Příběh o vánočních skřítcích a 8 doprovodných aktivit pro 4. třídu (ČJ, M, VV)

Ročník:
Počet stran:
15
Velikost: 2.38 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

Autorská pohádka o vánočních skřítcích + doprovodné aktivity vytvořené primárně pro 4. třídu. Soubor lze využít i v 5. třídě.

 

Český jazyk:

  • práce s textem (informace z textu),
  • jazykový rozbor (mluvnické kategorie, slovní druhy, synonyma, pravopis atd.),
  • běhací diktát,
  • popis postavy.

 

Matematika:

  • základní početní operace (prosté příklady),
  • slovní úlohy.

 

+ úkol do výtvarné výchovy v propojení s češtinou, možný přesah do dramatické výchovy (dramatizace pohádky)

 

Žáci pracují samostatně, ve dvojicích a ve skupinách.

 

Aktivity na sebe přímo nenavazují, můžete je tedy využít všechny, nebo si vybrat jenom některé.

Zdroj obrázků: Canva.com

 

Jedná se o výukový materiál pro ZŠ.

Materiál pomůže žákům upevnit tyto kompetence:

kompetence k učení:

  • vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení,
  • vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě,
  • operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy,
  • poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich,

kompetence pracovní:

  • používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, adaptuje se na změněné nebo nové pracovní podmínky,
  • využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost,

kompetence k řešení problémů:

  • vyhledá informace vhodné k řešení problému, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení, nenechá se odradit případným nezdarem a vytrvale hledá konečné řešení problému,
  • samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy,

kompetence sociální a personální:

  • účinně spolupracuje ve skupině, podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu, na základě poznání nebo přijetí nové role v pracovní činnosti pozitivně ovlivňuje kvalitu společné práce,
  • podílí se na utváření příjemné atmosféry v týmu, na základě ohleduplnosti a úcty při jednání s druhými lidmi přispívá k upevňování dobrých mezilidských vztahů, v případě potřeby poskytne pomoct nebo o ni požádá.

Další produkty od autora Petra Marešová

45967
Český jazyk - gramatika
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Soubor obsahuje pracovní listy vhodné k procvičování a opakování pravopisu na druhém stupni. Lze využít jako
40.00 Kč
353356
Matematika
5., 6.
Pracovní listy
Soubor pracovních listů shrnujících učivo 1. stupně. Hodí se na závěr 5. třídy, začátek 6. třídy nebo pro nácvik k
49.00 Kč
319681
Český jazyk
9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Soubor nabízí 15 rozmanitých aktivit, které můžete se svými deváťáky vyzkoušet. Jednotlivé úkoly jsou z velké části
33.00 Kč
358083
Český jazyk
6., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Soubor obsahuje: 6×7 kartiček s podstatnými jmény, pracovní list k mluvnickým kategoriím podstatných jmen, 6 kartiček s
50.00 Kč
Příběh o vánočních skřítcích a 8 doprovodných aktivit pro 4. třídu (ČJ, M, VV) Příběh o vánočních skřítcích a 8 doprovodných aktivit pro 4. třídu (ČJ, M, VV)
Autorská pohádka o vánočních skřítcích + doprovodné aktivity vytvořené primárně pro 4. třídu. Soubor lze využít i v 5. třídě.   Český jazyk: práce s textem (informace z textu), jazykový rozbor (mluvnické kategorie, slovní druhy, synonyma, pravopis atd.), běhací diktát, popis postavy.   Matematika: základní početní operace (prosté příklady), slovní úlohy.   + úkol do výtvarné výchovy v propojení s češtinou, možný přesah do dramatické výchovy (dramatizace pohádky)   Žáci pracují samostatně, ve dvojicích a ve skupinách.   Aktivity na sebe přímo nenavazují, můžete je tedy využít všechny, nebo si vybrat jenom některé. Zdroj obrázků: Canva.com   Jedná se o výukový materiál pro ZŠ. Materiál pomůže žákům upevnit tyto kompetence: - kompetence k učení: vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení, vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě, operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy, poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich, - kompetence pracovní: používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, adaptuje se na změněné nebo nové pracovní podmínky, využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost, - kompetence k řešení problémů: vyhledá informace vhodné k řešení problému, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení, nenechá se odradit případným nezdarem a vytrvale hledá konečné řešení problému, samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy, - kompetence sociální a personální: účinně spolupracuje ve skupině, podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu, na základě poznání nebo přijetí nové role v pracovní činnosti pozitivně ovlivňuje kvalitu společné práce, podílí se na utváření příjemné atmosféry v týmu, na základě ohleduplnosti a úcty při jednání s druhými lidmi přispívá k upevňování dobrých mezilidských vztahů, v případě potřeby poskytne pomoct nebo o ni požádá.
UUCZ-438012
Český jazyk>Matematika>Výtvarná výchova>Didaktické hry>Pracovní listy>Ostatní>4.>5.>🎁 Vánoce
45.00