Materiál je určen zejména vyučujícím matematiky ve 4. a 5. třídě, kteří žákům rádi nabízejí tematicky laděné materiály. Obsahem tohoto materiálu jsou 2 autorské příběhy s vánoční tematikou. Každý z příběhů je rozdělen na 4 části, přičemž součástí každé části jsou jeden nebo dva výpočty. Tyto výpočty nezasahují do samotného příběhu, spíše ho doplňují a obohacují.
Abychom podpořili přirozenou integraci nejen školních předmětů, ale i nejrůznějších oblastí reálného života, je vhodné si o textech popovídat nebo je rozebrat. K tomu nám mohou pomoci „povídací“ kartičky. Ke každému matematickému příběhu jich patří šest.
Příběhy mohou sloužit i pro další aktivity, namátkou např.:
- dramatizace textu ve skupinách do podoby scénky,
- skupinové „dramatické čtení“ textu,
- pokračování v příběhu dle vlastní fantazie,
- tvorba dalších rozšiřujících otázek k textu (např. metody rybí kost, tři stupně otázek),
- podklad pro minutová mluvní cvičení (co by v příběhu bylo jinak, kdyby…) apod.Materiál je určen zejména vyučujícím matematiky ve 4. a 5. třídě, kteří žákům rádi nabízejí tematicky laděné materiály. Obsahem tohoto materiálu jsou 2 autorské příběhy s vánoční tematikou. Každý z příběhů je rozdělen na 4 části, přičemž součástí každé části jsou jeden nebo dva výpočty. Tyto výpočty nezasahují do samotného příběhu, spíše ho doplňují a obohacují.
Abychom podpořili přirozenou integraci nejen školních předmětů, ale i nejrůznějších oblastí reálného života, je vhodné si o textech popovídat nebo je rozebrat. K tomu nám mohou pomoci „povídací“ kartičky. Ke každému matematickému příběhu jich patří šest.
Příběhy mohou sloužit i pro další aktivity, namátkou např.:
- dramatizace textu ve skupinách do podoby scénky,
- skupinové „dramatické čtení“ textu,
- pokračování v příběhu dle vlastní fantazie,
- tvorba dalších rozšiřujících otázek k textu (např. metody rybí kost, tři stupně otázek),
- podklad pro minutová mluvní cvičení (co by v příběhu bylo jinak, kdyby…) apod.








