KARNEVAL- čtení s porozuměním - hádanky - využití do více hodin - skupinky

Počet stran:
15
Velikost: 5.49 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 1. 2025
Sdílet:

TISK JE ČERNOBÍLÝ PRACOVNÍCH LISTŮ. ZBYTEK LZE NETISKNOUT, ALE JEN PROMÍTNOUT NA TABULI.

 

Materiál pro učitele – Karnevalové masky: Čtení s porozuměním a kreativní aktivity

 

Tento materiál jsem připravila do vyučovacích hodin na prvním stupni základní školy, zejména při tematických dnech věnovaných karnevalu. Aktivity, které rozvíjejí čtení s porozuměním, kreativní dovednosti a týmovou spolupráci. Učitelé mohou materiál přizpůsobit svým potřebám a zapojit ho do několika vyučovacích hodin nebo využít při skupinové práci.

 

Co materiál obsahuje:

1. Čtyři texty popisu masek – Každý text je pečlivě napsán tak, aby děti musely pozorně číst a přemýšlet. Popisy jsou dostatečně detailní, aby děti mohly podle nich kreslit nebo hádat, za jakou masku se jedná.

2. Barevné ilustrace masek jako řešení – Ke každému textu je připraven barevný obrázek, který slouží jako odpověď na hádanku. Obrázky jsou také vhodné k vybarvování.

 

Jak s materiálem pracovat:

1. Motivační aktivita k tématu karneval:

Každý z popisů může být samostatnou hádankou, kterou děti ve třídě postupně luští.

Popis přečtěte nahlas nebo rozdělte dětem k samostatnému čtení. Poté mohou děti:

• Hádat, o jakou masku se jedná.

• Nakreslit postavu podle přečteného textu.

• Po skončení aktivity jim ukažte odpověď v podobě barevného obrázku.

2. Práce ve skupinách:

Rozdělte třídu do čtyř skupin, každá dostane jeden text a úkolem bude společně přečíst popis, nakreslit masku a nakonec ji správně pojmenovat. Na závěr skupinky představí své výtvory a podělí se o své odpovědi. Můžete přidat i soutěžní prvek – například udělit body za správné odpovědi.

3. Čtení s porozuměním:

Materiál je skvělý pro rozvoj schopnosti čtení s porozuměním.

Děti musí pozorně sledovat detaily v textu, aby mohly vytvořit co nejpřesnější kresbu.

4. Rozdělení do více hodin:

Každý text můžete použít v jiné hodině. Tím vytvoříte tematický projektový karnevalový týden, během kterého děti budou s maskami postupně pracovat. Každý den se budou těšit na novou hádanku a aktivitu.

 

Pokud se Vám má příprava do mých vlastních hodin líbí, jsem moc ráda.

Podívejte se i na mé další věcičky, určitě si vyberete.

 

Napište mi, budu moc ráda a zpracuji téma, které Vás zajímá a nemáte na něj samy čas.

 

Mgr. Libuše Sudová

 

infoprimauca.cz

Další produkty od autora Libuše Sudová

554090
Český jazyk
2., 3.
Didaktické hry
Milé kolegyně a kolegové, učíme se ve třídě poznávat slovní druhy. Připravila jsem další obdobu své hry PŘEBÍJENÁ
35.00 Kč
698774
Přírodověda
3., 4., 5.
Didaktické hry
Milé kolegyně, do hodin prvouky nebo přírodovědy jsem připravila aktivity, pří kterých děti procvičí nejen své znalosti
35.00 Kč
573012
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Milé paní učitelky, v mých materiálech jsem připravila již mnoho aktivit, kterými si můžete sestavit kompletní program
45.00 Kč
565145
Český jazyk
3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Milé kolegyně a kolegové, jestli se také chystáte na školu v přírodě, kterou máte v plánu zpestřit hrou na Indiány
49.00 Kč
KARNEVAL- čtení s porozuměním - hádanky - využití do více hodin - skupinky KARNEVAL- čtení s porozuměním - hádanky - využití do více hodin - skupinky
TISK JE ČERNOBÍLÝ PRACOVNÍCH LISTŮ. ZBYTEK LZE NETISKNOUT, ALE JEN PROMÍTNOUT NA TABULI. Materiál pro učitele – Karnevalové masky: Čtení s porozuměním a kreativní aktivity Tento materiál jsem připravila do vyučovacích hodin na prvním stupni základní školy, zejména při tematických dnech věnovaných karnevalu. Aktivity, které rozvíjejí čtení s porozuměním, kreativní dovednosti a týmovou spolupráci. Učitelé mohou materiál přizpůsobit svým potřebám a zapojit ho do několika vyučovacích hodin nebo využít při skupinové práci. Co materiál obsahuje:1. Čtyři texty popisu masek – Každý text je pečlivě napsán tak, aby děti musely pozorně číst a přemýšlet. Popisy jsou dostatečně detailní, aby děti mohly podle nich kreslit nebo hádat, za jakou masku se jedná.2. Barevné ilustrace masek jako řešení – Ke každému textu je připraven barevný obrázek, který slouží jako odpověď na hádanku. Obrázky jsou také vhodné k vybarvování. Jak s materiálem pracovat:1. Motivační aktivita k tématu karneval:Každý z popisů může být samostatnou hádankou, kterou děti ve třídě postupně luští.Popis přečtěte nahlas nebo rozdělte dětem k samostatnému čtení. Poté mohou děti:• Hádat, o jakou masku se jedná.• Nakreslit postavu podle přečteného textu.• Po skončení aktivity jim ukažte odpověď v podobě barevného obrázku.2. Práce ve skupinách:Rozdělte třídu do čtyř skupin, každá dostane jeden text a úkolem bude společně přečíst popis, nakreslit masku a nakonec ji správně pojmenovat. Na závěr skupinky představí své výtvory a podělí se o své odpovědi. Můžete přidat i soutěžní prvek – například udělit body za správné odpovědi.3. Čtení s porozuměním:Materiál je skvělý pro rozvoj schopnosti čtení s porozuměním.Děti musí pozorně sledovat detaily v textu, aby mohly vytvořit co nejpřesnější kresbu.4. Rozdělení do více hodin:Každý text můžete použít v jiné hodině. Tím vytvoříte tematický projektový karnevalový týden, během kterého děti budou s maskami postupně pracovat. Každý den se budou těšit na novou hádanku a aktivitu. Pokud se Vám má příprava do mých vlastních hodin líbí, jsem moc ráda.Podívejte se i na mé další věcičky, určitě si vyberete. Napište mi, budu moc ráda a zpracuji téma, které Vás zajímá a nemáte na něj samy čas. Mgr. Libuše Sudová infoprimauca.cz
UUCZ-761312
Český jazyk>Český jazyk - sloh>Didaktické hry>Pracovní listy>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>🤡 Masopust, Karneval
39.00