Běhací diktát s poučením o úrazu. Luštění slov – nemocí, sestřička na přepis či příklady, doktor s pořekadly a kufřík s ,,první pomocí.“
Propojme prvouku nejen s ČJ..
BĚHACÍ DIKTÁT:
Učitel rozmístí po třídě kufříky s informacemi na přepis. Děti si vystřihnou doktora, složí další papír na ,,harmoniku“, mohou zastřihnout rohy. Chodí - běhají ke kufříkům s větami a na místě věty píší na skládaný papír. Sklady = řádky. Nakonec přilepí k obrázku doktora. Učitel může do obrázky třeba připsat slova, příklady, které třeba chce procvičit. K doktorovi děti lepí ,,bacily“, ve kterých mají za úkol vyluštit názvy nemocí. V jednom bacilu není nasána nemoc, ale úraz. To mají děti poznat a tento bacil k lékaři nelepí. Následně si s dětmi vysvětlíme rozdíl mezi nemocí a úrazem. Můžeme okrajově vysvětlit i rozdíl mezi nemocemi způsobené viry a nemocemi bakteriálního původu.
Zdravotní sestra
- děti si vystřihnou části těla
zdravotní sestry, pruh složí ,,na harmoniku.
Můžeme využít na přepis, opis nebo na příklady.
Příklady můžeme napsat třeba na špachtle
– děti si chodí losovat, anebo učitel napíše do
injekcí. (přikládám prázdné pro variabilní použití)
= vepsaní aktuálního učiva na procvičení, zopakování
Doktor s pořekadly
,,Čistota půl zdraví.“
,,V zdravém těle, zdravý duch.“
Děti vystřihnou ,,tělo“ doktora. Rozstříhají slova.
Zvýrazněná slova = jedno pořekadlo, ostatní
druhé. Děti poskládají a nalepí na linky. Pod každé pořekadlo přepíší psacím písmem. Můžeme s větami libovolně pracovat – určovat počet slov, slovní druhy, pády..
Kufřík – s PRVNÍ POMOCÍ
Děti vystřihnou 1. a poslední část kufříku, mezi to vlepí pás
s názvy úrazů. K úrazů lepí postup ošetření těchto úrazů.
Na druhou stranu telefonní číslo a postup při telefonování.
Materiál je můj autorský, je zakázáno další šíření bez souhlasu autora. Děkuji.