KARNEVAL- čtení s porozuměním - hádanky - využití do více hodin - skupinky

Počet stran:
15
Velikost: 5.49 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 1. 2025
Sdílet:

TISK JE ČERNOBÍLÝ PRACOVNÍCH LISTŮ. ZBYTEK LZE NETISKNOUT, ALE JEN PROMÍTNOUT NA TABULI.

 

Materiál pro učitele – Karnevalové masky: Čtení s porozuměním a kreativní aktivity

 

Tento materiál jsem připravila do vyučovacích hodin na prvním stupni základní školy, zejména při tematických dnech věnovaných karnevalu. Aktivity, které rozvíjejí čtení s porozuměním, kreativní dovednosti a týmovou spolupráci. Učitelé mohou materiál přizpůsobit svým potřebám a zapojit ho do několika vyučovacích hodin nebo využít při skupinové práci.

 

Co materiál obsahuje:

1. Čtyři texty popisu masek – Každý text je pečlivě napsán tak, aby děti musely pozorně číst a přemýšlet. Popisy jsou dostatečně detailní, aby děti mohly podle nich kreslit nebo hádat, za jakou masku se jedná.

2. Barevné ilustrace masek jako řešení – Ke každému textu je připraven barevný obrázek, který slouží jako odpověď na hádanku. Obrázky jsou také vhodné k vybarvování.

 

Jak s materiálem pracovat:

1. Motivační aktivita k tématu karneval:

Každý z popisů může být samostatnou hádankou, kterou děti ve třídě postupně luští.

Popis přečtěte nahlas nebo rozdělte dětem k samostatnému čtení. Poté mohou děti:

• Hádat, o jakou masku se jedná.

• Nakreslit postavu podle přečteného textu.

• Po skončení aktivity jim ukažte odpověď v podobě barevného obrázku.

2. Práce ve skupinách:

Rozdělte třídu do čtyř skupin, každá dostane jeden text a úkolem bude společně přečíst popis, nakreslit masku a nakonec ji správně pojmenovat. Na závěr skupinky představí své výtvory a podělí se o své odpovědi. Můžete přidat i soutěžní prvek – například udělit body za správné odpovědi.

3. Čtení s porozuměním:

Materiál je skvělý pro rozvoj schopnosti čtení s porozuměním.

Děti musí pozorně sledovat detaily v textu, aby mohly vytvořit co nejpřesnější kresbu.

4. Rozdělení do více hodin:

Každý text můžete použít v jiné hodině. Tím vytvoříte tematický projektový karnevalový týden, během kterého děti budou s maskami postupně pracovat. Každý den se budou těšit na novou hádanku a aktivitu.

 

Pokud se Vám má příprava do mých vlastních hodin líbí, jsem moc ráda.

Podívejte se i na mé další věcičky, určitě si vyberete.

 

Napište mi, budu moc ráda a zpracuji téma, které Vás zajímá a nemáte na něj samy čas.

 

Mgr. Libuše Sudová

 

infoprimauca.cz

Další produkty od autora Libuše Sudová

703338
Matematika
1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Milé kolegyně a kolegové, podívejte se na tento materiál, který slouží k procvičení početních operací sčítání a odčítání
35.00 Kč
498308
Matematika - geometrie
ZŠ – 1. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Vážené kolegyně a kolegové, tento materiál jsem vytvořila jako doplněk k učení o geometrických tvarech - trojúhelník
35.00 Kč
419538
Anglický jazyk
1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Brožura s hrami k procvičení prvních anglických slovíček PROCVIČUJEME číslice 1 - 6 barvy slovíčka - ŠKOLNÍ POTŘEBY ____
29.00 Kč
181807
Český jazyk
1.
Didaktické hry
Nechte své žáky zahrát si pexeso a zároveň se učit. Usnadněte si individuální práci s pomalejšími dětmi tím, že rychlíky
80.00 Kč
KARNEVAL- čtení s porozuměním - hádanky - využití do více hodin - skupinky KARNEVAL- čtení s porozuměním - hádanky - využití do více hodin - skupinky
TISK JE ČERNOBÍLÝ PRACOVNÍCH LISTŮ. ZBYTEK LZE NETISKNOUT, ALE JEN PROMÍTNOUT NA TABULI. Materiál pro učitele – Karnevalové masky: Čtení s porozuměním a kreativní aktivity Tento materiál jsem připravila do vyučovacích hodin na prvním stupni základní školy, zejména při tematických dnech věnovaných karnevalu. Aktivity, které rozvíjejí čtení s porozuměním, kreativní dovednosti a týmovou spolupráci. Učitelé mohou materiál přizpůsobit svým potřebám a zapojit ho do několika vyučovacích hodin nebo využít při skupinové práci. Co materiál obsahuje:1. Čtyři texty popisu masek – Každý text je pečlivě napsán tak, aby děti musely pozorně číst a přemýšlet. Popisy jsou dostatečně detailní, aby děti mohly podle nich kreslit nebo hádat, za jakou masku se jedná.2. Barevné ilustrace masek jako řešení – Ke každému textu je připraven barevný obrázek, který slouží jako odpověď na hádanku. Obrázky jsou také vhodné k vybarvování. Jak s materiálem pracovat:1. Motivační aktivita k tématu karneval:Každý z popisů může být samostatnou hádankou, kterou děti ve třídě postupně luští.Popis přečtěte nahlas nebo rozdělte dětem k samostatnému čtení. Poté mohou děti:• Hádat, o jakou masku se jedná.• Nakreslit postavu podle přečteného textu.• Po skončení aktivity jim ukažte odpověď v podobě barevného obrázku.2. Práce ve skupinách:Rozdělte třídu do čtyř skupin, každá dostane jeden text a úkolem bude společně přečíst popis, nakreslit masku a nakonec ji správně pojmenovat. Na závěr skupinky představí své výtvory a podělí se o své odpovědi. Můžete přidat i soutěžní prvek – například udělit body za správné odpovědi.3. Čtení s porozuměním:Materiál je skvělý pro rozvoj schopnosti čtení s porozuměním.Děti musí pozorně sledovat detaily v textu, aby mohly vytvořit co nejpřesnější kresbu.4. Rozdělení do více hodin:Každý text můžete použít v jiné hodině. Tím vytvoříte tematický projektový karnevalový týden, během kterého děti budou s maskami postupně pracovat. Každý den se budou těšit na novou hádanku a aktivitu. Pokud se Vám má příprava do mých vlastních hodin líbí, jsem moc ráda.Podívejte se i na mé další věcičky, určitě si vyberete. Napište mi, budu moc ráda a zpracuji téma, které Vás zajímá a nemáte na něj samy čas. Mgr. Libuše Sudová infoprimauca.cz
UUCZ-761312
Český jazyk>Český jazyk - sloh>Didaktické hry>Pracovní listy>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>🤡 Masopust, Karneval
39.00