Letní křížovky - běhačka i do lavice

Počet stran:
15
Velikost: 12.7 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající ZOMARA Kidos
Nahráno:
Naposledy upraveno:
2. 6. 2025
Sdílet:

Letní křížovky, které baví a rozvíjí! Ideální na konec první třídy. Dvě úrovně obtížnosti. Jednodušší běhačka a těžší verze do lavice pro potrápení hlav 😊 Spojte pohyb, zábavu a učení do jednoho.

Obsah materiálu:

  • 3 letní křížovky ve dvou variantách:
    • Běhačka – jednodušší verze, děti hledají kartičky s obrázky a doplňují do křížovky slova podle čísel.
    • Do lavice – těžší verze, děti pojmenovávají obrázky, počítají písmena a zapisují je na správné místo do tajenky. Pokud má slovo stejný počet písmen, mají nápovědu v podobě jednoho písmena v řádku.
  • Tajenka s letní tématikou, doplněná rámečkem pro kreslení
  • Řešení
  • Využití pro tisk i laminaci

Výukový charakter:

Materiál rozvíjí jazykové dovednosti i logické myšlení žáků 1.–2. třídy. Ideální je zařazení na konci 1. třídy, kdy už děti umí číst a znají všechna písmena. Kombinuje prvky čtení, psaní, počítání písmen a orientace v textu s jemnou motorikou a představivostí.

  • Slovní zásoba – pojmenování věcí z běžného života
  • Analyticko-syntetické dovednosti – rozkládání slov na písmena a jejich přesné umístění do křížovky
  • Pozornost a přesnost – děti se zaměřují na počet písmen a psaní do řádku podle počtu políček
  • Čtení s porozuměním a tvořivost – na konci si děti mohou nakreslit obrázek

Metodický postup:

Varianta – běhačka:

  • Rozmístěte kartičky s obrázky po třídě. Každý obrázek má číslo, které ukazuje, do jakého řádku v křížovce má být napsáno. U třetí křížovky zůstala písmena jako nápověda pro slovo, jde o těžší křížovku, co se týká názvů.
  • Děti hledají kartičky, zapisují slova a luští tajenku.
  • Vhodné jako pohybová aktivita.

Varianta – do lavice:

  • Děti pojmenovávají obrázky, počítají počet písmen ve slově a rozhodují, kam bude které slovo patřit.
  • Podle počtu písmen zapisují slovo do křížovky. Pokud má slovo stejný počet písmen, mají nápodobu v podobě jednoho písmena. To jim pomůže se rozhodnout, jaké slovo do řádku patří.
  • Na konci si mohou děti nakreslit vlastní obrázek do rámečku.
  • TIP: Doporučuji, aby si děti vyškrtávaly obrázky, které už v křížovce použily – usnadní jim to práci a zvýší přehlednost.

Věnujte prosím pozornost tisku a přizpůsobte tisk velikosti papíru.

Další produkty od autora ZOMARA Kidos

690916
Matematika
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Kolíčkování
Obsah materiálu: 80 kartiček s obrázky různých dopravních prostředků a čísly Výukový charakter: Materiál je zaměřen na
35.00 Kč
683703
Logopedie
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Pracovní listy
Obsah materiálu: Výukový materiál se zaměřuje na procvičování základního počítání do 5 formou zábavných úkolů s
35.00 Kč
685448
Prvouka
Batole (1 - 3 roky), MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Pracovní listy
Obsah materiálu: 4 pracovní listy, na kterých jsou dopravní prostředky a jejich stíny 1 pozadí pro doplnění hry a práce
25.00 Kč
845738
Český jazyk
Školní družina, 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Ve třídě se chystá velikonoční oslava, ale ouha – někdo omylem poškodil krásně nazdobená vajíčka! Detektivní případ
40.00 Kč
Letní křížovky - běhačka i do lavice Letní křížovky - běhačka i do lavice
Letní křížovky, které baví a rozvíjí! Ideální na konec první třídy. Dvě úrovně obtížnosti. Jednodušší běhačka a těžší verze do lavice pro potrápení hlav 😊 Spojte pohyb, zábavu a učení do jednoho.Obsah materiálu:3 letní křížovky ve dvou variantách:Běhačka – jednodušší verze, děti hledají kartičky s obrázky a doplňují do křížovky slova podle čísel.Do lavice – těžší verze, děti pojmenovávají obrázky, počítají písmena a zapisují je na správné místo do tajenky. Pokud má slovo stejný počet písmen, mají nápovědu v podobě jednoho písmena v řádku.Tajenka s letní tématikou, doplněná rámečkem pro kresleníŘešeníVyužití pro tisk i laminaciVýukový charakter:Materiál rozvíjí jazykové dovednosti i logické myšlení žáků 1.–2. třídy. Ideální je zařazení na konci 1. třídy, kdy už děti umí číst a znají všechna písmena. Kombinuje prvky čtení, psaní, počítání písmen a orientace v textu s jemnou motorikou a představivostí.Slovní zásoba – pojmenování věcí z běžného životaAnalyticko-syntetické dovednosti – rozkládání slov na písmena a jejich přesné umístění do křížovkyPozornost a přesnost – děti se zaměřují na počet písmen a psaní do řádku podle počtu políčekČtení s porozuměním a tvořivost – na konci si děti mohou nakreslit obrázekMetodický postup:Varianta – běhačka:Rozmístěte kartičky s obrázky po třídě. Každý obrázek má číslo, které ukazuje, do jakého řádku v křížovce má být napsáno. U třetí křížovky zůstala písmena jako nápověda pro slovo, jde o těžší křížovku, co se týká názvů.Děti hledají kartičky, zapisují slova a luští tajenku.Vhodné jako pohybová aktivita.Varianta – do lavice:Děti pojmenovávají obrázky, počítají počet písmen ve slově a rozhodují, kam bude které slovo patřit.Podle počtu písmen zapisují slovo do křížovky. Pokud má slovo stejný počet písmen, mají nápodobu v podobě jednoho písmena. To jim pomůže se rozhodnout, jaké slovo do řádku patří.Na konci si mohou děti nakreslit vlastní obrázek do rámečku.TIP: Doporučuji, aby si děti vyškrtávaly obrázky, které už v křížovce použily – usnadní jim to práci a zvýší přehlednost.Věnujte prosím pozornost tisku a přizpůsobte tisk velikosti papíru.
UUCZ-894763
Český jazyk>Český jazyk - psaní>Běhací diktát>Pracovní listy>Školní družina>1.>2.>ZŠ – 1. STUPEŇ>☀️ Léto>🍎 Ovoce-zelenina>🐾 Živočichové
40.00