Hrajeme si s frazémy - přísloví, pranostika, rčení a pořekadlo

Počet stran:
13
Velikost: 443.11 KB
Typ souboru: zip
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
25. 5. 2023
Sdílet:

Typ materiálu:

o  Materiál se zaměřuje na české frazémy, konkrétně přísloví, pořekadla, rčení a pranostiky. Úkoly jsou vhodné jak na vysvětlení učiva, tak i na samotné opakování. Obsahuje výukové kartičky, pracovní listy a kartičky s frazémy. Vhodný pro ZŠ, nebála bych se ani v rámci opakování pro SŠ.

·      Jak s materiálem pracovat:

o  Materiál obsahuje několik cvičení. Jako první máte výukové kartičky, kde je popsáno, co je to rčení, pořekadlo, pranostika a přísloví. Kartičky žákům vytiskněte, následně si je mohou nalepit do sešitu.

o  Jako další úkol jsou kartičky s frazémy, které mají za úkol žáci správně přiřadit (vy už máte popsáno, co je co). Kartičky si vytiskněte, rozstříhejte a zamíchejte. Následně máte několik možností, jak s nimi pracovat. Buďto můžete dát kartičky žákům do dvojice či trojice. Žáci si kartičky rozloží na lavici a určí, co je jaký frazém. Jako aktivnější varianty jsou: běhací aktivita – rozmístěte kartičky po chodbě a třídě, následně žáky rozdělte do dvojice. Jeden z dvojice sedí a zapisuje, druhý běhá a zjišťuje, jaké frazémy jsou na chodbě. Následně vždy přiběhne a frazém sdělí spolužákovi, ten jej napíše. Jakmile jsou všechny frazémy z chodby napsány na papír, dvojice určí, zdali se jedná o pořekadlo, přísloví apod. Nejrychlejší a nejpřesnější dvojice vyhrává 😊. Umírněnější verze aktivity je ta, že žáci budou pracovat samostatně, frazémy budou vyhledávat a postupně zapisovat do sešitu který budou mít s sebou na jednotlivých stanovištích. Jedná se o super aktivitu na procvičení.

o  Další části se zaměřují na opakování – pracovní listy na doplňování správných přísloví a rčení podle vět a následně zpracování pořekadla v grafické/kreslené podobě. Poslední pracovní list je jakýmsi bonusem – žáci si mají za úkol vyhledat pranostiky (ke každému měsíci jednu) a následně ji do pracovního listu zakreslit (kreativitě se meze nekladou). Poté můžete zpracovaná dílka prezentovat ve třídě, oznámkovat, pochválit 😊. Pracovní listy můžete zadat jako DÚ, úkol ve skupině v hodině – je to jen na vás!

·      Cíl materiálu:

o  Materiál si klade za cíl vysvětlit žákům hlavní frazémy – pranostiky, přísloví, rčení a pořekadla, a to za pomocí pracovních listů či kartiček. Do úkolů se zapojuje celá třída aktivně, v případě grafického zpracování frazémů se rozvíjí žákova kreativita. 

  • Obsahuje správné řešení

Další produkty od autora U Kantorky

284017
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Typ materiálu: o Materiál se tematicky zaměřuje na Velikonoce. Obsahuje celkem 20 kartiček s různými úkoly, které mají
25.00 Kč
448590
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Postřehovky
Typ materiálu: o Materiál se tematicky zaměřuje na prožité Vánoce a Silvestr (Nový rok). Obsahuje celkem 35 kartiček s
27.00 Kč
590005
Český jazyk
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Typ materiálu: Materiál obsahuje celkem 50 úloh, které obsahují pravopisná cvičení. Pravopisná cvičení se zaměřují na
33.00 Kč
372212
Dějepis
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Typ materiálu: o Materiál je určen do hodin dějepisu na ZŠ či SŠ. Materiál žáky seznamuje s patronem české země – svatým
27.00 Kč
Hrajeme si s frazémy - přísloví, pranostika, rčení a pořekadlo Hrajeme si s frazémy - přísloví, pranostika, rčení a pořekadlo
Typ materiálu: o  Materiál se zaměřuje na české frazémy, konkrétně přísloví, pořekadla, rčení a pranostiky. Úkoly jsou vhodné jak na vysvětlení učiva, tak i na samotné opakování. Obsahuje výukové kartičky, pracovní listy a kartičky s frazémy. Vhodný pro ZŠ, nebála bych se ani v rámci opakování pro SŠ. ·      Jak s materiálem pracovat: o  Materiál obsahuje několik cvičení. Jako první máte výukové kartičky, kde je popsáno, co je to rčení, pořekadlo, pranostika a přísloví. Kartičky žákům vytiskněte, následně si je mohou nalepit do sešitu. o  Jako další úkol jsou kartičky s frazémy, které mají za úkol žáci správně přiřadit (vy už máte popsáno, co je co). Kartičky si vytiskněte, rozstříhejte a zamíchejte. Následně máte několik možností, jak s nimi pracovat. Buďto můžete dát kartičky žákům do dvojice či trojice. Žáci si kartičky rozloží na lavici a určí, co je jaký frazém. Jako aktivnější varianty jsou: běhací aktivita – rozmístěte kartičky po chodbě a třídě, následně žáky rozdělte do dvojice. Jeden z dvojice sedí a zapisuje, druhý běhá a zjišťuje, jaké frazémy jsou na chodbě. Následně vždy přiběhne a frazém sdělí spolužákovi, ten jej napíše. Jakmile jsou všechny frazémy z chodby napsány na papír, dvojice určí, zdali se jedná o pořekadlo, přísloví apod. Nejrychlejší a nejpřesnější dvojice vyhrává 😊. Umírněnější verze aktivity je ta, že žáci budou pracovat samostatně, frazémy budou vyhledávat a postupně zapisovat do sešitu který budou mít s sebou na jednotlivých stanovištích. Jedná se o super aktivitu na procvičení. o  Další části se zaměřují na opakování – pracovní listy na doplňování správných přísloví a rčení podle vět a následně zpracování pořekadla v grafické/kreslené podobě. Poslední pracovní list je jakýmsi bonusem – žáci si mají za úkol vyhledat pranostiky (ke každému měsíci jednu) a následně ji do pracovního listu zakreslit (kreativitě se meze nekladou). Poté můžete zpracovaná dílka prezentovat ve třídě, oznámkovat, pochválit 😊. Pracovní listy můžete zadat jako DÚ, úkol ve skupině v hodině – je to jen na vás! ·      Cíl materiálu: o  Materiál si klade za cíl vysvětlit žákům hlavní frazémy – pranostiky, přísloví, rčení a pořekadla, a to za pomocí pracovních listů či kartiček. Do úkolů se zapojuje celá třída aktivně, v případě grafického zpracování frazémů se rozvíjí žákova kreativita.  Obsahuje správné řešení
UUCZ-313951
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Český jazyk - literatura>Postřehovky>Pracovní listy>ZŠ – 2. STUPEŇ>☁️ Počasí
30.00