MIKULÁŠSKÝ PROJEKTOVÝ TÝDEN

Počet stran:
20
Velikost: 2.28 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 11. 2025
Sdílet:

Didaktický popis – 3. hodina Český jazyk (Vyjmenovaná slova, citoslovce, určování slovních druhů)

Materiál obsahuje kompletní 45minutovou přípravu na jazykovou výchovu v rámci projektového mikulášského týdne. Hodina propojuje učivo (slovní druhy, vyjmenovaná slova, citoslovce, mluvnické kategorie) s tematickým obsahem spojeným s tradicí svatého Mikuláše.

1. Běhací diktát – motivační úvod (cca 10 min)

Děti pracují v pohybu – běhají po třídě k rozvěšeným větám s mikulášským obsahem, věty si pamatují a zapisují je do sešitu.

Cíl: procvičení plynulého psaní, pozornosti a základní orientace ve větě.

Kontrola probíhá společně, učitel opravuje i/y. Využít lze loutku „čerta“, který občas záměrně opraví špatně – děti ho opravují.

2. Mikulášův zvukový kufřík – objevujeme citoslovce (cca 10 min)

Učitelka ukáže krabičku s „kartičkami zvuků“ (popisy situací: praskání uhlíku, zvuk andělských křídel, kroky Mikuláše ve sněhu, lekající se čert apod.).

Úkolem dětí je vybrat ze slov rozložených na lavici správné citoslovce nebo sloveso zvuku a zvuk předvést.

Cíl: rozlišovat citoslovce, slovesné zvuky, porozumět významu zvukové nápodoby.

Součástí materiálu je seznam 14 popisů zvuků + řešení.

3. Pracovní list – slovní druhy a mluvnické kategorie (cca 15–20 min)

Děti pracují samostatně.

Úkoly zahrnují:

  • Určování slovních druhů ve třech větách z mikulášského prostředí.
  • Určení čísla, rodu a pádu vybraných podstatných jmen.
  • Určení osoby, čísla a času u sloves.
  • Vyjmenovaná slova – použití v kontextu: každé dítě doplní vyjmenované slovo do tematické věty o mikulášské tradici.

V materiálu je přiložen kompletní kontrolní klíč.

Další produkty od autora Libuše Sudová

740099
Český jazyk
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Milé kolegyně a kolegové, přináším další ze svých nápadů pro zpestření předvánočního vyučování českého jazyka. Zde jsou
45.00 Kč
181807
Český jazyk
1.
Didaktické hry
Nechte své žáky zahrát si pexeso a zároveň se učit. Usnadněte si individuální práci s pomalejšími dětmi tím, že rychlíky
80.00 Kč
404569
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Diplomy, Pochvaly, Medaile
Milé kolegyně a kolegové, také se vždy na konci školního roku nemůžete rozhodnout, které tři děti vybrat a udělit jim za
39.00 Kč
577750
Český jazyk
3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Vážené paní učitelky a kolegové, připravila jsem na konec školního roku pár pracovních listů vhodných jako písemné práce
35.00 Kč
MIKULÁŠSKÝ PROJEKTOVÝ TÝDEN MIKULÁŠSKÝ PROJEKTOVÝ TÝDEN
Didaktický popis – 3. hodina Český jazyk (Vyjmenovaná slova, citoslovce, určování slovních druhů)Materiál obsahuje kompletní 45minutovou přípravu na jazykovou výchovu v rámci projektového mikulášského týdne. Hodina propojuje učivo (slovní druhy, vyjmenovaná slova, citoslovce, mluvnické kategorie) s tematickým obsahem spojeným s tradicí svatého Mikuláše.1. Běhací diktát – motivační úvod (cca 10 min)Děti pracují v pohybu – běhají po třídě k rozvěšeným větám s mikulášským obsahem, věty si pamatují a zapisují je do sešitu.Cíl: procvičení plynulého psaní, pozornosti a základní orientace ve větě.Kontrola probíhá společně, učitel opravuje i/y. Využít lze loutku „čerta“, který občas záměrně opraví špatně – děti ho opravují.2. Mikulášův zvukový kufřík – objevujeme citoslovce (cca 10 min)Učitelka ukáže krabičku s „kartičkami zvuků“ (popisy situací: praskání uhlíku, zvuk andělských křídel, kroky Mikuláše ve sněhu, lekající se čert apod.).Úkolem dětí je vybrat ze slov rozložených na lavici správné citoslovce nebo sloveso zvuku a zvuk předvést.Cíl: rozlišovat citoslovce, slovesné zvuky, porozumět významu zvukové nápodoby.Součástí materiálu je seznam 14 popisů zvuků + řešení.3. Pracovní list – slovní druhy a mluvnické kategorie (cca 15–20 min)Děti pracují samostatně.Úkoly zahrnují:Určování slovních druhů ve třech větách z mikulášského prostředí.Určení čísla, rodu a pádu vybraných podstatných jmen.Určení osoby, čísla a času u sloves.Vyjmenovaná slova – použití v kontextu: každé dítě doplní vyjmenované slovo do tematické věty o mikulášské tradici.V materiálu je přiložen kompletní kontrolní klíč.
UUCZ-1036072
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>Projekty>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>👹 Čerti, andělé a Mikuláš
30.00