizací nebo malováním scén z příběhu.

 

Připraveno k vytištění a okamžitému použití! 😊

 

Další produkty od autora Libuše Sudová

223914
Český jazyk - čtení
1., 2.
Didaktické hry
Brožura s didaktickými materiály a náměty k aktivitám k upevňování učiva českého jazyka. popis: 3 hrací plochy (vždy 2
35.00 Kč
721953
Český jazyk
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Bingo
Vážené kolegyně a kolegové, nabízím Vám ke zpestření hodin další sadu - klasickou hru BINGO, tentokrát na vyjmenovaná
30.00 Kč
558057
Pracovní činnosti
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Omalovánky
Milé kolegyně a kolegové, jistě jste si všimli mých materiálů na téma ČARODĚJNICE, ze kterých si můžete poskládat pěkný
39.00 Kč
761312
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
TISK JE ČERNOBÍLÝ PRACOVNÍCH LISTŮ. ZBYTEK LZE NETISKNOUT, ALE JEN PROMÍTNOUT NA TABULI. Materiál pro učitele –
39.00 Kč
ČTENÍ S POROZUMĚNÍM - 2 PŘÍBĚHY, PL, PŘÍPRAVA DVOU VYUČOVACÍCH HODIN ČTENÍ S POROZUMĚNÍM - 2 PŘÍBĚHY, PL, PŘÍPRAVA DVOU VYUČOVACÍCH HODIN
Didaktický popis materiálu: Pracovní a čtecí listy - příprava na 2 vyučovací hodiny - čtení, slohČtení s porozuměním: Zamilovaný kocour Felix, Pavlovo tajemstvíCo materiál obsahuje?Dva příběhy: (možno buď tisknout nebo promítnout na tabuli a číst společně)1. Zamilovaný kocour Felix – vyprávění o přátelství mezi kočkou Mickou a kocourem Felixem, zaměřené na porozumění textu a práci s emocemi postav.2. Pavlovo tajemství – příběh o chlapci, který se stará o svou nemocnou maminku, a o tom, jak spolužáci pochopili jeho situaci a pomohli mu.Součástí jsou:Texty obou příběhůOtázky na porozumění textu - dvě formy: pracovní listy do skupin nebo jednotlivce, otázky k ústnímu použití a vypracované odpovědi.Náměty k zamyšlení a diskuziObrázek k vybarveníDemonstrační barevné obrázky k promítnutí nebo tiskuMožnost napsat pokračování příběhuK čemu je materiál určený?Rozvoj čtenářské gramotnosti – děti se učí porozumět textu, hledat souvislosti a formulovat odpovědi.Podpora empatie a sociálních dovedností – příběhy vedou k diskuzi o pomoci druhým, přátelství a chování ve skupině.Tvůrčí psaní a vyjadřování – děti mohou vymyslet pokračování příběhu nebo sepsat vlastní zkušenost.Zábavné učení – vybarvování obrázků a kreativní úkoly činí učení zábavnějším.Jak s materiálem pracovat?Nechte děti přečíst příběh (individuálně nebo společně).Položte otázky na porozumění (mohou odpovídat písemně nebo ústně).Diskuze ve třídě – Jak by se děti zachovaly na místě hrdinů? Co se z příběhů naučily?Tvůrčí úkoly:• Vybarvování obrázku• Sepsání vlastního konce příběhu• Sdílení podobných zkušenostíZávěr: Společně shrnout hlavní myšlenku – „Neposuzujme druhé, pokud neznáme jejich situaci“ a „Pomáhat druhým je důležité“.Tento materiál je ideální pro žáky 1. stupně ZŠ a lze jej využít v hodinách českého jazyka, etické výchovy nebo při tematických aktivitách o přátelství a pomoci druhým.Tip pro učitele: Možno spojit s dramatizací nebo malováním scén z příběhu. Připraveno k vytištění a okamžitému použití! 😊
 
UUCZ-781563
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Etická výchova>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>💌 Valentýn
35.00