Stavba slov + dělení žáků do skupin - kartičky

Kategorie:
Počet stran:
24
Velikost: 563.81 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Eva Šidelková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
26. 12. 2023
Sdílet:

Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-5-2-02 rozlišuje ve slově kořen, část příponovou, předponovou a koncovku

Materiál obsahuje kartičky s 6 aktivitami:

1/ 3 sady kartiček příbuzných slov. Děti dostanou jednu sadu do dvojice, sestavují slova a pojmenovávají předponu, kořen, příponu, koncovku.

2/ Dělení dětí do dvojice pomocí kartiček s příbuznými vyjmenovanými slovy - můžete použít na dělení žáků v jakékoli jiné hodině, u probírání vyjmen. slov apod.

3/ Sestav slovo v trojici. Každý žák si vylosuje jednu část slova na větší kartě. Chodí po třídě a hledají další žáky, se kterými utvoří slovo. Pojmenují části, zapíšou do sešitu.

4/ Jaké je slovo základové? Slova na malých kartičkách do košíčku. Podáváme si košíček v kruhu, žák vylosuje, určí, z čeho slovo vzniklo.

5/ Vytvořte 3 skupiny, musíte sami přijít na to, jaké je kritérium dělení. (V jedné skupině budu předpony, ve druhé kořeny, ve třetí příponová část). Můžeme dál pracovat a sestavit slova, nebo použijeme jen na dělení žáků. Při probírání jiné látky můžeme využít jako pouhé dělení dětí. Jakmile budou ve třech skupinách, vyzveme je, aby utvořili trojice tak, aby byl z každé skupiny jeden žák (bez ohledu na to, zda sestaví slovo)

6/ Dělení žáků do skupin - opět musí přijít na kritérium. Tentokrát je 8 skupin po 4 žácích (podle počtu dětí odeberete kartičky). V každé skupině jsou 4 děti s příbuznými slovy. Využijete při probírání vyjmenovaných slov, příbuzných nebo jen na rozdělení dětí.

Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-5-2-02 rozlišuje ve slově kořen, část příponovou, předponovou a koncovku

Další produkty od autora Eva Šidelková

141807
Český jazyk
4., 5., 6., 7.
Didaktické hry
Práce s textem pro žáky 4. - 7. ročníku. Ideální na ven, ale můžete číst ve třídě, v tělocvičně, na chodbě apod. Zabere
56.00 Kč
796617
Český jazyk
Pracovní listy
Pracovní listy na 10 biblických příběhů. O stvoření světa a člověka Adam a Eva Vražda Kainova O potopě světa Stavění
58.00 Kč
120317
Český jazyk
4., 5., 6.
Didaktické hry
Materiál obsahuje herní plán + 120 kartiček s příklady na mužský rod. V některých žák určuje jen vzor, v jiných i/y +
45.00 Kč
505545
Český jazyk
3., 4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Didaktické hry
20 karet, na každé je 6 vět. Doporučuji zalaminovat. Děti píšou fixou a opravují si pomocí řešení. Karty jsou určené pro
25.00 Kč
Stavba slov + dělení žáků do skupin - kartičky Stavba slov + dělení žáků do skupin - kartičky
Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-5-2-02 rozlišuje ve slově kořen, část příponovou, předponovou a koncovkuMateriál obsahuje kartičky s 6 aktivitami: 1/ 3 sady kartiček příbuzných slov. Děti dostanou jednu sadu do dvojice, sestavují slova a pojmenovávají předponu, kořen, příponu, koncovku. 2/ Dělení dětí do dvojice pomocí kartiček s příbuznými vyjmenovanými slovy - můžete použít na dělení žáků v jakékoli jiné hodině, u probírání vyjmen. slov apod. 3/ Sestav slovo v trojici. Každý žák si vylosuje jednu část slova na větší kartě. Chodí po třídě a hledají další žáky, se kterými utvoří slovo. Pojmenují části, zapíšou do sešitu. 4/ Jaké je slovo základové? Slova na malých kartičkách do košíčku. Podáváme si košíček v kruhu, žák vylosuje, určí, z čeho slovo vzniklo. 5/ Vytvořte 3 skupiny, musíte sami přijít na to, jaké je kritérium dělení. (V jedné skupině budu předpony, ve druhé kořeny, ve třetí příponová část). Můžeme dál pracovat a sestavit slova, nebo použijeme jen na dělení žáků. Při probírání jiné látky můžeme využít jako pouhé dělení dětí. Jakmile budou ve třech skupinách, vyzveme je, aby utvořili trojice tak, aby byl z každé skupiny jeden žák (bez ohledu na to, zda sestaví slovo) 6/ Dělení žáků do skupin - opět musí přijít na kritérium. Tentokrát je 8 skupin po 4 žácích (podle počtu dětí odeberete kartičky). V každé skupině jsou 4 děti s příbuznými slovy. Využijete při probírání vyjmenovaných slov, příbuzných nebo jen na rozdělení dětí.Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-5-2-02 rozlišuje ve slově kořen, část příponovou, předponovou a koncovku
UUCZ-425849
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Didaktické hry>4.>5.>6.>7.>8.>9.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ
38.00