Halloween a Dušičky – pracovní listy pro 3. třídu
Cíl materiálu:
Procvičení čtenářských a početních dovedností žáků 3. třídy.
Kombinace učení s kreativními aktivitami (vybarvování, skládání obrázků).
Struktura materiálu:
Materiál obsahuje 5 pracovních listů, rozdělených do dvou oblastí:
1. Matematika (2 pracovní listy) - Procvičení číselného oboru do 100.
PL1 – s přechodem přes desítku:
Úkol: Barevné počítání jednoduchých příkladů.
Rozvoj: žáci procvičují sčítání a odčítání do 100 s přechodem přes desítku.
Aktivita: Barevně vybarvují výsledky podle zadané legendy, čímž si upevňují správné výsledky vizuálně.
PL2 – S přechodem přes desítku:
Úkol: Výpočet příkladů se sčítáním a odčítáním do 100 s přechodem přes desítku.
Rozvoj: Podpora orientace v číslech, procvičení přechodu přes desítku, logické uvažování.
Aktivita: nejprve si žáci rozstříhají omalovánku, poté na podkladu řeší příklady a podle výsledků dolepují části obrázku, který následně vybarví, čímž vzniká tematický motiv Halloweenu/Dušiček.
2. Český jazyk (3 pracovní listy)
PL1 – určování slovních druhů + vybarvování:
Úkol: určování slovních druhů.
Rozvoj: Procvičení pravopisu a fonetického cítění jazyka.
Aktivita: Barevné vybarvování obrázků dle slovních druhů, motivace prostřednictvím Halloweenu/Dušiček.
PL2 – Doplňování „di, ti, ni, dy, ty, ny“ + vybarvování:
Úkol: Procvičení měkkých a tvrdých slabik, zlepšení pravopisu.
Aktivita: žáci doplňují správné slabiky a vybarvují políčka dle zadání.
PL3 – určování kořene slov.
Úkol: žáci si procvičí učivo o stavbě slova - kořen slov.
Aktivita: nejprve si žáci rozstříhají omalovánku na jednotlivé části, poté na podkladu přiřazují dle kořene daná slova - dolepují části obrázku, který si vybarví, čímž vzniká tematický motiv Halloweenu/Dušiček.
Pomůcky:
Pastelky, fixy nebo vodové barvy pro vybarvování, tužka pro psaní a doplňování písmen/příkladů.
Způsob použití:
Každý pracovní list je možné řešit individuálně nebo ve dvojicích.
Materiál lze použít pro domácí přípravu nebo práci ve škole.
Doporučeno začít jednoduchými listy a postupně přecházet k těm náročnějším.
Vyhodnocení:
Každý list obsahuje správné řešení, což umožňuje okamžitou kontrolu práce.
Výsledky lze diskutovat společně s dětmi, podporovat samostatnou kontrolu a rozvoj sebereflexe.
Mgr. Eliška Uvírová