MÁ VOLBA - KAMARÁDSTVÍ, POCITY, EMOCE, POSTOJE, HODNOTY - 46 karet

 

Soubor obsahuje 46 otázek zaměřených na kamarádství, postoje, emoce, empatii, hodnoty a pocity + editovatelné jmenovky.

Otázky doporučujeme zalaminovat a opatřit magnetickou páskou, aby šly snadno využívat například na tabuli či nástěnce. Každý den tak můžete začít s novou otázkou – děti si svou jmenovku přiloží k volbě, která je jim bližší.

Jak s otázkami pracovat?

Já osobně využívám karty tak, že každé ráno po příchodu do třídy děti přijdou k tabuli, přečtou si otázku dne a přiřadí svou jmenovku k jedné z možností.

  • Mladším dětem (např. v 1. třídě nebo MŠ) otázku přečtu já.
  • Pokud děti nerozumí použitým slovům, je velmi důležité je nejprve vysvětlit a společně si ujasnit jejich význam. Teprve potom děti volí svou odpověď „buď – anebo“.
  • V rozhodování jim pomáhají i sladěné obrázky, které jsou k otázkám připravené.
  • Po přiřazení jmenovek následuje diskuze – někdo sdílí svůj názor, jiný jen naslouchá.

Další možnosti využití:

  • 🗣️ Diskuze ve dvojicích
  • 🔄 Sdílení názorů v komunitním kruhu
  • 🤔 Odůvodnění volby – proč jsem se tak rozhodl/a
  • ⚖️ Hledání argumentů pro a proti – práce ve skupinách
  • 📝 Starší žáci mohou napsat krátký text k otázce
  • 📊 Průzkum ve třídě – porovnání výsledků
  • 🔮 Odhady – kolik spolužáků zvolí kterou možnost

Důležité

  • Každá odpověď je správná – nic není špatně.
  • Dítě může, ale nemusí mluvit. Nikdy nenutíme – to je klíčové pro bezpečné prostředí.
  • Vždy dáváme pozor, aby se nikdo necítil ublížený či zesměšněný.
  • Děti si jmenovky mohou samy vyzdobit a podepsat – podporuje to jejich kreativitu i osobní zapojení.

Přínos

Materiál pomáhá rozvíjet:

  • otevřenou komunikaci
  • kritické myšlení
  • schopnost formulovat a obhajovat vlastní názor
  • empatii a respekt k odlišným postojům
  • porozumění významu slov a práci s jazykem

Děti tyto karty velmi baví a na práci s nimi se každý den těší!

Přeji, aby i vám přinesly radost, pohodu a zajímavé rozhovory. 💛

Další produkty od autora Učíme se hrou s Luckou

494850
Český jazyk - čtení
1., 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Skládačky
SOUBOR OBSAHUJE 4 TAJENKY S VELIKONOČNÍ TÉMATIKOU V TAJENCE. DĚTI DOPLŇUJÍ SLOVA V TAJENCE PODLE OBRÁZKŮ, KTERÉ JSOU
30.00 Kč
811474
Český jazyk
Školní družina, 1., 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
🌸🥚VELIKONOCE S TAJENKOU🌸🥚 Tento soubor obsahuje 4 tajenky s velikonoční tematikou, které dětem přinášejí zábavné
25.00 Kč
609466
Prvouka
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Tento soubor obsahuje 24 krásně zpracovaných kartiček, se kterými zažijete hromadu zábavy a přitom děti nenápadně
25.00 Kč
600479
Nezařazené k předmětu
1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Vyzdaba třídy na prvni dny.
25.00 Kč
MÁ VOLBA - KAMARÁDSTVÍ, POCITY, EMOCE, POSTOJE, HODNOTY - 46 karet MÁ VOLBA - KAMARÁDSTVÍ, POCITY, EMOCE, POSTOJE, HODNOTY - 46 karet
 
Soubor obsahuje 46 otázek zaměřených na kamarádství, postoje, emoce, empatii, hodnoty a pocity + editovatelné jmenovky.
Otázky doporučujeme zalaminovat a opatřit magnetickou páskou, aby šly snadno využívat například na tabuli či nástěnce. Každý den tak můžete začít s novou otázkou – děti si svou jmenovku přiloží k volbě, která je jim bližší.
Jak s otázkami pracovat?
Já osobně využívám karty tak, že každé ráno po příchodu do třídy děti přijdou k tabuli, přečtou si otázku dne a přiřadí svou jmenovku k jedné z možností.
Mladším dětem (např. v 1. třídě nebo MŠ) otázku přečtu já.Pokud děti nerozumí použitým slovům, je velmi důležité je nejprve vysvětlit a společně si ujasnit jejich význam. Teprve potom děti volí svou odpověď „buď – anebo“.V rozhodování jim pomáhají i sladěné obrázky, které jsou k otázkám připravené.Po přiřazení jmenovek následuje diskuze – někdo sdílí svůj názor, jiný jen naslouchá.
Další možnosti využití:
🗣️ Diskuze ve dvojicích🔄 Sdílení názorů v komunitním kruhu🤔 Odůvodnění volby – proč jsem se tak rozhodl/a⚖️ Hledání argumentů pro a proti – práce ve skupinách📝 Starší žáci mohou napsat krátký text k otázce📊 Průzkum ve třídě – porovnání výsledků🔮 Odhady – kolik spolužáků zvolí kterou možnost
Důležité
Každá odpověď je správná – nic není špatně.Dítě může, ale nemusí mluvit. Nikdy nenutíme – to je klíčové pro bezpečné prostředí.Vždy dáváme pozor, aby se nikdo necítil ublížený či zesměšněný.Děti si jmenovky mohou samy vyzdobit a podepsat – podporuje to jejich kreativitu i osobní zapojení.
Přínos
Materiál pomáhá rozvíjet:
otevřenou komunikacikritické myšleníschopnost formulovat a obhajovat vlastní názorempatii a respekt k odlišným postojůmporozumění významu slov a práci s jazykem
Děti tyto karty velmi baví a na práci s nimi se každý den těší!
Přeji, aby i vám přinesly radost, pohodu a zajímavé rozhovory. 💛
UUCZ-955446
Český jazyk>Nezařazené k předmětu>Demonstrační obrázky - kartičky>Didaktické hry>Přípravy hodiny/lekce>MŠ>Školní družina>MŠ - předškoláci>1.>2.>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>Speciální pedagogika>😀 Emoce>👨‍👩‍👧 Rodina>🌈 Wellbeing
30.00