Textová návaznost – řazení částí textu (3 úrovně, 20 textů)

Ročník:
Počet stran:
32
Velikost: 7.08 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
25. 9. 2024
Sdílet:

Materiál slouží primárně k procvičení textové návaznosti. V souboru naleznete celkem 20 textů, které jsou rozdělené do 3 různých úrovní. Úryvky lze ale po sestavení využít i pro další práci s textem a rozvoj čtenářské gramotnosti.

________________________________________________________________________________________

Jedná se o materiál, který má sloužit primárně k procvičení textové návaznosti (nadvětná syntax) – například v rámci přípravy na přijímací zkoušky. Úryvky lze ale po sestavení využít i pro další práci s textem a rozvoj čtenářské gramotnosti. Jednoduše tak integrujete jazyk i literaturu. K tomu může případně posloužit přiložený pracovní list.

V souboru naleznete celkem 20 textů, které jsou rozdělené do 3 různých úrovní – text složený z 10 částí (10x), z 5 částí (5x) a také text složený ze 3 částí (5x). Text složený pouze ze 3 částí je vhodné využít na začátku pro pochopení celého principu. Věřte, že i ta nejjednodušší úroveň nemusí být pro všechny žáky ihned jasná. Následně můžete obtížnost stupňovat.

Použití: Materiál lze využít jak pro jednotlivce v rámci samostatné práce, tak i při práci ve skupinách. Žákům rozdáme list s přeházeným textem, anebo přímo rozstříhané proužky s textem a posléze sdělíme, ať následující části textu seřadí tak, aby vznikl souvislý, soudržný a smysluplný text (vše je popsáno i v zadání). Na základě toho mají vytvořit posloupnost číslic, kterou si zaznamenají na papír/případně na připravené karty odpovědí. Po sestavení mají žáci k dispozici kartu s řešením.

Obsah:

  • 20 textů – česká i světová literatura (J. K. Rowling– Harry Potter a Ohnivý pohár, V. Matocha – Prašina, K. Poláček – Bylo nás pět, J. Gaarder – Sofiin svět)
  • 3 úrovně
  • karty pro odpovědi
  • karty řešení
  • pracovní list k textu

Další produkty od autora UčitELKA

657985
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Hravě naučná stezka, díky které si v rámci 10 stanovišť děti nenásilnou formou procvičí slovotvorbu, význam slov a také
50.00 Kč
694359
Český jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
V souboru naleznete dva tajemné příběhy, které jsou zasazeny do různých koutů České republiky – příběh ze Šumavy ( Tanec
40.00 Kč
665289
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Jedná se o set 130 karet s různými češtinářskými úkoly. Tato aktivizační metoda se skvěle hodí na začátek hodiny, kdy
55.00 Kč
648228
Český jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál obsahuje 160 karet – 40 známých frazémů (přísloví, rčení, pořekadla...), ke každému je zde navíc vytvořen
100.00 Kč
Textová návaznost – řazení částí textu (3 úrovně, 20 textů) Textová návaznost – řazení částí textu (3 úrovně, 20 textů)
Materiál slouží primárně k procvičení textové návaznosti. V souboru naleznete celkem 20 textů, které jsou rozdělené do 3 různých úrovní. Úryvky lze ale po sestavení využít i pro další práci s textem a rozvoj čtenářské gramotnosti.________________________________________________________________________________________Jedná se o materiál, který má sloužit primárně k procvičení textové návaznosti (nadvětná syntax) – například v rámci přípravy na přijímací zkoušky. Úryvky lze ale po sestavení využít i pro další práci s textem a rozvoj čtenářské gramotnosti. Jednoduše tak integrujete jazyk i literaturu. K tomu může případně posloužit přiložený pracovní list.V souboru naleznete celkem 20 textů, které jsou rozdělené do 3 různých úrovní – text složený z 10 částí (10x), z 5 částí (5x) a také text složený ze 3 částí (5x). Text složený pouze ze 3 částí je vhodné využít na začátku pro pochopení celého principu. Věřte, že i ta nejjednodušší úroveň nemusí být pro všechny žáky ihned jasná. Následně můžete obtížnost stupňovat.Použití: Materiál lze využít jak pro jednotlivce v rámci samostatné práce, tak i při práci ve skupinách. Žákům rozdáme list s přeházeným textem, anebo přímo rozstříhané proužky s textem a posléze sdělíme, ať následující části textu seřadí tak, aby vznikl souvislý, soudržný a smysluplný text (vše je popsáno i v zadání). Na základě toho mají vytvořit posloupnost číslic, kterou si zaznamenají na papír/případně na připravené karty odpovědí. Po sestavení mají žáci k dispozici kartu s řešením.Obsah:20 textů – česká i světová literatura (J. K. Rowling– Harry Potter a Ohnivý pohár, V. Matocha – Prašina, K. Poláček – Bylo nás pět, J. Gaarder – Sofiin svět)3 úrovněkarty pro odpovědikarty řešenípracovní list k textu
UUCZ-647478
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Český jazyk - literatura>Skládačky>Pracovní listy>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>📚 Čtenářská gramotnost 2. stupeň>🔍 Šifry
55.00