DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT: OPAKOVÁNÍ HROU

Ročník:
Počet stran:
286
Velikost: 60.4 MB
Typ souboru: zip
Nahráno:
Naposledy upraveno:
27. 12. 2023
Sdílet:

Soubor aktivit k opakování druhů vedlejších vět:

1) AZ-KVÍZ:

  • 56 otázek (28 základních + 28 náhradních)
  • otázky s výběrem z možností
  • správná odpověď zezelená, špatná zčervená
  • opakování již probraného učiva (složitější jevy), příp. s využitím přehledu


2) PŘEHLED DRUHŮ VEDLEJŠÍCH VĚT:

  • oboustranný barevný přehled k zalaminování (1 A4)
  • vhodný při procvičování určování druhů VV
  • vhodný zejm. pro žáky s SPU


3) KOLÍČKOVÁNÍ: URČOVÁNÍ DRUHŮ VV:

  • celkem 228 kartiček
  • výběr z možností: žáci označují odpověď pomocí kolíčku a po otočení karty si ověří správnost své odpovědi
  • obsahuje nejen ŘEŠENÍale také ZDŮVODNĚNÍ
  • 3 úrovně obtížnosti:
  • 1. úroveň: struktura 1. VH, 2. VV - nácvik správné otázky větou hlavní (případně s využitím přehledu)
  • 2. úroveň: struktura 1VH, 2. VV, ale také 1. VV. 2. VH, opět nácvik správného kladení otázky větou hlavní
  • 3. úroveň: struktura 1VH, 2. VV i 1. VV., 2. VH, také složitější případy (např. "proč" uvozuje VV podmětnou, přívlastkovou atd.)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.
V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:

1. KOMPETENCE K UČENÍ:

- žák si sám plánuje a řídí učení (materiál vhodný i pro samostudium – kartičky obsahují z druhé strany řešení)

- rozlišení na práci ve skupině (AZ-kvíz, kdy může učitel/žáci zdůvodnit správné řešení a látku zopakovat vs. individuální kolíčkovací hra)

- konstruktivní práce s chybou (zdůvodnění) – práce s přehledem

- individuální obtížnost (úroveň 1 – 3, žák veden k sebereflexi, jak (a na jaké úrovni) zvládá problematiku určování druhů VV

 

2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ:

- aplikace zadaného pravidla/poučky (přehledu) při praktickém řešení cvičení (AZ-kvízu i kartiček)

- žák vychází ze zkušenosti; pracuje s chybou, která pomáhá k pochopení látky

- cílem může být zjistit, jaký druh VV je pro žáka obtížné poznat

Další produkty od autora Mgr. Monika Chmelařová

27268
Český jazyk
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Opakování větných členů spojené s okruhem interpunkce u samostatného větného členu (celkem 43 stran) 1) Pracovní listy:
38.00 Kč
5170
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
- příprava k přijímací i maturitní zkoušce - 15 stran pracovních listů + řešení (vyplněno v kopii) - opakování větných
40.00 Kč
113043
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Ujasnění literárních pojmů z PRÓZY hravou formou ( 6 aktivit s řešením či individuální zpětnou vazbou): - - - - - - - -
35.00 Kč
13356
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
- 44 stran: pracovní listy, kartičky k procvičení, testy CERMAT typu - vše včetně řešení OBSAH: 1) Rozlišování VH a VV
38.00 Kč
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT: OPAKOVÁNÍ HROU DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT: OPAKOVÁNÍ HROU
Soubor aktivit k opakování druhů vedlejších vět: 1) AZ-KVÍZ: 56 otázek (28 základních + 28 náhradních) otázky s výběrem z možností správná odpověď zezelená, špatná zčervená opakování již probraného učiva (složitější jevy), příp. s využitím přehledu 2) PŘEHLED DRUHŮ VEDLEJŠÍCH VĚT: oboustranný barevný přehled k zalaminování (1 A4) vhodný při procvičování určování druhů VV vhodný zejm. pro žáky s SPU 3) KOLÍČKOVÁNÍ: URČOVÁNÍ DRUHŮ VV: celkem 228 kartiček výběr z možností: žáci označují odpověď pomocí kolíčku a po otočení karty si ověří správnost své odpovědi obsahuje nejen ŘEŠENÍ, ale také ZDŮVODNĚNÍ 3 úrovně obtížnosti: 1. úroveň: struktura 1. VH, 2. VV - nácvik správné otázky větou hlavní (případně s využitím přehledu) 2. úroveň: struktura 1VH, 2. VV, ale také 1. VV. 2. VH, opět nácvik správného kladení otázky větou hlavní 3. úroveň: struktura 1VH, 2. VV i 1. VV., 2. VH, také složitější případy (např. "proč" uvozuje VV podmětnou, přívlastkovou atd.) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ. V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence: 1. KOMPETENCE K UČENÍ: - žák si sám plánuje a řídí učení (materiál vhodný i pro samostudium – kartičky obsahují z druhé strany řešení) - rozlišení na práci ve skupině (AZ-kvíz, kdy může učitel/žáci zdůvodnit správné řešení a látku zopakovat vs. individuální kolíčkovací hra) - konstruktivní práce s chybou (zdůvodnění) – práce s přehledem - individuální obtížnost (úroveň 1 – 3, žák veden k sebereflexi, jak (a na jaké úrovni) zvládá problematiku určování druhů VV   2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ: - aplikace zadaného pravidla/poučky (přehledu) při praktickém řešení cvičení (AZ-kvízu i kartiček) - žák vychází ze zkušenosti; pracuje s chybou, která pomáhá k pochopení látky - cílem může být zjistit, jaký druh VV je pro žáka obtížné poznat
UUCZ-333868
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Didaktické hry>AZ-kvíz>Kolíčkování>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
68.00