DEN STROMŮ - STROMY VYPRÁVĚJÍ

Kategorie:
Počet stran:
10
Velikost: 839.97 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kačka Kačka
Nahráno:
Naposledy upraveno:
16. 10. 2025
Sdílet:

Materiál vede žáky k poznávání stromů prostřednictvím čtení, jazykových cvičení a tvořivých úkolů. Žáci hledají stromy podle popisu, opravují citáty, vyplňují tabulkové pexeso a rozvíjejí jazykový cit při hledání obrazných výrazů. Součástí je i propojení s literaturou, diskuse o vztahu člověka k přírodě a badatelský úkol o památných stromech v okolí.

Pracovní list má 8 částí:

·      Motivační otázky – otevírají téma stromů v běžném životě

·      „Kdo jsem?“ – hádanky o stromech – žáci přiřazují popisy ke správným druhům

·      Jazyková a pravopisná cvičení – práce s citáty a přídavnými jmény

·      Tabulkové pexeso – spojování názvů, popisů a zajímavostí (včetně tvorby vlastní trojice)

·      Rozbor textu – rozvoj čtenářské gramotnosti, hledání obrazných výrazů

·      Strom v literatuře a kultuře – propojení přírody s uměním a symbolikou

·      Stromová paměť obce – badatelský úkol, hledání památného stromu v okolí

·      Výtvarná část

Využití:

Aktivitu lze realizovat během jednoho delšího bloku (1-2 vyučovací hodiny) nebo po částech.

Diskusní otázky se hodí pro skupinovou práci či ranní komunitní kruh.

Pracovní list lze využít i v rámci projektového dne „Den stromů“ nebo ekologických aktivit školy.

Součástí materiálu je řešení.


 

Další produkty od autora Kačka Kačka

860747
Hudební výchova
4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Materiál obsahuje 40 kartiček s obrázky hudebních nástrojů. Na kartách jsou v horní části obrázky hudebních nástrojů a v
36.00 Kč
860750
Nezařazené k předmětu
4., 5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Omalovánky
Tato knížka je určena vždy pro jednoho žáka. Obsah materiálu: · úvodní dopis · miniknížka o Velikonocích · návod, jak
39.00 Kč
1016256
Český jazyk - čtení
4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Běhací diktát
Materiál zahrnuje 11 stran A4, v nichž propojuje čtení s porozuměním, jazykovou výchovu, tvořivé psaní a kulturní
52.00 Kč
875322
Český jazyk
7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál je zaměřen na spisovatele 60. - 80. let 19. století - MÁJOVCE, RUCHOVCE A LUMÍROVCE. Slouží k samostatné práci
65.00 Kč
DEN STROMŮ - STROMY VYPRÁVĚJÍ DEN STROMŮ - STROMY VYPRÁVĚJÍ
Materiál vede žáky k poznávání stromů prostřednictvím čtení, jazykových cvičení a tvořivých úkolů. Žáci hledají stromy podle popisu, opravují citáty, vyplňují tabulkové pexeso a rozvíjejí jazykový cit při hledání obrazných výrazů. Součástí je i propojení s literaturou, diskuse o vztahu člověka k přírodě a badatelský úkol o památných stromech v okolí.Pracovní list má 8 částí:·      Motivační otázky – otevírají téma stromů v běžném životě·      „Kdo jsem?“ – hádanky o stromech – žáci přiřazují popisy ke správným druhům·      Jazyková a pravopisná cvičení – práce s citáty a přídavnými jmény·      Tabulkové pexeso – spojování názvů, popisů a zajímavostí (včetně tvorby vlastní trojice)·      Rozbor textu – rozvoj čtenářské gramotnosti, hledání obrazných výrazů·      Strom v literatuře a kultuře – propojení přírody s uměním a symbolikou·      Stromová paměť obce – badatelský úkol, hledání památného stromu v okolí·      Výtvarná částVyužití:Aktivitu lze realizovat během jednoho delšího bloku (1-2 vyučovací hodiny) nebo po částech.Diskusní otázky se hodí pro skupinovou práci či ranní komunitní kruh.Pracovní list lze využít i v rámci projektového dne „Den stromů“ nebo ekologických aktivit školy.Součástí materiálu je řešení. 
UUCZ-1001172
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Český jazyk - sloh>Pracovní listy>5.>6.>7.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>🌳 Stromy
36.00