Sada her k zábavnému opakování ČÍSLOVEK (vše v náhledových obrázcích).
1) AZ-KVÍZ
- 56 otázek (28 základních + 28 náhradních)
- teorie číslovek (slovní druh, ml. kategorie, ohebnost)
- druhy číslovek (základní, řadové, druhové, násobné + určité, neurčité)
- číslovky ve známých příslovích a rčeních
- správný zápis číslovek (letopočet, složený tvar násobných číslovek)
- správný zápis číslovek: kombinace čísla a jednotek, rozdíly ve významu (sto gramů x stogramový)
- skloňování "oba dva"
- skloňování dvěma, třemi, čtyřmi
2) DESKOVÁ HRA: DRUHY ČÍSLOVEK
- pravidla hry (A5), herní plocha (A4) a 44 kartiček
- žáci určují druh zadaných číslovek na kartičce: podle toho vykonají 3 - 4 tahy na herní ploše. Zda bylo jejich řešení správné (tj. správně určili druh číslovek vč. určitosti číslovek), poznají otočením karty (mají dokončit tah na zobrazeném poli) - zadní strana karty obsahuje nejen řešení, ale také vysvětlení (tj. žáci pracují s chybou).
3) ZAKRÝVACÍ HRA: DRUHY ČÍSLOVEK
- sada celkem 10 her vždy po 8 určovaných číslovkách
- základní herní plocha s druhy číslovek (celkem 8 druhů: základní určité, základní neurčité, ...)
- na základní herní plochu žáci kladou zadané číslovky na kartičkách
- individuální grafická zpětná vazba (správné odpovědi = obrázek na zadní straně karet)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.
V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:
1. KOMPETENCE K UČENÍ:
- žák si sám plánuje a řídí učení – materiál vhodný i pro samostudium/individuální opakování:
a) AZ-kvíz (zpětná vazba ohledně správnosti – změna barvy odpovědi)
b) Zakrývací hra (zpětná vazba = sestavení celistvého obrázku)
c) Desková hra (zpětná vazba = finální pozice figurky po provedení 3 – 4 tahů, vč. zdůvodnění – určení druhů zadaných číslovek)
- rozlišení na práci ve skupině (AZ-kvíz, kdy může učitel/žáci zdůvodnit správné řešení a látku zopakovat vs. individuální deskovka – samostatně, či ve dvojici + zakrývací hra)
- konstruktivní práce s chybou – práce se zdůvodněním
- individuální obtížnost – žák může bokem uvádět číslovky, u kterých chyboval (individuální zápisky, ke kterým se pak vrátí a procvičí si správné určení)
2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ:
- aplikace zadaného pravidla/poučky (přehledu) při praktickém řešení cvičení (AZ-kvíz, desková hra)
- žák vychází ze zkušenosti; pracuje s chybou, která napomáhá k pochopení látky