Obsah materiálu:
- 44 kartiček s obrázky ovoce a zeleniny – první písmeno ve slově
- 44 kartiček s obrázky ovoce a zeleniny - první čtení, přiřazování slov k obrázkům
- 44 názvů různých typů ovoce a zeleniny psaných hůlkovým písmem
- řešení
- metodika
Výukový charakter:
- Každá kartička zobrazuje obrázek ovoce nebo zeleniny s písmeny pod obrázkem. Úkolem je najít správné první písmeno slova a označit ho. Při aktivitě první čtení přiřazují děti názvy k obrázkům.
- Rozpoznávání prvního písmena slov vede děti k rozvoji slovní zásoby a základních předčtenářské gramotnosti.
- Jemná motorika: práce s kolíčky při označování správného písmene zlepšuje jemnou motoriku a koordinaci ruky a oka.
- Zrakové vnímání: děti trénují schopnost vizuálního rozlišování mezi různými písmeny a obrázky ovoce a zeleniny, což zlepšuje jejich schopnost soustředit se na detaily.
- Kognitivní dovednosti: přiřazování správného prvního písmene k obrázkům podporuje logické uvažování a rozpoznávací schopnosti, děti se připravují na další čtenářské a jazykové dovednosti.
Metodický návod:
Materiál lze použít pro individuální i skupinovou práci.
- Individuální práce: Děti pracují samostatně, přiřazují správné první písmeno ke slovu a označují ho kolíčkem. Aktivita je ideální pro soustředěnou práci a samostatné učení.
- Skupinová práce: V malých skupinách mohou děti spolupracovat při přiřazování písmen k obrázkům, čímž zlepšují týmovou spolupráci a komunikační dovednosti. Skupinová aktivita může být i soutěžní – kdo nejrychleji najde správné písmeno pro každý obrázek.
- Speciální pedagogika: Materiál je vhodný pro děti s vývojovými poruchami řeči nebo dětmi s poruchami učení. Kolíčkování je skvělým způsobem, jak procvičovat jazykové dovednosti, posilovat motorické schopnosti a vytvářet vizuální spojení mezi písmeny a slovy.
Lze vytisknout jako brožuru.