SLOVNÍ DRUHY - VELIKONOCE - ČTENÍ S POROZUMĚNÍM A VYBARVOVÁNÍ

Ročník:
3., 4., 5.
Kategorie:
Počet stran:
8
Velikost: 4.9 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
24. 4. 2025
Sdílet:

Milé kolegyně, nabízím Vám velmi pěkné pracovní listy s využitím nejen do hodin čtení, ale také do výuky slovních druhů. Téma jsem připravila velikonoční a obrázky jsou originální, nikde jinde je nestáhnete. 4 listy + 4 klíče s řešením.

Více o materiálu

Didaktický popis materiálu: Velikonoce – slovní druhy

Anotace:

Tento výukový materiál kombinuje čtení s porozuměním, určování slovních druhů a vybarvování podle pokynů. Zaměřuje se na interaktivní procvičování českého jazyka v kontextu velikonočních tradic. Žáci se zapojují do čtení, vyhledávání informací v textu a následného tvořivého vybarvování. Aktivita rozvíjí čtenářské dovednosti, pozornost k detailu a schopnost řídit se instrukcemi.

Co materiál obsahuje?

Pracovní listy s krátkými větami tematicky spojenými s Velikonocemi

Úkoly na vybarvování podle pokynů, které podporují porozumění textu

Cvičení na určování slovních druhů ve větách

Klíč ke kontrole správnosti odpovědí

Didaktické využití:

• Český jazyk – určování slovních druhů (podstatná jména, přídavná jména, slovesa, spojky, předložky, zájmena atd.)

• Čtení s porozuměním – žáci musí pečlivě přečíst instrukce, aby správně vybarvili obrázky

• Práce s textem – aktivní vyhledávání slov a jejich přiřazení k danému slovnímu druhu

• Rozvoj pozornosti a jemné motoriky – vybarvování podle pokynů

 

Metodické pokyny:

Individuální práce: Každý žák dostane pracovní list a postupuje podle pokynů v textu.

Práce ve dvojicích/skupinách: Žáci si vzájemně pomáhají s určováním slovních druhů a kontrolují si vybarvení.

Společná kontrola: Lze využít klíč ke kontrole nebo interaktivní tabuli k hromadné diskusi.

Doplňkové aktivity: Žáci mohou tvořit vlastní věty na velikonoční téma a určovat v nich slovní druhy.

 

Vhodné pro:

1. stupeň ZŠ (doporučeno pro 3.–5. ročník)

Opakování slovních druhů.

Velikonoční tematiku ve výuce českého jazyka.

Mezipředmětové propojení (výtvarná výchova – vybarvování obrázků).

 

Pokud se Vám materiál líbí, podívejte se také na mou další tvorbu, která zahrnuje již několik stovek prací k využití na 1. st. ZŠ.

 

Mgr. L. Sudová - PRIMAÚČA

Další produkty od autora Libuše Sudová

759033
Matematika - geometrie
ZŠ – 1. STUPEŇ
Předloha ke kreslení
Milé paní učitelky! Na přání Vás, paní učitelek a velkou oblibu mých dokreslovacích sad, jsem pro Vaše žáky připravila
39.00 Kč
193200
Český jazyk
1.
Pexeso
PEXESO K PROCVIČOVÁNÍ ČTENÍ PRVNÍCH JEDNOSLABIČNÝCH SLOV Z PÍSMEN M, A, L, E, S, O, P, U, I, Y Popis: Pexeso vytiskněte
25.00 Kč
260740
Český jazyk
3., 4., 5., 6.
Didaktické hry
Brožura s obrázky a texty k procvičování poznávání hmyzu. DĚTI SI ZAHRAJÍ NA HMYZÍ DETEKTIVY! Děti se často neumí
45.00 Kč
732950
Matematika
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
44 slovních úloh na kartičkách - forma hry 8 bodovacích vybarvovaček s tématikou Adventu, Milkuláše a Vánoc více v
45.00 Kč
SLOVNÍ DRUHY - VELIKONOCE - ČTENÍ S POROZUMĚNÍM A VYBARVOVÁNÍ SLOVNÍ DRUHY - VELIKONOCE - ČTENÍ S POROZUMĚNÍM A VYBARVOVÁNÍ
Milé kolegyně, nabízím Vám velmi pěkné pracovní listy s využitím nejen do hodin čtení, ale také do výuky slovních druhů. Téma jsem připravila velikonoční a obrázky jsou originální, nikde jinde je nestáhnete. 4 listy + 4 klíče s řešením.Více o materiáluDidaktický popis materiálu: Velikonoce – slovní druhyAnotace:Tento výukový materiál kombinuje čtení s porozuměním, určování slovních druhů a vybarvování podle pokynů. Zaměřuje se na interaktivní procvičování českého jazyka v kontextu velikonočních tradic. Žáci se zapojují do čtení, vyhledávání informací v textu a následného tvořivého vybarvování. Aktivita rozvíjí čtenářské dovednosti, pozornost k detailu a schopnost řídit se instrukcemi.Co materiál obsahuje?Pracovní listy s krátkými větami tematicky spojenými s VelikonocemiÚkoly na vybarvování podle pokynů, které podporují porozumění textuCvičení na určování slovních druhů ve větáchKlíč ke kontrole správnosti odpovědíDidaktické využití:• Český jazyk – určování slovních druhů (podstatná jména, přídavná jména, slovesa, spojky, předložky, zájmena atd.)• Čtení s porozuměním – žáci musí pečlivě přečíst instrukce, aby správně vybarvili obrázky• Práce s textem – aktivní vyhledávání slov a jejich přiřazení k danému slovnímu druhu• Rozvoj pozornosti a jemné motoriky – vybarvování podle pokynů Metodické pokyny:Individuální práce: Každý žák dostane pracovní list a postupuje podle pokynů v textu.Práce ve dvojicích/skupinách: Žáci si vzájemně pomáhají s určováním slovních druhů a kontrolují si vybarvení.Společná kontrola: Lze využít klíč ke kontrole nebo interaktivní tabuli k hromadné diskusi.Doplňkové aktivity: Žáci mohou tvořit vlastní věty na velikonoční téma a určovat v nich slovní druhy. Vhodné pro:1. stupeň ZŠ (doporučeno pro 3.–5. ročník)Opakování slovních druhů.Velikonoční tematiku ve výuce českého jazyka.Mezipředmětové propojení (výtvarná výchova – vybarvování obrázků). Pokud se Vám materiál líbí, podívejte se také na mou další tvorbu, která zahrnuje již několik stovek prací k využití na 1. st. ZŠ. Mgr. L. Sudová - PRIMAÚČA
UUCZ-819392
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Český jazyk - gramatika>Pracovní listy>3.>4.>5.>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>🐰 Velikonoce
35.00