Hravě naučná stezka, díky které si v rámci 10 stanovišť děti nenásilnou formou procvičí slovotvorbu, význam slov a také abstraktní myšlení! Rozvinete tak vzhledem ke vzájemné spolupráci ve skupinkách kompetence sociální i komunikativní. Skvělé je samozřejmě materiál vzít do hodin českého jazyka, ale jistě zabaví malé i velké doma, na táboře či kdekoliv jinde!
Realizace aktivity je velmi jednoduchá, nevyžaduje žádnou náročnou přípravu či další pomůcky. Stačí jen vše vytisknout, zalaminovat a rozmístit jednotlivá stanoviště (v přírodě, na zahradě, po třídě, po lavicích či využít další prostory školy...). Žákům rozdáme kartu odpovědí, ti posléze jednotlivě/ve skupinách obchází stanoviště a na základě obrázkových indicií se snaží poznat slovo. Napomůže jim také tajenka, podle které poznají, z kolika písmen se slovo skládá. S jednotlivými slovy jde samozřejmě dále pracovat. V hodinách češtiny mohou mít žáci za úkol vymyslet, jak daná slova vznikla (po předložení teorie rozhodnout o tom, zda se jedná o složeniny vlastní/nevlastní). Žáci mohou mít za úkol případně také zkusit pro ostatní spolužáky sestavit podobnou hádanku na stejném principu – v příloze jsou prázdné bublinky, do kterých žáci mohou obrázky nakreslit a nechat spolužáky hádat, o jaké slovo jde... Výsledky si můžete vystavit ve třídě. Pevně věřím, že se materiál bude líbit Vám i Vašim žákům!
Materiál obsahuje:
- 2x 10 stanovišť
- karta – řešení
- karta odpovědí
- prázdná šablona pro vlastní tvorbu dětí
- průvodní list s informacemi a tipy na další využití