Výukový, pohybový edukační kvíz s pracovními listy do hodin ČJ nebo PRVOUKY.
Cílem materiálu je procvičit si učivo prvouky a českého jazyka na téma PTÁCI a rozvoj kritického a logického myšlení formou pracovních listů. Materiál lze využít v hodinách českého jazyka/čtení/psaní/ či prvouky nebo jako součást projektového dne PTÁCI.
Každý žák obdrží výsledkovou kartu, do které si zapisuje písmena u správné odpovědi. Aktivitu lze využít i venku, v lese či školní zahradě. Není důležité, u které karty žák začíná. Děti si pouze musí hlídat číslo otázky do výsledkové karty. Tajenku každý zjistí po zodpovězení všech otázek. Součástí materiálu je i kontrolní tajenka a řešení některých pracovních listů. Slabší žáci mohou pracovat ve dvojicích. V materiálu najdete 18 stránek a úvodní slidy.
Materiál obsahuje:
•20 stránek
•10 barevných karet s otázkami a 10 černobílých karet
•záznamové karty v baveném černobílém provedení
•6 pracovních listů v čb (rozvoj kritického a logického myšlení)
•úvodní metodiku a příklady použití materiálu
•kontrolní výsledky – přehledně pro snadnou samokontrolu žáků
Po ukončení kvízu nebo zvlášť můžete navázat v hodinách ČJ / ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST pracovními listy, které jsou koncipované metodou RWCT.
Pracovní list číslo 1 – AKROSTICH. K každému písmenu z tajenky dětí tvoří větu, která začíná na dané písmeno a měla by být tematicky zaměřená.
Pracovní list číslo 2 – ALFABOX. Aktivitu, kterou hrajeme na začátku i na konci hodiny. Klidně ve dvojicích. U každého slova děti zapisují slova, které souvisí s ptactvem. Je na vás, zda budete vyžadovat 1-3 slova. Lze PL také jen promítnout na tabuli a doplňovat slova společně se třídou.
Pracovní list číslo 3 – ČTENÍ S TAJENKOU. Žáci mají za úkol přečíst si věty. Ke každé větě hledají obrázek, ke kterému patří písmeno, které zapíší do sloupečku u každé věty. Po správném přečtení a zapsání všech písmen, mohou již děti vyluštit tajenku. Srovnají písmena dle čísel do rámečků. Kontrolní list je součástí.
Pracovní list číslo 4 – ŽIVOTNÍ CYKLUS PTÁKA/HOLUBA – Žáci se snaží dopsat životní cyklus vývoje holuba. Děti mohou pracovat s tablety či encyklopediemi. Pracují ve dvojicích. Lze pracovat i společně na tabuli. Kontrolní vyplněný PL součástí.
Pracovní lis číslo 5 –ŽIVOTABÁSEŇ
Pracovní list číslo 6 – MYŠLENKOVÁ MAPA
Materiál je nutné si předem připravit, nakopírovat a rozstříhat popřípadě zalaminovat. Materiál ze využít na 1. stupni ZŠ.