Detektivní hra - popis osoby

Počet stran:
16
Velikost: 3.45 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 1. 2025
Sdílet:

Jedná se o zábavnou aktivitu, která je vhodná jak do českého jazyka, tak také například do třídnických nebo suplovaných hodin. Jde o detektivní hru „Ztracený pohár“, která propojuje slohovou výuku (popis osoby), kritické myšlení i spolupráci ve skupině. Žáci budou pátrat po tom, kdo ukradl školní pohár z vitríny. K řešení případu budou využívat stopy, svědectví a informace o žácích ve třídách.

Cíle aktivity:

  • Rozvoj slohových dovedností, především práce s popisem osoby.
  • Procvičení schopnosti analyzovat informace a vyvozovat závěry.
  • Posílení týmové spolupráce a dovednosti naslouchat ostatním.

Obsah:

  • 2 seznamy žáků:
    • Kreslené obličeje a jména žáků, tyto plakáty budou sloužit k hledání osob.
  • Stopy:
    • Hra obsahuje 3 hlavní stopy.
  • Svědectví:
    • Hra obsahuje 7 svědectví, která postupně odhalují informace.
  • Pracovní list:
    • Tento list umožní žákům vytvořit přehled o stopách, svědectvích a podezřelých.
  • Rámcový příběh:
    • Ten vyučující přečte žákům před tím, než vyrazí hledat stopy a svědectví.

Příprava:

  • Materiály je nutné vytisknout a rozmístit po chodbě.
  • Materiály rozmístíte po chodbě nebo v jiných prostorách školy, aby je žáci mohli hledat a číst. Každá stopa a svědectví je samostatný „bod zájmu“, který žáci musí postupně navštívit.

Doplňující informace:

  • Hra je koncipována tak, že pohár ukradla Renáta ze 6.B, což žáci zjistí díky kombinaci stop (tmavý vlas, otisk rtěnky) a svědectví. Ta však poté zaslala dopis, ve kterém se omluvila a pohár vrátila. Jejím důvodem byla nechuť ke sportování.

Průběh aktivity

  • Učitel přečte rámcový příběh a žáci si již mohou doplňovat informace do pracovního listu.
  • Žáci budou pracovat ve skupinách, ve výpravě po stopách a svědectvích se střídají a vždy jde pouze jeden žák.
  • Každý člen skupiny postupně vyrazí na chodbu a zjistí jednu novou informaci (stopu nebo svědectví).
  • Informace sdělí své skupině a společně je zapíší do pracovního listu.
  • Na konci skupina určí, kdo je podle nich pachatelem a své rozhodnutí zdůvodní.
  • Hru lze hrát i samostatně tak, že každý žák chodí po chodbě s pracovním listem a doplňuje informace.

Další produkty od autora (Ne)klidná pančelka

780188
Anglický jazyk
2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Jedná se o materiál na téma lidské tělo do anglického jazyka pro žáky prvního stupně. Materiál je navržen tak, aby
30.00 Kč
677368
Anglický jazyk
MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Jedná se o aktivitu, která propojuje téma Halloweenu, čísel a barev a je určena pro výuku anglického jazyka, ideálně pro
30.00 Kč
668683
Anglický jazyk
Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Jedná se o sadu tří zábavných a interaktivních aktivit, které jsou zaměřeny na procvičování anglických slovíček (barvy a
30.00 Kč
702127
Český jazyk
3., 4., 5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Jedná se o aktivitu vhodnou do slohové výchovy, která kombinuje zábavu s rozvojem fantazie a komunikačních schopností
25.00 Kč
Detektivní hra - popis osoby Detektivní hra - popis osoby
Jedná se o zábavnou aktivitu, která je vhodná jak do českého jazyka, tak také například do třídnických nebo suplovaných hodin. Jde o detektivní hru „Ztracený pohár“, která propojuje slohovou výuku (popis osoby), kritické myšlení i spolupráci ve skupině. Žáci budou pátrat po tom, kdo ukradl školní pohár z vitríny. K řešení případu budou využívat stopy, svědectví a informace o žácích ve třídách.Cíle aktivity:Rozvoj slohových dovedností, především práce s popisem osoby.Procvičení schopnosti analyzovat informace a vyvozovat závěry.Posílení týmové spolupráce a dovednosti naslouchat ostatním.Obsah:2 seznamy žáků:Kreslené obličeje a jména žáků, tyto plakáty budou sloužit k hledání osob.Stopy:Hra obsahuje 3 hlavní stopy.Svědectví:Hra obsahuje 7 svědectví, která postupně odhalují informace.Pracovní list:Tento list umožní žákům vytvořit přehled o stopách, svědectvích a podezřelých.Rámcový příběh:Ten vyučující přečte žákům před tím, než vyrazí hledat stopy a svědectví.Příprava:Materiály je nutné vytisknout a rozmístit po chodbě.Materiály rozmístíte po chodbě nebo v jiných prostorách školy, aby je žáci mohli hledat a číst. Každá stopa a svědectví je samostatný „bod zájmu“, který žáci musí postupně navštívit.Doplňující informace:Hra je koncipována tak, že pohár ukradla Renáta ze 6.B, což žáci zjistí díky kombinaci stop (tmavý vlas, otisk rtěnky) a svědectví. Ta však poté zaslala dopis, ve kterém se omluvila a pohár vrátila. Jejím důvodem byla nechuť ke sportování.Průběh aktivityUčitel přečte rámcový příběh a žáci si již mohou doplňovat informace do pracovního listu.Žáci budou pracovat ve skupinách, ve výpravě po stopách a svědectvích se střídají a vždy jde pouze jeden žák.Každý člen skupiny postupně vyrazí na chodbu a zjistí jednu novou informaci (stopu nebo svědectví).Informace sdělí své skupině a společně je zapíší do pracovního listu.Na konci skupina určí, kdo je podle nich pachatelem a své rozhodnutí zdůvodní.Hru lze hrát i samostatně tak, že každý žák chodí po chodbě s pracovním listem a doplňuje informace.
UUCZ-766860
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Český jazyk - sloh>Didaktické hry>Pracovní listy>5.>6.>7.>8.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>📚 Čtenářská gramotnost 2. stupeň
30.00