Jedná se o set 96 kartiček ve tvaru oblíbených sušenek. Materiál se zaměřuje na problematické dvojice slov, které lze psát jak s předponou s(e)‑, tak s předponou z(e)‑.
Principem aktivity je spojovat čili slepovat horní díl sušenky (tedy slovo jako například zpráva, správa, zhlédnout, shlédnout...) s dolním dílem (definice slova + příkladová věta pro lepší pochopení významu slova). Tím se žáci se slovy seznámí, naučí se významovým rozdílům, správnému pravopisu a zároveň si i rozšíří slovní zásobu. K problematice je zde vytvořený také seznam, na kterém si žáci mohou jednotlivé položky přehledně odškrtávat, případně si vybarvovat/kroužkovat slova, která jim nejsou jasná. Vyučující si také tabulku může rozstříhat a nechat žáky losovat slova – na vybrané slovo žák musí vymyslet větu a ozřejmit tak význam slova. Dále zde najdete i ověřovací kartičky, které na stejném principu poslouží v písemné fázi reflexe – žák k vybranému slovu vymyslí větu/napíše definici... Sušenky lze slepovat pomocí suchých zipů nebo klasické izolepy (vznikne otevírací sušenka). Sušenky ale můžete klidně jen skládat na sebe. Sestavenými sušenkami můžete třeba vyzdobit i třídní nástěnku – kdokoliv sušenku otevře a osvěží si, co dané slovo přesně vyjadřuje... Kolečka sušenek lze využít i k dalším hrám – například jako pexeso či hru "Já mám, kdo má". Pro navození dokonalé “sušenkové” atmosféry lze žáky případně motivovat opravdovými sušenkami této značky – sladká odměna za správné/nejrychlejší přiřazení souboru koleček je samozřejmě pouze fakultativní třešničkou na dortu.
Přeji příjemnou práci s tímto materiálem!