J. W. Goethe: Utrpení mladého Werthera - LITERÁRNÍ DÍLNA

Počet stran:
13
Velikost: 6.11 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Nikol Svobodová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
21. 9. 2025
Sdílet:

Literární dílna k Wertherovi nabízí víc než jen práci s klasickým textem. Materiál propojuje literaturu s psychologií, sociologií, slohem a rétorikou. Obsahuje výňatky z románu a 14 rozmanitých úloh pro jednotlivce i skupiny.

Tento výukový materiál je určen k hlubšímu uchopení Goethova románu Utrpení mladého Werthera a vznikl s cílem propojit literární analýzu s tématy tématy duševního zdraví, etiky a mezilidských vztahů. Je určen primárně pro studenty SŠ (nevylučuje se však užití ve vyšších ročnících 2. stupně ZŠ).

Časová dotace: 2-5 vyučovacích hodin

Didaktické cíle:

  • Rozvoj hlubšího čtenářského porozumění a schopnosti interpretace literárního textu.
  • Podpora kritického myšlení, diskuze, rétoriky a psaného projevu.
  • Možnost individuální i skupinové práce, prostor pro diferenciaci výuky.
  • Mezipředmětové vztahy.

Materiál je rozdělen do 2 hlavních částí:

  1. Výběr pasáží z románu: Pečlivě vybrané úryvky zachycují vývoj psychického stavu hlavního hrdiny. Texty jsou uspořádány chronologicky a reflektují proměnu Wertherova vnímání světa i sebe samého. Slouží jako opora pro společnou práci v hodině nebo jako základ k samostatné četbě a analýze.
  2. Soubor 14 didaktických úloh: Materiál nabízí aktivity vhodné k využití v různých fázích práce s textem:
  • před čtením – aktivita zaměřená na předvídání
  • v průběhu čtení – analytická a interpretační cvičení, práce s konkrétními pasážemi
  • po čtení – reflektivní, tvůrčí a hodnotící aktivity (včetně psaní různých typů textů, hudebních asociací, vedení skupinových debat nebo dramatizace).

Úlohy jsou tematicky i metodicky rozmanité – propojují literaturu se slohovou a rétorickou výchovou a mají mezioborový přesah.

Materiál je koncipován tak, aby podporoval jak individuální práci studentů, tak činnost ve dvojicích i skupinovou spolupráci.

Materiál je FLEXIBILNÍ – učitel má možnost vybírat pouze ty aktivity, které odpovídají potřebám konkrétní třídy nebo stupni porozumění studentů. Výňatky lze využít jak v rámci souvislé četby, tak jako samostatné pracovní listy.

Obsahuje černobílou verzi pro úsporu barvy a autorské komentáře z výuky.

Další produkty od autora Nikol Svobodová

972682
Český jazyk
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Že je středověk nuda? Omyl! Tento materiál o sv. Prokopovi obsahuje kompletní sadu aktivit, která vaši výuku promění v
35.00 Kč
970902
Český jazyk
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pracovní list k legendě o svaté Kateřině propojuje čtenářskou gramotnost, literaturu i pravopis. Žáci si čtením a
25.00 Kč
970854
Český jazyk - čtení
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Nudný výklad o realismu? Už ne. Nechte žáky objevovat směr sami! 9 klíčových děl + otázky, úkoly a tajenka. Hravý
35.00 Kč
972683
Český jazyk
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Válečné plakáty, manipulativní slogany, letáky rozhazované z letadel… a mezi tím Old Spice. Tento výukový materiál vás i
50.00 Kč
J. W. Goethe: Utrpení mladého Werthera - LITERÁRNÍ DÍLNA J. W. Goethe: Utrpení mladého Werthera - LITERÁRNÍ DÍLNA
Literární dílna k Wertherovi nabízí víc než jen práci s klasickým textem. Materiál propojuje literaturu s psychologií, sociologií, slohem a rétorikou. Obsahuje výňatky z románu a 14 rozmanitých úloh pro jednotlivce i skupiny.Tento výukový materiál je určen k hlubšímu uchopení Goethova románu Utrpení mladého Werthera a vznikl s cílem propojit literární analýzu s tématy tématy duševního zdraví, etiky a mezilidských vztahů. Je určen primárně pro studenty SŠ (nevylučuje se však užití ve vyšších ročnících 2. stupně ZŠ).Časová dotace: 2-5 vyučovacích hodinDidaktické cíle:Rozvoj hlubšího čtenářského porozumění a schopnosti interpretace literárního textu.Podpora kritického myšlení, diskuze, rétoriky a psaného projevu.Možnost individuální i skupinové práce, prostor pro diferenciaci výuky.Mezipředmětové vztahy.Materiál je rozdělen do 2 hlavních částí:Výběr pasáží z románu: Pečlivě vybrané úryvky zachycují vývoj psychického stavu hlavního hrdiny. Texty jsou uspořádány chronologicky a reflektují proměnu Wertherova vnímání světa i sebe samého. Slouží jako opora pro společnou práci v hodině nebo jako základ k samostatné četbě a analýze.Soubor 14 didaktických úloh: Materiál nabízí aktivity vhodné k využití v různých fázích práce s textem:před čtením – aktivita zaměřená na předvídánív průběhu čtení – analytická a interpretační cvičení, práce s konkrétními pasážemipo čtení – reflektivní, tvůrčí a hodnotící aktivity (včetně psaní různých typů textů, hudebních asociací, vedení skupinových debat nebo dramatizace).Úlohy jsou tematicky i metodicky rozmanité – propojují literaturu se slohovou a rétorickou výchovou a mají mezioborový přesah.Materiál je koncipován tak, aby podporoval jak individuální práci studentů, tak činnost ve dvojicích i skupinovou spolupráci.Materiál je FLEXIBILNÍ – učitel má možnost vybírat pouze ty aktivity, které odpovídají potřebám konkrétní třídy nebo stupni porozumění studentů. Výňatky lze využít jak v rámci souvislé četby, tak jako samostatné pracovní listy.Obsahuje černobílou verzi pro úsporu barvy a autorské komentáře z výuky.
UUCZ-970920
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Etická výchova>Přípravy hodiny/lekce>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>📚 Čtenářská gramotnost 2. stupeň
40.00