MASOPUST - ČTENÍ S POROZUMĚNÍM A VYBARVOVÁNÍ OBRÁZKŮ + PŘÍBĚHY KE ČTENÍ NAHLAS

Počet stran:
16
Velikost: 1.75 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
24. 2. 2025
Sdílet:

Milé kolegyně, tento didaktický materiál propojuje čtení s porozuměním, tvořivost a tematické aktivity spojené s karnevalem a masopustem. Pomáhá dětem nejen číst a chápat text, ale zároveň podporuje jejich představivost, jemnou motoriku a rozvoj slovní zásoby.

 

Složení materiálu:

 

  • Čtyři omalovánky karnevalových postav – šašek, víla, řezník s prasečí hlavou a postava s koňskou maskou. Každá z omalovánek obsahuje podrobný popis barevného ztvárnění, které děti musí správně interpretovat z textu.
  • Čtení s porozuměním – ke každé omalovánce náleží text s podrobnými pokyny, které děti čtou a podle něj vybarvují danou postavu.
  • Čtyři příběhy ke čtení a diskusi – každý příběh se váže k jedné z masek. Děti si příběh přečtou, učitel vede diskuzi nad textem a následně mohou příběh převyprávět nebo ilustrovat.
  • Doplňkové aktivity – materiál lze využít k dalším činnostem jako dramatizace, psaní vlastních krátkých textů nebo tvorbě vlastních masek.
  • Materiál obsahuje také pracovní list s přepisem čtyř vět s karnevalovou (masopustní tematikou) ke klasifikaci.

 

Možnosti práce s materiálem:

Individuální práce – Každé dítě pracuje samostatně na své omalovánce, čte si pokyny a snaží se vybarvit postavu podle popisu. Tento přístup rozvíjí samostatnost a pozornost při čtení.

Společné čtení příběhů – Učitel může příběh číst nahlas a následně vést diskuzi. Otázky k textu mohou podnítit zamyšlení nad vlastnostmi postav, jejich rozhodnutími a významem karnevalových tradic.

Dramatizace příběhů – Po přečtení příběhu mohou děti zkusit ztvárnit postavy, vymyslet krátké scénky nebo si vytvořit vlastní masopustní příběh.

Tvůrčí psaní – Starší žáci mohou na základě příběhů vymýšlet vlastní pokračování, nebo psát krátké vypravování o tom, jak by se cítili v dané masce.

Výstava masek – Po dokončení omalovánek lze uspořádat výstavu dětských prací a společně si je prohlédnout. Děti mohou svou masku představit a popsat, jak se jim pracovalo.

 

Pokud se Vám můj nápad líbí, budu moc ráda, když navštívíte i můj web: www.primauca.cz

 

Mgr. L. Sudová - PRIMAÚČA

Další produkty od autora Libuše Sudová

565590
Český jazyk
3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Milé kolegyně a kolegové, jestli se také chystáte na školu v přírodě, kterou máte v plánu zpestřit hrou na piráty
39.00 Kč
781892
Český jazyk
3., 4., 5.
Didaktické hry
Milé kolegyně, protože jsem zaznamenala velký zájem o sestavu materiálů o Valentýnce, připravila jsem zvýhodněnou sadu
100.00 Kč
181562
Český jazyk - čtení
1.
Didaktické hry
Brožura obsahující námět k procvičování čtení. Možno vystříhat jednotlivé části. Děti se seřadí za sebou, postupují
39.00 Kč
609298
Český jazyk
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Milé paní učitelky a páni učitelé, jsem moc ráda, že je nás tolik, kteří se snažíme dělat dětem učení zábavnějším. Mě
27.00 Kč
MASOPUST - ČTENÍ S POROZUMĚNÍM A VYBARVOVÁNÍ OBRÁZKŮ + PŘÍBĚHY KE ČTENÍ NAHLAS MASOPUST - ČTENÍ S POROZUMĚNÍM A VYBARVOVÁNÍ OBRÁZKŮ + PŘÍBĚHY KE ČTENÍ NAHLAS
Milé kolegyně, tento didaktický materiál propojuje čtení s porozuměním, tvořivost a tematické aktivity spojené s karnevalem a masopustem. Pomáhá dětem nejen číst a chápat text, ale zároveň podporuje jejich představivost, jemnou motoriku a rozvoj slovní zásoby. Složení materiálu: Čtyři omalovánky karnevalových postav – šašek, víla, řezník s prasečí hlavou a postava s koňskou maskou. Každá z omalovánek obsahuje podrobný popis barevného ztvárnění, které děti musí správně interpretovat z textu.Čtení s porozuměním – ke každé omalovánce náleží text s podrobnými pokyny, které děti čtou a podle něj vybarvují danou postavu.Čtyři příběhy ke čtení a diskusi – každý příběh se váže k jedné z masek. Děti si příběh přečtou, učitel vede diskuzi nad textem a následně mohou příběh převyprávět nebo ilustrovat.Doplňkové aktivity – materiál lze využít k dalším činnostem jako dramatizace, psaní vlastních krátkých textů nebo tvorbě vlastních masek.Materiál obsahuje také pracovní list s přepisem čtyř vět s karnevalovou (masopustní tematikou) ke klasifikaci. Možnosti práce s materiálem:Individuální práce – Každé dítě pracuje samostatně na své omalovánce, čte si pokyny a snaží se vybarvit postavu podle popisu. Tento přístup rozvíjí samostatnost a pozornost při čtení.Společné čtení příběhů – Učitel může příběh číst nahlas a následně vést diskuzi. Otázky k textu mohou podnítit zamyšlení nad vlastnostmi postav, jejich rozhodnutími a významem karnevalových tradic.Dramatizace příběhů – Po přečtení příběhu mohou děti zkusit ztvárnit postavy, vymyslet krátké scénky nebo si vytvořit vlastní masopustní příběh.Tvůrčí psaní – Starší žáci mohou na základě příběhů vymýšlet vlastní pokračování, nebo psát krátké vypravování o tom, jak by se cítili v dané masce.Výstava masek – Po dokončení omalovánek lze uspořádat výstavu dětských prací a společně si je prohlédnout. Děti mohou svou masku představit a popsat, jak se jim pracovalo. Pokud se Vám můj nápad líbí, budu moc ráda, když navštívíte i můj web: www.primauca.cz Mgr. L. Sudová - PRIMAÚČA
UUCZ-803417
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Výtvarná výchova>Omalovánky>Pracovní listy>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>🤡 Masopust, Karneval
45.00