Jedná se o učební materiál pro 2. stupeň ZŠ naplňující kompetence k učení a řešení problému. Žáci se pomocí předloženého materiálu učí správnému syntaktickému pravopisu ve větě jednoduché.
obsah: tabulka pro sestavování vět (1), tabulka k doplňování interpunkce (2), pracovní list (3)
metodika:
- Sloupce rozstříhejte na jednotlivé proužky (první lze nechat nerozstříhaný). Nechce žáky věty seskládat. Poté je nechte rozhodnout, který přívlastek je těsný a volný. Žáci si díky rozstříhaným papírkům mohou přívlastky z vět odstraňovat a tím zjišťovat, zda bez nich věta ztrácí / mění smysl.
- Tabulku oboustranně vytiskněte a zalaminujte. Žáci do vět doplňují interpunkci tam, kde je potřeba.
- Lze zalaminovat, nebo vytisknout k samostatné práci. Zde je potřeba důkladná kontrola ze strany učitele. PL také poslouží jako zásoba vět do desetiminutovky.