Tři pracovní listy, ve kterých žáci hledají chyby, kterých se dopustili (smyšlení) autoři úředního dopisu.
V každém dopisu převažují odlišné chyby - v jednom pravopisné, ve druhém obsahové, ve třetím formální. Děti si musí osvojit pravidla psaní úředního dopisu, aby chyby dokázaly najít.
Jako bonus jsem přidala dopis osobní, ve kterém žáci hledají slohové postupy.
Materiál je krátký, ale děti vždy bavilo s dopisy pracovat. Hledání chyb, oprava posledního dopisu, kontrola prací spolužáků zabere nejméně tři vyučovací hodiny.
Materiál osahuje popis aktivity, 3 + 1 dopisy, předlohu úředního dopisu.
Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-1-09 uspořádá informace v textu s ohledem na jeho účel, vytvoří koherentní text s dodržováním pravidel mezivětného navazování