Čtení s porozuměním – zážitky z karnevalu

Kategorie:
Počet stran:
15
Velikost: 6.35 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající ZOMARA Kidos
Nahráno:
Naposledy upraveno:
30. 1. 2025
Sdílet:

Obsah materiálu:

  • 3 karnevalové příběhy – Karnevalová záhada, Nejlepší tanec a Vysněný kostým
  • 3 pracovní listy - ke každému příběhu je připojeno 10 otázek zaměřených na čtení s porozuměním, které prověří pochopení děje a klíčových informací.
  • Dvě varianty písma - velká a malá tiskací písmena. Umožňují tak přizpůsobení různým úrovním čtenářských schopností.
  • Řešení

Výukový charakter:

Karnevalově laděný materiál obsahuje tři originální příběhy, které přenesou děti do světa veselých masek, barev a kouzelných zážitků z karnevalu. Ke každému příběhu je připojen pracovní list s 10 otázkami a prostorem pro odpovědi. Materiál podporuje všestranný rozvoj dětí a nabízí prostor pro zábavné procvičování čtení s porozuměním i rozvíjení fantazie.

  • Čtenářské dovednosti: Díky otázkám děti zlepšují schopnost vyhledávat informace v textu, pochopit souvislosti a interpretovat dějové zápletky.
  • Logické a analytické myšlení: Práce s otázkami a hledání odpovědí učí děti analyzovat text, nacházet klíčové informace a dedukovat správné řešení.
  • Rozvoj slovní zásoby: Příběhy jsou napsány jazykem, který je pro děti srozumitelný, ale zároveň obsahují nové a zajímavé výrazy a rozšiřují slovní zásobu.
  • Empatie a pochopení: Prostřednictvím postav a jejich příběhů si děti trénují vcítění, porozumění emocím a poznávání různých životních situací.

Metodický pokyn:

Materiál lze využít různými způsoby, a to jak pro individuální, tak skupinovou práci:

  • Individuální práce: Žáci si samostatně přečtou příběh a zodpoví otázky na pracovním listu. Poté si mohou své odpovědi zkontrolovat pomocí přiloženého klíče.
  • Práce ve dvojicích: Děti mohou společně řešit otázky, diskutovat o příběhu nebo si navzájem pomáhat při hledání správných odpovědí.
  • Skupinová aktivita: Příběhy lze využít jako základ pro třídní projekt – děti mohou připravit krátké divadelní scénky nebo kreslit ilustrace na téma příběhu.

Další produkty od autora ZOMARA Kidos

692233
Český jazyk
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Kolíčkování
Obsah materiálu: 44 kartiček s obrázky ovoce a zeleniny – první písmeno ve slově 44 kartiček s obrázky ovoce a zeleniny
35.00 Kč
748823
Český jazyk - čtení
Školní družina, 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Obsah materiálu: 3 zimní příběhy – Zimní den na kopci, Zimní dobrodružství a Tučňák a sněhová vločka 3 pracovní listy -
40.00 Kč
766959
Matematika
Školní družina, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Obsah materiálu: Čísla 0–10 ve dvou velikostech: Velké nebo malé karty s čísly. Zvolte podle toho, jaké máte možnosti ve
40.00 Kč
683758
Logopedie
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Pracovní listy
Obsah materiálu: 12 pracovních listů zaměřených na počítání Pracovní list s čísly 1 až 5 18 druhů dopravních prostředků
35.00 Kč
Čtení s porozuměním – zážitky z karnevalu Čtení s porozuměním – zážitky z karnevalu
Obsah materiálu:3 karnevalové příběhy – Karnevalová záhada, Nejlepší tanec a Vysněný kostým3 pracovní listy - ke každému příběhu je připojeno 10 otázek zaměřených na čtení s porozuměním, které prověří pochopení děje a klíčových informací.Dvě varianty písma - velká a malá tiskací písmena. Umožňují tak přizpůsobení různým úrovním čtenářských schopností.ŘešeníVýukový charakter:Karnevalově laděný materiál obsahuje tři originální příběhy, které přenesou děti do světa veselých masek, barev a kouzelných zážitků z karnevalu. Ke každému příběhu je připojen pracovní list s 10 otázkami a prostorem pro odpovědi. Materiál podporuje všestranný rozvoj dětí a nabízí prostor pro zábavné procvičování čtení s porozuměním i rozvíjení fantazie.Čtenářské dovednosti: Díky otázkám děti zlepšují schopnost vyhledávat informace v textu, pochopit souvislosti a interpretovat dějové zápletky.Logické a analytické myšlení: Práce s otázkami a hledání odpovědí učí děti analyzovat text, nacházet klíčové informace a dedukovat správné řešení.Rozvoj slovní zásoby: Příběhy jsou napsány jazykem, který je pro děti srozumitelný, ale zároveň obsahují nové a zajímavé výrazy a rozšiřují slovní zásobu.Empatie a pochopení: Prostřednictvím postav a jejich příběhů si děti trénují vcítění, porozumění emocím a poznávání různých životních situací.Metodický pokyn:Materiál lze využít různými způsoby, a to jak pro individuální, tak skupinovou práci:Individuální práce: Žáci si samostatně přečtou příběh a zodpoví otázky na pracovním listu. Poté si mohou své odpovědi zkontrolovat pomocí přiloženého klíče.Práce ve dvojicích: Děti mohou společně řešit otázky, diskutovat o příběhu nebo si navzájem pomáhat při hledání správných odpovědí.Skupinová aktivita: Příběhy lze využít jako základ pro třídní projekt – děti mohou připravit krátké divadelní scénky nebo kreslit ilustrace na téma příběhu.
UUCZ-777733
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Pracovní listy>Školní družina>2.>3.>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>🤡 Masopust, Karneval
40.00