Příběh o vánočních skřítcích a 8 doprovodných aktivit pro 4. třídu (ČJ, M, VV)

Ročník:
Počet stran:
15
Velikost: 2.38 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Petra Marešová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

Autorská pohádka o vánočních skřítcích + doprovodné aktivity vytvořené primárně pro 4. třídu. Soubor lze využít i v 5. třídě.

 

Český jazyk:

  • práce s textem (informace z textu),
  • jazykový rozbor (mluvnické kategorie, slovní druhy, synonyma, pravopis atd.),
  • běhací diktát,
  • popis postavy.

 

Matematika:

  • základní početní operace (prosté příklady),
  • slovní úlohy.

 

+ úkol do výtvarné výchovy v propojení s češtinou, možný přesah do dramatické výchovy (dramatizace pohádky)

 

Žáci pracují samostatně, ve dvojicích a ve skupinách.

 

Aktivity na sebe přímo nenavazují, můžete je tedy využít všechny, nebo si vybrat jenom některé.

Zdroj obrázků: Canva.com

 

Jedná se o výukový materiál pro ZŠ.

Materiál pomůže žákům upevnit tyto kompetence:

kompetence k učení:

  • vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení,
  • vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě,
  • operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy,
  • poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich,

kompetence pracovní:

  • používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, adaptuje se na změněné nebo nové pracovní podmínky,
  • využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost,

kompetence k řešení problémů:

  • vyhledá informace vhodné k řešení problému, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení, nenechá se odradit případným nezdarem a vytrvale hledá konečné řešení problému,
  • samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy,

kompetence sociální a personální:

  • účinně spolupracuje ve skupině, podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu, na základě poznání nebo přijetí nové role v pracovní činnosti pozitivně ovlivňuje kvalitu společné práce,
  • podílí se na utváření příjemné atmosféry v týmu, na základě ohleduplnosti a úcty při jednání s druhými lidmi přispívá k upevňování dobrých mezilidských vztahů, v případě potřeby poskytne pomoct nebo o ni požádá.

Další produkty od autora Petra Marešová

101486
Český jazyk - gramatika
7., 8., 9.
Didaktické hry
Produkt nabízí možnost zábavnějšího procvičování mluvnických kategorií sloves. Aktivitu lze použít i jako soutěž na
33.00 Kč
353356
Matematika
5., 6.
Pracovní listy
Soubor pracovních listů shrnujících učivo 1. stupně. Hodí se na závěr 5. třídy, začátek 6. třídy nebo pro nácvik k
49.00 Kč
361776
Český jazyk
3., 4.
Ostatní
Materiál zahrnuje celkem 16 kartiček se 7 slovními spojeními k opravě. Každá z kartiček obsahuje tři chyby. Ke každé ze
0.00 Kč
168202
Český jazyk
Ostatní
Soubor nabízí motivy k vytváření vlastních příběhů, básniček či jako inspirace do hodin výtvarné výchovy. Kombinace tří
25.00 Kč
Příběh o vánočních skřítcích a 8 doprovodných aktivit pro 4. třídu (ČJ, M, VV) Příběh o vánočních skřítcích a 8 doprovodných aktivit pro 4. třídu (ČJ, M, VV)
Autorská pohádka o vánočních skřítcích + doprovodné aktivity vytvořené primárně pro 4. třídu. Soubor lze využít i v 5. třídě.   Český jazyk: práce s textem (informace z textu), jazykový rozbor (mluvnické kategorie, slovní druhy, synonyma, pravopis atd.), běhací diktát, popis postavy.   Matematika: základní početní operace (prosté příklady), slovní úlohy.   + úkol do výtvarné výchovy v propojení s češtinou, možný přesah do dramatické výchovy (dramatizace pohádky)   Žáci pracují samostatně, ve dvojicích a ve skupinách.   Aktivity na sebe přímo nenavazují, můžete je tedy využít všechny, nebo si vybrat jenom některé. Zdroj obrázků: Canva.com   Jedná se o výukový materiál pro ZŠ. Materiál pomůže žákům upevnit tyto kompetence: - kompetence k učení: vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení, vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě, operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy, poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich, - kompetence pracovní: používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, adaptuje se na změněné nebo nové pracovní podmínky, využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost, - kompetence k řešení problémů: vyhledá informace vhodné k řešení problému, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení, nenechá se odradit případným nezdarem a vytrvale hledá konečné řešení problému, samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy, - kompetence sociální a personální: účinně spolupracuje ve skupině, podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu, na základě poznání nebo přijetí nové role v pracovní činnosti pozitivně ovlivňuje kvalitu společné práce, podílí se na utváření příjemné atmosféry v týmu, na základě ohleduplnosti a úcty při jednání s druhými lidmi přispívá k upevňování dobrých mezilidských vztahů, v případě potřeby poskytne pomoct nebo o ni požádá.
UUCZ-438012
Český jazyk>Matematika>Výtvarná výchova>Didaktické hry>Pracovní listy>Ostatní>4.>5.>🎁 Vánoce
45.00