Obsah materiálu:
- 9 listů obsahuje 36 kartiček s obrázky dopravních prostředků – první písmeno ve slově
- 9 listů obsahuje 36 kartiček s obrázky dopravních prostředků – první čtení, přiřazování slov k obrázkům
- 36 názvů dopravních prostředků psaných hůlkovým písmem
- řešení
- metodika
Výukový charakter:
Každá kartička zobrazuje obrázek dopravního prostředku s písmeny pod obrázkem. Úkolem je najít správné první písmeno slova a označit ho. Při aktivitě první čtení přiřazují děti názvy k obrázkům.
- Jazykové dovednosti: Rozpoznávání prvního písmena slov vede děti k rozvoji slovní zásoby a základních dovedností předčtenářské gramotnosti.
- Motorické dovednosti: Práce s kolíčky na kartičkách zlepšuje jemnou motoriku a koordinaci ruky a oka.
- Zrakové vnímání: Rozpoznávání obrázků dopravních prostředků spolu s vizuálním písmenem podporuje schopnost rozlišovat znaky a jejich grafické podoby.
- Kognitivní dovednosti: Přiřazování správného písmene k obrázku rozvíjí schopnosti jako logické uvažování, vizuální paměť a rozpoznávání, což je zásadní pro proces učení čtení a psaní.
Metodický návod:
- Individuální práce: Dítě pracuje samo a pomocí kolíčku označí první písmeno odpovídající názvu dopravního prostředku na kartičce. Učitel nebo rodič může postupně kontrolovat a pomáhat s rozpoznáváním písmen.
- Skupinová práce: Děti mohou pracovat ve dvojicích nebo malých skupinách, kde se střídají v přiřazování písmen a diskutují o správných odpovědích. Lze použít jako soutěžní aktivitu, kde děti sbírají body za správné odpovědi.
- Speciální pedagogika a logopedie: Kolíčkování můžeme využít jako aktivitu pro rozvoj jazykových dovedností s podporou vizuálních pomůcek.
Lze vytisknout jako brožuru.