Řazení vět - dějová posloupnost.

Počet stran:
12
Velikost: 10.96 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
14. 10. 2025
Sdílet:

Řazení vět – dějová posloupnost z příběhů

Soubor obsahuje 5 krátkých čítankových příběhů, které děti provádějí běžnými i mimořádnými situacemi – z přírody, z domova i z lesa.

Každý příběh je doplněn o 10 vět, které děti po přečtení příběhu stříhají a skládají do správné dějové posloupnosti.

Děti mohou pracovat:

jednotlivě, ve dvojicích nebo ve skupinách,

věty mohou řadit na lavici, na zem nebo na koberec,

mohou pracovat s příběhem před sebou (kontrola podle textu),

nebo bez textu (procvičování paměti, porozumění a logiky).

Soubor rozvíjí:

porozumění čtenému textu,

schopnost sledovat děj a hledat souvislosti,

logické myšlení, paměť a týmovou spolupráci,

představivost – každý příběh doprovází tematický obrázek,

který pomáhá dětem vytvořit si vlastní obraz děje.

Sebekontrola:

Na poslední straně každého příběhu najdete kontrolní kartičky s číselným pořadím vět.

Doporučuji, aby si děti tyto kartičky vystřihly samostatně a měly je uložené na dohodnutém místě – například v krabičce nebo malé bedýnce ve třídě.

Jakmile mají děti úkol hotový, přijdou si pro kartičku se sebekontrolou, porovnají své pořadí s číselným, a poté ji zase vrátí na své místo.

Takto si mohou samostatně zkontrolovat správnost, ale zároveň se učí zodpovědnosti a trpělivosti.

💡 Doporučení:

Aby vám karty vydržely co nejdéle, zalaminujte je nebo si vytiskněte zálohu.

Laminované karty jsou odolné, omyvatelné a mohou sloužit dlouhodobě celé třídě.

Využití:

  • čtenářské dílny,
  • práce s textem v českém jazyce,
  • ranní kruh nebo klidová činnost po přestávce,
  • skupinová práce, diferencovaná výuka,
  • rozvoj čtenářské gramotnosti i týmové spolupráce.
  • práce pro rychlíky

Příběhy v souboru:

  • Ztracená rukavička
  • Podzimní poklady
  • Zvířata v zimě
  • Led na rybníku
  • Když řežeme spolu

Každý z příběhů přináší dětem nejen jazykový rozvoj, ale i malé životní ponaučení.

Učí je naslouchat, přemýšlet a chápat souvislosti kolem sebe.

Další produkty od autora Učíme se hrou s Luckou

982983
Český jazyk
Školní družina, 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Běhací diktát
Průvodní list k souboru Děkujeme za zakoupení tohoto souboru. Materiál je zaměřen na čtení s porozuměním a zároveň na
35.00 Kč
609466
Prvouka
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Tento soubor obsahuje 24 krásně zpracovaných kartiček, se kterými zažijete hromadu zábavy a přitom děti nenápadně
25.00 Kč
606996
Český jazyk
1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
SEZNAMOVACÍ SRDÍČKA (dvě srdce na velikosti A3, lze vytisknou i na A4, ale podle jsou pak malé) Soubor obsahuje srdíčko
25.00 Kč
760868
Občanská výchova
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Demonstrační obrázky - kartičky
Tyto karty byly vytvořeny s cílem pomoci dětem rozvíjet jejich emoční inteligenci, porozumět vlastním pocitům a lépe
40.00 Kč
Řazení vět - dějová posloupnost. Řazení vět - dějová posloupnost.
Řazení vět – dějová posloupnost z příběhů
Soubor obsahuje 5 krátkých čítankových příběhů, které děti provádějí běžnými i mimořádnými situacemi – z přírody, z domova i z lesa.
Každý příběh je doplněn o 10 vět, které děti po přečtení příběhu stříhají a skládají do správné dějové posloupnosti.
Děti mohou pracovat:
jednotlivě, ve dvojicích nebo ve skupinách,
věty mohou řadit na lavici, na zem nebo na koberec,
mohou pracovat s příběhem před sebou (kontrola podle textu),
nebo bez textu (procvičování paměti, porozumění a logiky).
Soubor rozvíjí:
porozumění čtenému textu,
schopnost sledovat děj a hledat souvislosti,
logické myšlení, paměť a týmovou spolupráci,
představivost – každý příběh doprovází tematický obrázek,
který pomáhá dětem vytvořit si vlastní obraz děje.
Sebekontrola:
Na poslední straně každého příběhu najdete kontrolní kartičky s číselným pořadím vět.
Doporučuji, aby si děti tyto kartičky vystřihly samostatně a měly je uložené na dohodnutém místě – například v krabičce nebo malé bedýnce ve třídě.
Jakmile mají děti úkol hotový, přijdou si pro kartičku se sebekontrolou, porovnají své pořadí s číselným, a poté ji zase vrátí na své místo.
Takto si mohou samostatně zkontrolovat správnost, ale zároveň se učí zodpovědnosti a trpělivosti.
💡 Doporučení:
Aby vám karty vydržely co nejdéle, zalaminujte je nebo si vytiskněte zálohu.
Laminované karty jsou odolné, omyvatelné a mohou sloužit dlouhodobě celé třídě.
Využití:
čtenářské dílny,práce s textem v českém jazyce,ranní kruh nebo klidová činnost po přestávce,skupinová práce, diferencovaná výuka,rozvoj čtenářské gramotnosti i týmové spolupráce.práce pro rychlíky
Příběhy v souboru:
Ztracená rukavičkaPodzimní pokladyZvířata v ziměLed na rybníkuKdyž řežeme spolu
Každý z příběhů přináší dětem nejen jazykový rozvoj, ale i malé životní ponaučení.
Učí je naslouchat, přemýšlet a chápat souvislosti kolem sebe.
UUCZ-997342
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Český jazyk - psaní>Didaktické hry>Skládačky>Pracovní listy>Školní družina>2.>3.>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>🍂 Podzim>❄️ Zima
35.00