Materiál obsahuje včelky – větší s jednotlivými popisky k vytvoření úlu. A zmenšenou variantu. Větší varianta je vhodná pro skupinovou práci. Zmenšenou variantu mohou učitelé použít třeba do sešitu nebo jako část lapbooku o včelách…
V materiálu jsou i prázdné plástve, které mohou učitelé variabilně použít v čj i M a velký ÚL následně jimi dotvořit.
Matematiku: + - do 100 s přechodem přes 10, zaokrouhlování na desítky, násobení do 5, předtištěný matematický řetěz,+ prázdné PL k variabilní úpravě.
ČESKÝ JAZYK: BĚHACÍ PSANÍ, ČTENÍ S POROZUMĚNÍM, ,,PĚTILÍSTEK“, DOPLŇOVÁNÍ Y/Ý, I/Í PO TVRDÝCH, MĚKKÝCH SOUHLÁSKÁCH, TAKÉ VARIANTU PO VYJMENOVANÝCH SLOVECH.
K MATERIÁLU JSOU PŘILOŽENY I PRÁZDNÉ VARIANTY PRO VARIABILNÍ DOPLNĚNÍ UČIVA UČITELŮM.
MATEMATIKA
MED
Kolik včelek se zasloužilo o který med?
+ - DO 100 + ZAOKROUHLOVÁNÍ na desítky
+ PRÁZDNÉ VARIANTY PRO VARIABILNÍ POUŽITÍ třeba v jiných třídách či na jiné učivo…
Učitel vytiskne nádoby na med – na každou desítku jednu, celé desítky nadepíše na nádoby. Rozkopíruje včelky – já jsem dala každému 4. Děti vypočítaly příklady a zaokrouhlení napsaly včelkám do košíčku. Včelky vykreslily a vystřihly (nahrubo 😊). Chodily k tabuli a včelky lepily ke správné nádobě.
Matematický řetěz – doporučuji nakopírovat, zalaminovat, rozstříhat na pruhy pro opakované použití, kdy děti na řetěz píší mazací fixou na tabulku.
Do okénka napíšeme číslo, na linku například +4 a včelka má za úkol opylovat všechny květinky a výsledek napsat na poslední linku.
Včelky s příklady ( násobení do 5).
+ prázdné pro variabilní vepsání příkladů, slov.
Včelky doporučuji zalaminovat, děti si mohou včelky
losovat, chodit si pro ně na koberec –
následně psát a počítat buď přímo do sešitu
nebo do včely – viz níže. (tu včelu s příklady
lze následně také nalepit do sešitu.
Tento materiál lze také použít k přiřazování do úlů. Úl přidávám k materiálu. Na něj učitel může napsat výsledky a děti je do úlů třídí,…
Včelky na variabilní použití – přepis, opis, příklady
a třeba následné nalepení do sešitu.
Plásty – zaokrouhlování na desítky
Tento materiál můžeme použít jako skupinovou práci třeba ve dvojicích. Příklady doporučuji nakopírovat na žlutý papír, děti je počítají, zaokrouhlí a lepí k zaokrouhlené desítce.
Materiál lze i zalaminovat a použít třeba k opakovanému procvičování…
Vykreslovačka – včela – násobení 2 + prázdná varianta včely i plástů
+ plástve s příklady (+-do 100)
ČESKÝ JAZYK:
Plástev - pětilístek
Doplňování y/ý, i/í po tvrdých a měkkých souhl. Učitel nadepíše do úlů y/ý a i/í. Děti doplní do vynechaných slov a lepí do úlu. Lze využít jako skupinová práce nebo opět zalaminovat a používat opakovaně.
Čtení s porozuměním – ÚL
Děti si přečtou text o včelách
a odpovídají na otázky.
Doporučuji vystřihnout, menší díl úlu
přicvaknout nahoře na větší.
To celé třeba nalepit do sešitu
prvouky..
Běhací psaní, diktát
Učitel umístí ve třídě vyplněný plást, děti chodí k plástu a snaží se věty zapamatovat a v lavici napsat. Včelu vystřihnou a opět podle popisu stejně popsat.. Můžeme tento materiál využít i jako ,,běhací diktát“.
Včela – včelí produkty – běhací doplňování, přepis,…
Děti dostanou včelku a plástve se včelími produkty,
kde jsou vynechaná slova. Plástve s doplněnými
slovy učitel ,,schová“ po třídě, po chodbě, na zahradě..
Děti je hledají a doplňují vynechaná slova. Lze použít
některý plást k běhacímu psaní – proto ten prázdný
plást.
Doplňovačka , vykreslovačka
DĚ, TĚ, NĚ, BĚ, PĚ, VĚ
Prázdné PL pro variabilní úpravu a použití učitele...