Stavba slov + dělení žáků do skupin - kartičky

Kategorie:
Počet stran:
24
Velikost: 563.81 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Eva Šidelková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
26. 12. 2023
Sdílet:

Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-5-2-02 rozlišuje ve slově kořen, část příponovou, předponovou a koncovku

Materiál obsahuje kartičky s 6 aktivitami:

1/ 3 sady kartiček příbuzných slov. Děti dostanou jednu sadu do dvojice, sestavují slova a pojmenovávají předponu, kořen, příponu, koncovku.

2/ Dělení dětí do dvojice pomocí kartiček s příbuznými vyjmenovanými slovy - můžete použít na dělení žáků v jakékoli jiné hodině, u probírání vyjmen. slov apod.

3/ Sestav slovo v trojici. Každý žák si vylosuje jednu část slova na větší kartě. Chodí po třídě a hledají další žáky, se kterými utvoří slovo. Pojmenují části, zapíšou do sešitu.

4/ Jaké je slovo základové? Slova na malých kartičkách do košíčku. Podáváme si košíček v kruhu, žák vylosuje, určí, z čeho slovo vzniklo.

5/ Vytvořte 3 skupiny, musíte sami přijít na to, jaké je kritérium dělení. (V jedné skupině budu předpony, ve druhé kořeny, ve třetí příponová část). Můžeme dál pracovat a sestavit slova, nebo použijeme jen na dělení žáků. Při probírání jiné látky můžeme využít jako pouhé dělení dětí. Jakmile budou ve třech skupinách, vyzveme je, aby utvořili trojice tak, aby byl z každé skupiny jeden žák (bez ohledu na to, zda sestaví slovo)

6/ Dělení žáků do skupin - opět musí přijít na kritérium. Tentokrát je 8 skupin po 4 žácích (podle počtu dětí odeberete kartičky). V každé skupině jsou 4 děti s příbuznými slovy. Využijete při probírání vyjmenovaných slov, příbuzných nebo jen na rozdělení dětí.

Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-5-2-02 rozlišuje ve slově kořen, část příponovou, předponovou a koncovku

Další produkty od autora Eva Šidelková

75303
Český jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Testy a písemky
Vytiskněte test s úryvky oboustranně. Test se dá použít opakovaně. Žáci dostanou odpovědní formulář, abychom šetřili
25.00 Kč
137027
Český jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
Rozvíjení čtenářské gramotnosti na zajímavém a aktuálním tématu - plýtvání jídlem. Žáci pracují ve skupinách, každá se
36.00 Kč
140529
Český jazyk
4., 5., 6., 7., 8.
Didaktické hry
Žáci se rozdělí do skupin, stanou se z nich nejprve režiséři divadelní hry, kteří vybírají herce pro ztvárnění postav v
35.00 Kč
329587
Český jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje: Pracovní list na knihu Pérák (komiks) - 2 strany A4, žák zvládne během 2 vyučovacích hodin přečíst a
25.00 Kč
Stavba slov + dělení žáků do skupin - kartičky Stavba slov + dělení žáků do skupin - kartičky
Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-5-2-02 rozlišuje ve slově kořen, část příponovou, předponovou a koncovkuMateriál obsahuje kartičky s 6 aktivitami: 1/ 3 sady kartiček příbuzných slov. Děti dostanou jednu sadu do dvojice, sestavují slova a pojmenovávají předponu, kořen, příponu, koncovku. 2/ Dělení dětí do dvojice pomocí kartiček s příbuznými vyjmenovanými slovy - můžete použít na dělení žáků v jakékoli jiné hodině, u probírání vyjmen. slov apod. 3/ Sestav slovo v trojici. Každý žák si vylosuje jednu část slova na větší kartě. Chodí po třídě a hledají další žáky, se kterými utvoří slovo. Pojmenují části, zapíšou do sešitu. 4/ Jaké je slovo základové? Slova na malých kartičkách do košíčku. Podáváme si košíček v kruhu, žák vylosuje, určí, z čeho slovo vzniklo. 5/ Vytvořte 3 skupiny, musíte sami přijít na to, jaké je kritérium dělení. (V jedné skupině budu předpony, ve druhé kořeny, ve třetí příponová část). Můžeme dál pracovat a sestavit slova, nebo použijeme jen na dělení žáků. Při probírání jiné látky můžeme využít jako pouhé dělení dětí. Jakmile budou ve třech skupinách, vyzveme je, aby utvořili trojice tak, aby byl z každé skupiny jeden žák (bez ohledu na to, zda sestaví slovo) 6/ Dělení žáků do skupin - opět musí přijít na kritérium. Tentokrát je 8 skupin po 4 žácích (podle počtu dětí odeberete kartičky). V každé skupině jsou 4 děti s příbuznými slovy. Využijete při probírání vyjmenovaných slov, příbuzných nebo jen na rozdělení dětí.Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-5-2-02 rozlišuje ve slově kořen, část příponovou, předponovou a koncovku
UUCZ-425849
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Didaktické hry>4.>5.>6.>7.>8.>9.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ
38.00