SLOVNÍ DRUHY - VELIKONOCE - ČTENÍ S POROZUMĚNÍM A VYBARVOVÁNÍ

Ročník:
3., 4., 5.
Kategorie:
Počet stran:
8
Velikost: 4.9 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
24. 4. 2025
Sdílet:

Milé kolegyně, nabízím Vám velmi pěkné pracovní listy s využitím nejen do hodin čtení, ale také do výuky slovních druhů. Téma jsem připravila velikonoční a obrázky jsou originální, nikde jinde je nestáhnete. 4 listy + 4 klíče s řešením.

Více o materiálu

Didaktický popis materiálu: Velikonoce – slovní druhy

Anotace:

Tento výukový materiál kombinuje čtení s porozuměním, určování slovních druhů a vybarvování podle pokynů. Zaměřuje se na interaktivní procvičování českého jazyka v kontextu velikonočních tradic. Žáci se zapojují do čtení, vyhledávání informací v textu a následného tvořivého vybarvování. Aktivita rozvíjí čtenářské dovednosti, pozornost k detailu a schopnost řídit se instrukcemi.

Co materiál obsahuje?

Pracovní listy s krátkými větami tematicky spojenými s Velikonocemi

Úkoly na vybarvování podle pokynů, které podporují porozumění textu

Cvičení na určování slovních druhů ve větách

Klíč ke kontrole správnosti odpovědí

Didaktické využití:

• Český jazyk – určování slovních druhů (podstatná jména, přídavná jména, slovesa, spojky, předložky, zájmena atd.)

• Čtení s porozuměním – žáci musí pečlivě přečíst instrukce, aby správně vybarvili obrázky

• Práce s textem – aktivní vyhledávání slov a jejich přiřazení k danému slovnímu druhu

• Rozvoj pozornosti a jemné motoriky – vybarvování podle pokynů

 

Metodické pokyny:

Individuální práce: Každý žák dostane pracovní list a postupuje podle pokynů v textu.

Práce ve dvojicích/skupinách: Žáci si vzájemně pomáhají s určováním slovních druhů a kontrolují si vybarvení.

Společná kontrola: Lze využít klíč ke kontrole nebo interaktivní tabuli k hromadné diskusi.

Doplňkové aktivity: Žáci mohou tvořit vlastní věty na velikonoční téma a určovat v nich slovní druhy.

 

Vhodné pro:

1. stupeň ZŠ (doporučeno pro 3.–5. ročník)

Opakování slovních druhů.

Velikonoční tematiku ve výuce českého jazyka.

Mezipředmětové propojení (výtvarná výchova – vybarvování obrázků).

 

Pokud se Vám materiál líbí, podívejte se také na mou další tvorbu, která zahrnuje již několik stovek prací k využití na 1. st. ZŠ.

 

Mgr. L. Sudová - PRIMAÚČA

Další produkty od autora Libuše Sudová

189248
Matematika
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Popis: Počet Hráčů: 2 a více Druh Karet: PRŠÍ (32 karet) Cíl hry: Jako první se zbavit všech karet z ruky Oboustranný
30.00 Kč
257698
Český jazyk
3., 4., 5.
Didaktické hry
Brožura s obrázky a texty k procvičování poznávání šelem kočkovitých a psovitých. Popis Děti se často neumí vyjadřovat a
45.00 Kč
404569
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Diplomy, Pochvaly, Medaile
Milé kolegyně a kolegové, také se vždy na konci školního roku nemůžete rozhodnout, které tři děti vybrat a udělit jim za
39.00 Kč
558108
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Milé kolegyně a kolegové, dalším z mých materiálů vhodných do projektového týdne na téma PÁLENÍ ČARODĚJNIC je trochu
35.00 Kč
SLOVNÍ DRUHY - VELIKONOCE - ČTENÍ S POROZUMĚNÍM A VYBARVOVÁNÍ SLOVNÍ DRUHY - VELIKONOCE - ČTENÍ S POROZUMĚNÍM A VYBARVOVÁNÍ
Milé kolegyně, nabízím Vám velmi pěkné pracovní listy s využitím nejen do hodin čtení, ale také do výuky slovních druhů. Téma jsem připravila velikonoční a obrázky jsou originální, nikde jinde je nestáhnete. 4 listy + 4 klíče s řešením.Více o materiáluDidaktický popis materiálu: Velikonoce – slovní druhyAnotace:Tento výukový materiál kombinuje čtení s porozuměním, určování slovních druhů a vybarvování podle pokynů. Zaměřuje se na interaktivní procvičování českého jazyka v kontextu velikonočních tradic. Žáci se zapojují do čtení, vyhledávání informací v textu a následného tvořivého vybarvování. Aktivita rozvíjí čtenářské dovednosti, pozornost k detailu a schopnost řídit se instrukcemi.Co materiál obsahuje?Pracovní listy s krátkými větami tematicky spojenými s VelikonocemiÚkoly na vybarvování podle pokynů, které podporují porozumění textuCvičení na určování slovních druhů ve větáchKlíč ke kontrole správnosti odpovědíDidaktické využití:• Český jazyk – určování slovních druhů (podstatná jména, přídavná jména, slovesa, spojky, předložky, zájmena atd.)• Čtení s porozuměním – žáci musí pečlivě přečíst instrukce, aby správně vybarvili obrázky• Práce s textem – aktivní vyhledávání slov a jejich přiřazení k danému slovnímu druhu• Rozvoj pozornosti a jemné motoriky – vybarvování podle pokynů Metodické pokyny:Individuální práce: Každý žák dostane pracovní list a postupuje podle pokynů v textu.Práce ve dvojicích/skupinách: Žáci si vzájemně pomáhají s určováním slovních druhů a kontrolují si vybarvení.Společná kontrola: Lze využít klíč ke kontrole nebo interaktivní tabuli k hromadné diskusi.Doplňkové aktivity: Žáci mohou tvořit vlastní věty na velikonoční téma a určovat v nich slovní druhy. Vhodné pro:1. stupeň ZŠ (doporučeno pro 3.–5. ročník)Opakování slovních druhů.Velikonoční tematiku ve výuce českého jazyka.Mezipředmětové propojení (výtvarná výchova – vybarvování obrázků). Pokud se Vám materiál líbí, podívejte se také na mou další tvorbu, která zahrnuje již několik stovek prací k využití na 1. st. ZŠ. Mgr. L. Sudová - PRIMAÚČA
UUCZ-819392
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Český jazyk - gramatika>Pracovní listy>3.>4.>5.>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>🐰 Velikonoce
35.00