Tento výukový materiál vede žáky k porozumění významu pranostik a k jejich ověřování na základě reálných meteorologických dat. Žáci si procvičují práci s daty, tabulkami, čtení s porozuměním a základní logické myšlení. Materiál rozvíjí schopnost porovnávat, vyvozovat závěry a formulovat hypotézy.
Materiál je určený pro žáky 4.-6. třídy, jedná se o mezipředmětový materiál, který propojuje téma počasí, pranostiky či tradice svátku sv. Martina.
Co materiál obsahuje
- 3 pracovní listy s různými pranostikami o sv. Martinovi
- Každý list obsahuje tabulky s historickými údaji o počasí, úkoly a otázky k porovnávání, vyvozování a práci s informacemi.
- Řešení – pro snadnou kontrolu a zpětnou vazbu.
Cílem je, aby žáci:
- rozuměli pojmu pranostika,
- uměli vyhledat a porovnat data,
- dokázali samostatně formulovat závěr,
- viděli propojení mezi tradicí, pozorováním a skutečnými daty.








