PRAVOPIS: deskovka s kolíčkováním

Ročník:
Počet stran:
131
Velikost: 31.62 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
9. 3. 2025
Sdílet:

Zábavné procvičování pravopisu kombinující jednoduchou deskovku a kartičky ke kolíčkování. VŠE VE VIDEU! :-) 

- čtyři pravopisné okruhy*
- vlastní tempo a individuální zpětná vazba (kolíčkování: z jedné strany karty zadání, z druhé řešení)
- halloweenské motivy
- výběr z mnoha jevů (4 okruhy, každý z nich 280 karet a závěrečných 150 karet s mixem pravopisných jevů)

* (1) vyjmenovaná slova
  (2) koncovky podstatných jmen
  (3) koncovky přídavných jmen (tvrdá, měkká, přivlastňovací)
  (4) shoda přísudku s podmětem (jednoduchým, několikanásobným, všeobecným)
  (5) mix těchto jevů 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.
V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:

1. KOMPETENCE K UČENÍ:
- vlastní tempo učení, individuální zpětná vazba,
- konstruktivní práce s chybou (chybné odpovědi lze individuálně zapisovat jako poznámky, žák se k nim vrátí, navrhne zdůvodnění) à zamyšlení: oblast, ve které chybuji (např. shoda podmětu s přísudkem), proč je pro mě tento jev složitý (mám problém rozlišit předmět a podmět aj.)
- žák rozlišuje vhodnost spolupráce i individuální práce (spolupráce při deskové hře, individuální reflexe nad vlastními chybami – špatně zodpovězené kartičky)

2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ
- samostatná práce s pravidly (porozumění pravidlům hry)
- dodržování pravidel, aktivní zájem o výsledky protihráče (kontrola správnosti, sledování hry)

3. KOMPETENCE SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ:
- práce dle pravidel, která žák případně vhodně upraví/upřesní dle účelu činnosti
- práce ve dvojici
- samostatná i vzájemná reflexe/sebereflexe
- radost ze svého i cizího úspěchu
- zvládání svých emocí
- empatie, pomoc (protihráči lze např. „napovědět“, které pravidlo si má pro určení daného pravopisného jevu vybavit)

Další produkty od autora Mgr. Monika Chmelařová

138497
Český jazyk
4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
- 10 stran určených k oboustrannému tisku, zalaminování, rozstříhání - aktivita ve formě PUZZLE 3 úrovně přiřazování (ke
0.00 Kč
146358
Český jazyk
5., 6.
Pracovní listy
Dvojlist (text + pracovní list) zpracovává mayskou bajku (či lidový příběh) a aplikuje na něj česká rčení a přísloví
0.00 Kč
27268
Český jazyk
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Opakování větných členů spojené s okruhem interpunkce u samostatného větného členu (celkem 43 stran) 1) Pracovní listy:
38.00 Kč
184287
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Soubor pracovních listů a aktivit k výuce i procvičení pravopisu mně/mně u podstatných jmen ( pomněnky), přídavných jmen
45.00 Kč
PRAVOPIS: deskovka s kolíčkováním PRAVOPIS: deskovka s kolíčkováním
Zábavné procvičování pravopisu kombinující jednoduchou deskovku a kartičky ke kolíčkování. VŠE VE VIDEU! :-)  - čtyři pravopisné okruhy* - vlastní tempo a individuální zpětná vazba (kolíčkování: z jedné strany karty zadání, z druhé řešení) - halloweenské motivy - výběr z mnoha jevů (4 okruhy, každý z nich 280 karet a závěrečných 150 karet s mixem pravopisných jevů) * (1) vyjmenovaná slova   (2) koncovky podstatných jmen   (3) koncovky přídavných jmen (tvrdá, měkká, přivlastňovací)   (4) shoda přísudku s podmětem (jednoduchým, několikanásobným, všeobecným)   (5) mix těchto jevů - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ. V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence: 1. KOMPETENCE K UČENÍ: - vlastní tempo učení, individuální zpětná vazba, - konstruktivní práce s chybou (chybné odpovědi lze individuálně zapisovat jako poznámky, žák se k nim vrátí, navrhne zdůvodnění) à zamyšlení: oblast, ve které chybuji (např. shoda podmětu s přísudkem), proč je pro mě tento jev složitý (mám problém rozlišit předmět a podmět aj.) - žák rozlišuje vhodnost spolupráce i individuální práce (spolupráce při deskové hře, individuální reflexe nad vlastními chybami – špatně zodpovězené kartičky)2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ - samostatná práce s pravidly (porozumění pravidlům hry) - dodržování pravidel, aktivní zájem o výsledky protihráče (kontrola správnosti, sledování hry)3. KOMPETENCE SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ: - práce dle pravidel, která žák případně vhodně upraví/upřesní dle účelu činnosti - práce ve dvojici - samostatná i vzájemná reflexe/sebereflexe - radost ze svého i cizího úspěchu - zvládání svých emocí - empatie, pomoc (protihráči lze např. „napovědět“, které pravidlo si má pro určení daného pravopisného jevu vybavit)
UUCZ-380332
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Didaktické hry>Kolíčkování>Přípravy hodiny/lekce>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>🎃 Halloween, Dušičky
55.00