Jedná se o set 96 kartiček zaměřujících se na problematické dvojice slov, které lze psát jak s předponou s(e)‑, tak s předponou z(e)‑.
Principem aktivity je spojovat 2 díly kartiček (tedy vždy slovo jako například zpráva, správa, zhlédnout, shlédnout... + vhodnou příkladovou větu pro vytvoření významově správné věty a prokázání pochopení významu slova). Tím si žáci procvičí významové rozdíly, zopakují si správný pravopis a zároveň si třeba i rozšíří slovní zásobu. K problematice je zde vytvořený také seznam, na kterém si žáci mohou jednotlivé položky přehledně odškrtávat, případně si vybarvovat/kroužkovat slova, která jim nejsou jasná. Vyučující si také tabulku může rozstříhat a nechat žáky losovat slova – na vybrané slovo žák musí sám vymyslet větu a ozřejmit tak význam slova. Dále zde najdete i ověřovací kartičky, které na stejném principu poslouží v písemné fázi reflexe – žák k vybranému slovu vymyslí větu/napíše definici...
Přeji příjemnou práci s tímto materiálem!