Zábavné procvičování pravopisu kombinující jednoduchou deskovku a kartičky ke kolíčkování. VŠE VE VIDEU! :-)
- čtyři pravopisné okruhy*
- vlastní tempo a individuální zpětná vazba (kolíčkování: z jedné strany karty zadání, z druhé řešení)
- halloweenské motivy
- výběr z mnoha jevů (4 okruhy, každý z nich 280 karet a závěrečných 150 karet s mixem pravopisných jevů)
* (1) vyjmenovaná slova
(2) koncovky podstatných jmen
(3) koncovky přídavných jmen (tvrdá, měkká, přivlastňovací)
(4) shoda přísudku s podmětem (jednoduchým, několikanásobným, všeobecným)
(5) mix těchto jevů
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.
V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:
1. KOMPETENCE K UČENÍ:
- vlastní tempo učení, individuální zpětná vazba,
- konstruktivní práce s chybou (chybné odpovědi lze individuálně zapisovat jako poznámky, žák se k nim vrátí, navrhne zdůvodnění) à zamyšlení: oblast, ve které chybuji (např. shoda podmětu s přísudkem), proč je pro mě tento jev složitý (mám problém rozlišit předmět a podmět aj.)
- žák rozlišuje vhodnost spolupráce i individuální práce (spolupráce při deskové hře, individuální reflexe nad vlastními chybami – špatně zodpovězené kartičky)
2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ
- samostatná práce s pravidly (porozumění pravidlům hry)
- dodržování pravidel, aktivní zájem o výsledky protihráče (kontrola správnosti, sledování hry)
3. KOMPETENCE SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ:
- práce dle pravidel, která žák případně vhodně upraví/upřesní dle účelu činnosti
- práce ve dvojici
- samostatná i vzájemná reflexe/sebereflexe
- radost ze svého i cizího úspěchu
- zvládání svých emocí
- empatie, pomoc (protihráči lze např. „napovědět“, které pravidlo si má pro určení daného pravopisného jevu vybavit)