Halloween a Dušičky – pracovní listy pro 2. třídu
Cíl materiálu:
Procvičení čtenářských a početních dovedností žáků 2. třídy.
Kombinace učení s kreativními aktivitami (vybarvování, skládání obrázků).
Struktura materiálu:
Materiál obsahuje 5 pracovních listů, rozdělených do dvou oblastí:
1. Matematika (2 pracovní listy) - Procvičení číselného oboru do 20.
PL1 – Bez přechodu přes desítku:
Úkol: Barevné počítání jednoduchých příkladů.
Rozvoj: žáci procvičují sčítání a odčítání do 20 bez nutnosti přechodu přes desítku.
Aktivita: Barevně vybarvují výsledky podle zadané legendy, čímž si upevňují správné výsledky vizuálně.
PL2 – S přechodem přes desítku:
Úkol: Výpočet příkladů se sčítáním a odčítáním s přechodem přes desítku.
Rozvoj: Podpora orientace v číslech, procvičení přechodu přes desítku, logické uvažování.
Aktivita: Podle výsledků žáci dolepují část obrázku, který následně vybarví, čímž vzniká tematický motiv Halloweenu/Dušiček.
2. Český jazyk (3 pracovní listy)
PL1 – Doplňování „dě, tě, ně“ + vybarvování:
Úkol: Doplňování správných skupin do slov.
Rozvoj: Procvičení pravopisu a fonetického cítění jazyka.
Aktivita: Barevné vybarvování obrázků dle skupin dě, tě, ně, motivace prostřednictvím Halloweenu/Dušiček.
PL2 – Doplňování „bě, pě, vě, mě“ + vybarvování:
Úkol: Procvičení doplňování slabik, zlepšení pravopisu.
Aktivita: Podobná jako u PL1, žáci doplňují správné slabiky a vybarvují políčka dle zadání.
PL3 – Procvičení abecedy – malé a velké písmeno:
Úkol: Hledání páru malého a velkého písmena, následné sestavení obrázku.
Rozvoj: Posílení orientace v abecedě, vizuální rozpoznávání písmen, jemná motorika při vybarvování a skládání obrázku.
Pomůcky:
Pastelky, fixy nebo vodové barvy pro vybarvování, Tužka pro psaní a doplňování písmen/příkladů.
Způsob použití:
Každý pracovní list je možné řešit individuálně nebo ve dvojicích.
Materiál lze použít pro domácí přípravu nebo práci ve škole.
Doporučeno začít jednoduchými listy a postupně přecházet k těm náročnějším.
Vyhodnocení:
Každý list obsahuje správné řešení, což umožňuje okamžitou kontrolu práce.
Výsledky lze diskutovat společně s dětmi, podporovat samostatnou kontrolu a rozvoj sebereflexe.
Mgr. Eliška Uvírová