Žáci hledají po třídě stromy, kde jsou písmenka nebo kořeny a předpony. Součástí je i arch na zapisování.
Cíl hry:
Podpora jazykového citu, slovotvorných dovedností a aktivního zapojení žáků formou pohybové a badatelské aktivity v prostoru třídy.
Soubor obsahuje:
Varianta 1: Stromy a písmena
12 obrázků stromů, na každém jedno písmenko (např. B - buk, O - Olše...)
Učitel rozmístí stromy s písmenky po třídě. Žák musí najít strom a do archu zapsat jedno slovo začínající na dané písmeno.
Obměny - obrázky listů, plodů a šišek:
Psát k písmenku přídavná jména, jaký může být strom (např. B – borový, D - dlouhý…).
Nebo psát slovesa začínající na písmeno (např. S – stárne, R - roste…).
Tvořit věty/slovní spojení se slovem od daného písmene.
Varianta 2: Stromy a slovní kořeny
12 obrázků stromů s vyznačenými slovními kořeny (např. pít, běh, les…).
Žáci vymýšlí co nejvíce slov se stejným kořenem (např. les: lesník, lesní, zalesnit...)
Varianta 3: Listy, plody a šišky s předponami
12 obrázků listů nebo šišek s napsanými předponami (např. pře-, ne-, vy-, za-).
Žáci vymýšlí slova s danou předponou a zapisují je do archu.
Arch na zapisování - různé varianty
Využití venku v přírodě nebo ve třídě:
Český jazyk (slovotvorba, gramatika, pravopis, slovní zásoba)
Mezipředmětové vztahy: přírodověda - Den stromů 20. října
Vhodné pro žáky 2. - 5. ročníku ZŠ.