DEN STROMŮ - STROMY VYPRÁVĚJÍ

Kategorie:
Počet stran:
10
Velikost: 839.97 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kačka
Nahráno:
Naposledy upraveno:
16. 10. 2025
Sdílet:

Materiál vede žáky k poznávání stromů prostřednictvím čtení, jazykových cvičení a tvořivých úkolů. Žáci hledají stromy podle popisu, opravují citáty, vyplňují tabulkové pexeso a rozvíjejí jazykový cit při hledání obrazných výrazů. Součástí je i propojení s literaturou, diskuse o vztahu člověka k přírodě a badatelský úkol o památných stromech v okolí.

Pracovní list má 8 částí:

·      Motivační otázky – otevírají téma stromů v běžném životě

·      „Kdo jsem?“ – hádanky o stromech – žáci přiřazují popisy ke správným druhům

·      Jazyková a pravopisná cvičení – práce s citáty a přídavnými jmény

·      Tabulkové pexeso – spojování názvů, popisů a zajímavostí (včetně tvorby vlastní trojice)

·      Rozbor textu – rozvoj čtenářské gramotnosti, hledání obrazných výrazů

·      Strom v literatuře a kultuře – propojení přírody s uměním a symbolikou

·      Stromová paměť obce – badatelský úkol, hledání památného stromu v okolí

·      Výtvarná část

Využití:

Aktivitu lze realizovat během jednoho delšího bloku (1-2 vyučovací hodiny) nebo po částech.

Diskusní otázky se hodí pro skupinovou práci či ranní komunitní kruh.

Pracovní list lze využít i v rámci projektového dne „Den stromů“ nebo ekologických aktivit školy.

Součástí materiálu je řešení.


 

Další produkty od autora Kačka

861180
Hudební výchova
Školní družina, MŠ - předškoláci, SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
Materiál obsahuje pět plakátů s rozdělením hudebních nástrojů a jejich obrázky. Lze vytisknout na formát A4 nebo i A3 a
36.00 Kč
916555
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Materiál obsahuje 14 A4 s výčtem významných dnů celého kalendářního roku. V průběhu roku se setkáváme s desítkami
35.00 Kč
1031708
Přírodověda
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Přehled učiva
Materiál názorně představuje základní krystalové soustavy nerostů. Jsou v něm zobrazeny typické minerály přiřazené ke
60.00 Kč
1038864
Český jazyk - čtení
2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
16 karet o velikosti cca 14 x 18 cm Materiál obsahuje karty s texty o vánočních zvycích a tradicích (např. vánoční
48.00 Kč
DEN STROMŮ - STROMY VYPRÁVĚJÍ DEN STROMŮ - STROMY VYPRÁVĚJÍ
Materiál vede žáky k poznávání stromů prostřednictvím čtení, jazykových cvičení a tvořivých úkolů. Žáci hledají stromy podle popisu, opravují citáty, vyplňují tabulkové pexeso a rozvíjejí jazykový cit při hledání obrazných výrazů. Součástí je i propojení s literaturou, diskuse o vztahu člověka k přírodě a badatelský úkol o památných stromech v okolí.Pracovní list má 8 částí:·      Motivační otázky – otevírají téma stromů v běžném životě·      „Kdo jsem?“ – hádanky o stromech – žáci přiřazují popisy ke správným druhům·      Jazyková a pravopisná cvičení – práce s citáty a přídavnými jmény·      Tabulkové pexeso – spojování názvů, popisů a zajímavostí (včetně tvorby vlastní trojice)·      Rozbor textu – rozvoj čtenářské gramotnosti, hledání obrazných výrazů·      Strom v literatuře a kultuře – propojení přírody s uměním a symbolikou·      Stromová paměť obce – badatelský úkol, hledání památného stromu v okolí·      Výtvarná částVyužití:Aktivitu lze realizovat během jednoho delšího bloku (1-2 vyučovací hodiny) nebo po částech.Diskusní otázky se hodí pro skupinovou práci či ranní komunitní kruh.Pracovní list lze využít i v rámci projektového dne „Den stromů“ nebo ekologických aktivit školy.Součástí materiálu je řešení. 
UUCZ-1001172
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Český jazyk - sloh>Pracovní listy>5.>6.>7.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>🌳 Stromy
36.00