Halloween, Dušičky - čtenářská gramotnost pro žáky 1. stupně

Ročník:
Počet stran:
9
Velikost: 1.09 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Eliška Uvírová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
14. 9. 2025
Sdílet:

Halloween, Dušičky - čtenářská gramotnost pro žáky 1. stupně

Dobrý den,

představuji Vám soubor aktivit zaměřený na čtenářskou gramotnost a práci s textem, který je propojen tématem Halloweenu a Dušiček. Tento materiál je určen pro žáky 3. – 5. ročníku a může být součástí výuky, která podporuje porozumění textu a rozvíjí schopnosti žáků při čtení a analýze textu. Aktivity jsou koncipovány tak, aby byly interaktivní a motivující pro děti.

Cíl:

* Rozvíjet čtenářskou gramotnost u žáků 1. stupně.

* Podpořit schopnost pracovat s textem a zlepšit porozumění čtení.

* Seznámit žáky s tradicemi a symboly Halloweenu a Dušiček.

Aktivity:

  • Čtení textu o Halloweenu a Dušičkách:

Začněte s textem, který žákům představí oba svátky, jejich původ a význam. Text je vytvořen tak, aby odpovídal věkové úrovni žáků, a obsahuje základní informace o tradicích – například o vyřezávání dýní, převlékání do kostýmů, zapalování svíček na hrobech a vzpomínání na blízké. Po přečtení textu můžete s žáky diskutovat o obsahu a klást otázky zaměřené na porozumění textu.

  • Práce s textem:

Žáci odpovídají na otázky k textu, učí se vyhledávat důležité informace a orientovat se v textu.

  • Čtení s tajenkou:

Žáci si přečtou popisky jednotlivých symbolů, předmětů nebo činností spojených s oběma svátky (např. dýně, svíčka, kostým, netopýr, kočka) a přiřazují je k obrázkům. Na základě obrázků doplňují písmenka do rámečku a složí tajenku. Tajenka zní: LAMPIONY

  • Křížovka:

Následuje jednoduchá křížovka s pojmy z textu. Žáci si při luštění procvičí znalosti o Halloweenu a Dušičkách. Křížovka je jednoduchá a slouží k upevnění informací, které se dozvěděli při čtení. Aktivitu lze provádět samostatně nebo ve dvojicích.

Výsledným slovním spojením je: Už přišel PODZIMNÍ ČAS plný svíček a dýní (symbolizuje světlo svíčky a vzpomínku na zemřelé).

Závěr:

Doufám, že Vám tento materiál pomůže při výuce a že se žáci dozvědí nejen nové informace o Halloweenu a Dušičkách, ale také si zlepší práci s textem a čtenářskou gramotnost.

Mgr. Eliška Uvírová

Další produkty od autora Eliška Uvírová

461053
Matematika
2., 3.
Skládačky
Dobrý den, představuji Vám svůj materiál se zimní tematikou s názvem „Veselí sčítací/odčítací sněhuláci“. Jedná se o
45.00 Kč
924314
Český jazyk
3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Přehled učiva
Dobrý den, děkuji za zakoupení materiálu Námořnická výzdoba pro 3. třídu. Tento tematický balíček obsahuje přehledné
99.00 Kč
932487
Nezařazené k předmětu
1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Lapbook
Tento lapbook je určen pro žáky 1. ročníku a slouží jako zábavná a přehledná pomůcka k reflexi prvních školních dní i
40.00 Kč
536656
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci, 1.
Lapbook
Materiál obsahuje úkoly na procvičení vystřihování i vybarvování (třídění odpadu, vybarvování kontejnerů, omalovánku
30.00 Kč
Halloween, Dušičky - čtenářská gramotnost pro žáky 1. stupně Halloween, Dušičky - čtenářská gramotnost pro žáky 1. stupně
Halloween, Dušičky - čtenářská gramotnost pro žáky 1. stupně
Dobrý den,
představuji Vám soubor aktivit zaměřený na čtenářskou gramotnost a práci s textem, který je propojen tématem Halloweenu a Dušiček. Tento materiál je určen pro žáky 3. – 5. ročníku a může být součástí výuky, která podporuje porozumění textu a rozvíjí schopnosti žáků při čtení a analýze textu. Aktivity jsou koncipovány tak, aby byly interaktivní a motivující pro děti.
Cíl:
* Rozvíjet čtenářskou gramotnost u žáků 1. stupně.
* Podpořit schopnost pracovat s textem a zlepšit porozumění čtení.
* Seznámit žáky s tradicemi a symboly Halloweenu a Dušiček.
Aktivity:
Čtení textu o Halloweenu a Dušičkách:Začněte s textem, který žákům představí oba svátky, jejich původ a význam. Text je vytvořen tak, aby odpovídal věkové úrovni žáků, a obsahuje základní informace o tradicích – například o vyřezávání dýní, převlékání do kostýmů, zapalování svíček na hrobech a vzpomínání na blízké. Po přečtení textu můžete s žáky diskutovat o obsahu a klást otázky zaměřené na porozumění textu.Práce s textem:Žáci odpovídají na otázky k textu, učí se vyhledávat důležité informace a orientovat se v textu.Čtení s tajenkou:Žáci si přečtou popisky jednotlivých symbolů, předmětů nebo činností spojených s oběma svátky (např. dýně, svíčka, kostým, netopýr, kočka) a přiřazují je k obrázkům. Na základě obrázků doplňují písmenka do rámečku a složí tajenku. Tajenka zní: LAMPIONYKřížovka:
Následuje jednoduchá křížovka s pojmy z textu. Žáci si při luštění procvičí znalosti o Halloweenu a Dušičkách. Křížovka je jednoduchá a slouží k upevnění informací, které se dozvěděli při čtení. Aktivitu lze provádět samostatně nebo ve dvojicích.
Výsledným slovním spojením je: Už přišel PODZIMNÍ ČAS plný svíček a dýní (symbolizuje světlo svíčky a vzpomínku na zemřelé).
Závěr:
Doufám, že Vám tento materiál pomůže při výuce a že se žáci dozvědí nejen nové informace o Halloweenu a Dušičkách, ale také si zlepší práci s textem a čtenářskou gramotnost.
Mgr. Eliška Uvírová
UUCZ-963644
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Prvouka>Pracovní listy>Ostatní>2.>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>🎃 Halloween, Dušičky>🍂 Podzim
39.00