Objevte projekt Stěhovaví ptáci – ideální materiál pro učitele 1. stupně ZŠ, který propojuje český jazyk, prvouku a výtvarnou výchovu! Tento kreativní projekt plný interaktivních aktivit – doplňovaček, tvůrčího psaní, přesmyček, bludišť a kreslení – motivuje žáky k aktivnímu učení a rozvíjí jejich čtenářské a logické dovednosti. Metody RWCT podporují kritické myšlení a kreativitu, zatímco mezipředmětová provázanost obohatí hodiny a umožní flexibilní využití materiálu ve výuce i při tematických dnech. Získejte tento materiál a přineste do třídy zábavu i vzdělání v jednom!
Cílová skupina: žáci 2.-5. třídy ZŠ.
Předměty: Český jazyk, Prvouka, tematické dny.
Obsah materiálu:
- Materiál obsahuje 12 tematických pracovních listů.
- Úvodní list projektu.
- Myšlenková mapa.
- Pětilístek.
- Stěhovaví ptáci - text o stěhovavých ptácích.
- Čáp bílý - text o čápu bílém.
- Vlaštovka obecná - text o vlaštovce obecné.
- 3 náměty na tvůrčí psaní – rozvoj fantazie a písemného projevu.
- Dějová posloupnost - slož cestu čápa bílého.
- Ptačí přesmyčky – hravé učení slovní zásoby.
- Dokresli obrázek čápa na komínu.
- Bludiště (vlaštovka hledá potravu) – prostorová orientace, logické myšlení.
Cíle materiálu:
- Podpora čtenářské gramotnosti – Pomocí textů, doplňovaček a otázek ANO/NE se žáci naučí číst s porozuměním a rozvíjet své schopnosti v práci s textem.
- Rozvoj kreativity a fantazie – Prostřednictvím úkolů jako tvůrčí psaní, kreslení a složení dějové posloupnosti si žáci procvičí svou schopnost tvořivě přemýšlet a vyjadřovat své myšlenky.
- Propojení více předmětů – Projekt integruje český jazyk, prvouku a výtvarnou výchovu, čímž umožňuje žákům získat širší pohled na dané téma a učí je pracovat s různými formami vyjadřování (text, obrázky, logika).
- Rozvoj kritického myšlení – Použití metod RWCT poskytuje žákům příležitost analyzovat a interpretovat informace, přemýšlet o souvislostech a vytvářet vlastní názory.
- Tento materiál tedy přináší komplexní přístup k učení, který propojuje různé oblasti vzdělávání a rozvíjí žáky ve více směrech.