SLOVNÍ DRUHY - VELIKONOCE - ČTENÍ S POROZUMĚNÍM A VYBARVOVÁNÍ

Ročník:
3., 4., 5.
Kategorie:
Počet stran:
8
Velikost: 4.93 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
12. 3. 2025
Sdílet:

Milé kolegyně, nabízím Vám velmi pěkné pracovní listy s využitím nejen do hodin čtení, ale také do - výuky slovních druhů. Téma jsem připravila velikonoční a obrázky jsou originální, nikde jinde je nestáhnete. 4 listy + 4 klíče s řešením.

Více o materiálu

Didaktický popis materiálu: Velikonoce – slovní druhy

Anotace:

Tento výukový materiál kombinuje čtení s porozuměním, určování slovních druhů a vybarvování podle pokynů. Zaměřuje se na interaktivní procvičování českého jazyka v kontextu velikonočních tradic. Žáci se zapojují do čtení, vyhledávání informací v textu a následného tvořivého vybarvování. Aktivita rozvíjí čtenářské dovednosti, pozornost k detailu a schopnost řídit se instrukcemi.

Co materiál obsahuje?

Pracovní listy s krátkými větami tematicky spojenými s Velikonocemi

Úkoly na vybarvování podle pokynů, které podporují porozumění textu

Cvičení na určování slovních druhů ve větách

Klíč ke kontrole správnosti odpovědí

Didaktické využití:

• Český jazyk – určování slovních druhů (podstatná jména, přídavná jména, slovesa, spojky, předložky, zájmena atd.)

• Čtení s porozuměním – žáci musí pečlivě přečíst instrukce, aby správně vybarvili obrázky

• Práce s textem – aktivní vyhledávání slov a jejich přiřazení k danému slovnímu druhu

• Rozvoj pozornosti a jemné motoriky – vybarvování podle pokynů

 

Metodické pokyny:

Individuální práce: Každý žák dostane pracovní list a postupuje podle pokynů v textu.

Práce ve dvojicích/skupinách: Žáci si vzájemně pomáhají s určováním slovních druhů a kontrolují si vybarvení.

Společná kontrola: Lze využít klíč ke kontrole nebo interaktivní tabuli k hromadné diskusi.

Doplňkové aktivity: Žáci mohou tvořit vlastní věty na velikonoční téma a určovat v nich slovní druhy.

 

Vhodné pro:

1. stupeň ZŠ (doporučeno pro 3.–5. ročník)

Opakování slovních druhů.

Velikonoční tematiku ve výuce českého jazyka.

Mezipředmětové propojení (výtvarná výchova – vybarvování obrázků).

 

Pokud se Vám materiál líbí, podívejte se také na mou další tvorbu, která zahrnuje již několik stovek prací k využití na 1. st. ZŠ.

 

Mgr. L. Sudová - PRIMAÚČA

Další produkty od autora Libuše Sudová

806359
Matematika
3., 4., 5.
Pracovní listy
Více o materiálu Milé kolegyně a kolegové, připravila jsem do období jarních témat vyučování aktivitu, kterou můžete
50.00 Kč
583478
Přírodověda
3., 4., 5., 6.
Pracovní listy
Milé kolegyně a kolegové, připravila jsem další aktivitu , kterou můžeme zpestřit několik hodin prvouky, přírodovědy i
39.00 Kč
290603
Český jazyk - čtení
1.
Didaktické hry
Milé kolegyně a kolegové. Pokud se Vám líbily materiály k projektovému dni, který jsem zde před pár dny zveřejnila a
0.00 Kč
222111
Matematika
3., 4.
Didaktické hry
Brožura s didaktickými materiály a náměty k aktivitám k upevňování učiva matematiky. Věková skupina : 8 – 9 let, vánoční
39.00 Kč
SLOVNÍ DRUHY - VELIKONOCE - ČTENÍ S POROZUMĚNÍM A VYBARVOVÁNÍ SLOVNÍ DRUHY - VELIKONOCE - ČTENÍ S POROZUMĚNÍM A VYBARVOVÁNÍ
Milé kolegyně, nabízím Vám velmi pěkné pracovní listy s využitím nejen do hodin čtení, ale také do - výuky slovních druhů. Téma jsem připravila velikonoční a obrázky jsou originální, nikde jinde je nestáhnete. 4 listy + 4 klíče s řešením.Více o materiáluDidaktický popis materiálu: Velikonoce – slovní druhyAnotace:Tento výukový materiál kombinuje čtení s porozuměním, určování slovních druhů a vybarvování podle pokynů. Zaměřuje se na interaktivní procvičování českého jazyka v kontextu velikonočních tradic. Žáci se zapojují do čtení, vyhledávání informací v textu a následného tvořivého vybarvování. Aktivita rozvíjí čtenářské dovednosti, pozornost k detailu a schopnost řídit se instrukcemi.Co materiál obsahuje?Pracovní listy s krátkými větami tematicky spojenými s VelikonocemiÚkoly na vybarvování podle pokynů, které podporují porozumění textuCvičení na určování slovních druhů ve větáchKlíč ke kontrole správnosti odpovědíDidaktické využití:• Český jazyk – určování slovních druhů (podstatná jména, přídavná jména, slovesa, spojky, předložky, zájmena atd.)• Čtení s porozuměním – žáci musí pečlivě přečíst instrukce, aby správně vybarvili obrázky• Práce s textem – aktivní vyhledávání slov a jejich přiřazení k danému slovnímu druhu• Rozvoj pozornosti a jemné motoriky – vybarvování podle pokynů Metodické pokyny:Individuální práce: Každý žák dostane pracovní list a postupuje podle pokynů v textu.Práce ve dvojicích/skupinách: Žáci si vzájemně pomáhají s určováním slovních druhů a kontrolují si vybarvení.Společná kontrola: Lze využít klíč ke kontrole nebo interaktivní tabuli k hromadné diskusi.Doplňkové aktivity: Žáci mohou tvořit vlastní věty na velikonoční téma a určovat v nich slovní druhy. Vhodné pro:1. stupeň ZŠ (doporučeno pro 3.–5. ročník)Opakování slovních druhů.Velikonoční tematiku ve výuce českého jazyka.Mezipředmětové propojení (výtvarná výchova – vybarvování obrázků). Pokud se Vám materiál líbí, podívejte se také na mou další tvorbu, která zahrnuje již několik stovek prací k využití na 1. st. ZŠ. Mgr. L. Sudová - PRIMAÚČA
UUCZ-819392
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Český jazyk - gramatika>Pracovní listy>3.>4.>5.>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>🐰 Velikonoce
35.00