MASOPUST - ČTENÍ S POROZUMĚNÍM A VYBARVOVÁNÍ OBRÁZKŮ + PŘÍBĚHY KE ČTENÍ NAHLAS

Počet stran:
16
Velikost: 1.75 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
24. 2. 2025
Sdílet:

Milé kolegyně, tento didaktický materiál propojuje čtení s porozuměním, tvořivost a tematické aktivity spojené s karnevalem a masopustem. Pomáhá dětem nejen číst a chápat text, ale zároveň podporuje jejich představivost, jemnou motoriku a rozvoj slovní zásoby.

 

Složení materiálu:

 

  • Čtyři omalovánky karnevalových postav – šašek, víla, řezník s prasečí hlavou a postava s koňskou maskou. Každá z omalovánek obsahuje podrobný popis barevného ztvárnění, které děti musí správně interpretovat z textu.
  • Čtení s porozuměním – ke každé omalovánce náleží text s podrobnými pokyny, které děti čtou a podle něj vybarvují danou postavu.
  • Čtyři příběhy ke čtení a diskusi – každý příběh se váže k jedné z masek. Děti si příběh přečtou, učitel vede diskuzi nad textem a následně mohou příběh převyprávět nebo ilustrovat.
  • Doplňkové aktivity – materiál lze využít k dalším činnostem jako dramatizace, psaní vlastních krátkých textů nebo tvorbě vlastních masek.
  • Materiál obsahuje také pracovní list s přepisem čtyř vět s karnevalovou (masopustní tematikou) ke klasifikaci.

 

Možnosti práce s materiálem:

Individuální práce – Každé dítě pracuje samostatně na své omalovánce, čte si pokyny a snaží se vybarvit postavu podle popisu. Tento přístup rozvíjí samostatnost a pozornost při čtení.

Společné čtení příběhů – Učitel může příběh číst nahlas a následně vést diskuzi. Otázky k textu mohou podnítit zamyšlení nad vlastnostmi postav, jejich rozhodnutími a významem karnevalových tradic.

Dramatizace příběhů – Po přečtení příběhu mohou děti zkusit ztvárnit postavy, vymyslet krátké scénky nebo si vytvořit vlastní masopustní příběh.

Tvůrčí psaní – Starší žáci mohou na základě příběhů vymýšlet vlastní pokračování, nebo psát krátké vypravování o tom, jak by se cítili v dané masce.

Výstava masek – Po dokončení omalovánek lze uspořádat výstavu dětských prací a společně si je prohlédnout. Děti mohou svou masku představit a popsat, jak se jim pracovalo.

 

Pokud se Vám můj nápad líbí, budu moc ráda, když navštívíte i můj web: www.primauca.cz

 

Mgr. L. Sudová - PRIMAÚČA

Další produkty od autora Libuše Sudová

196228
Matematika
1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Brožura s didaktickými materiály a náměty k aktivitám k upevňování učiva matematiky. ČLOVĚČE, KDO BUDE PRVNÍ
30.00 Kč
646720
Český jazyk
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Milé paní učitelky, mnohé z Vás také pracujete s dětmi s moderními technologiemi. U nás ve třídě máme k dispozici
0.00 Kč
456755
Výtvarná výchova
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Omalovánky
Materiál se skládá z 24 šablon tváří zvířat k dokreslení podle osové souměrnosti. Na každém obrázku je pouze polovina
35.00 Kč
419538
Anglický jazyk
1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Brožura s hrami k procvičení prvních anglických slovíček PROCVIČUJEME číslice 1 - 6 barvy slovíčka - ŠKOLNÍ POTŘEBY ____
29.00 Kč
MASOPUST - ČTENÍ S POROZUMĚNÍM A VYBARVOVÁNÍ OBRÁZKŮ + PŘÍBĚHY KE ČTENÍ NAHLAS MASOPUST - ČTENÍ S POROZUMĚNÍM A VYBARVOVÁNÍ OBRÁZKŮ + PŘÍBĚHY KE ČTENÍ NAHLAS
Milé kolegyně, tento didaktický materiál propojuje čtení s porozuměním, tvořivost a tematické aktivity spojené s karnevalem a masopustem. Pomáhá dětem nejen číst a chápat text, ale zároveň podporuje jejich představivost, jemnou motoriku a rozvoj slovní zásoby. Složení materiálu: Čtyři omalovánky karnevalových postav – šašek, víla, řezník s prasečí hlavou a postava s koňskou maskou. Každá z omalovánek obsahuje podrobný popis barevného ztvárnění, které děti musí správně interpretovat z textu.Čtení s porozuměním – ke každé omalovánce náleží text s podrobnými pokyny, které děti čtou a podle něj vybarvují danou postavu.Čtyři příběhy ke čtení a diskusi – každý příběh se váže k jedné z masek. Děti si příběh přečtou, učitel vede diskuzi nad textem a následně mohou příběh převyprávět nebo ilustrovat.Doplňkové aktivity – materiál lze využít k dalším činnostem jako dramatizace, psaní vlastních krátkých textů nebo tvorbě vlastních masek.Materiál obsahuje také pracovní list s přepisem čtyř vět s karnevalovou (masopustní tematikou) ke klasifikaci. Možnosti práce s materiálem:Individuální práce – Každé dítě pracuje samostatně na své omalovánce, čte si pokyny a snaží se vybarvit postavu podle popisu. Tento přístup rozvíjí samostatnost a pozornost při čtení.Společné čtení příběhů – Učitel může příběh číst nahlas a následně vést diskuzi. Otázky k textu mohou podnítit zamyšlení nad vlastnostmi postav, jejich rozhodnutími a významem karnevalových tradic.Dramatizace příběhů – Po přečtení příběhu mohou děti zkusit ztvárnit postavy, vymyslet krátké scénky nebo si vytvořit vlastní masopustní příběh.Tvůrčí psaní – Starší žáci mohou na základě příběhů vymýšlet vlastní pokračování, nebo psát krátké vypravování o tom, jak by se cítili v dané masce.Výstava masek – Po dokončení omalovánek lze uspořádat výstavu dětských prací a společně si je prohlédnout. Děti mohou svou masku představit a popsat, jak se jim pracovalo. Pokud se Vám můj nápad líbí, budu moc ráda, když navštívíte i můj web: www.primauca.cz Mgr. L. Sudová - PRIMAÚČA
UUCZ-803417
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Výtvarná výchova>Omalovánky>Pracovní listy>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>🤡 Masopust, Karneval
45.00