Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ. Rozvíjí klíčové kompetence podle RVP ZV - komunikativní, k učení, k řešení problémů, pracovní. Cílem je procvičování a upevňování učiva ZŠ, další informace k výukovému materiálu jsou uvedeny níže.
Hry jsou zaměřeny na procvičování a upevnění učiva větných členů – žáci určují na příkladech větné členy (podmět, přísudek, předmět v různých pádech, přívlastek shodný a neshodný, příslovečné určení místa, času, způsobu a míry). Jsou vhodné pro žáky 6. - 9. ročníku.
Mezi žáky se rozdají všechny kartičky.
TIP: je možno použít i méně kartiček, ale je třeba vyřadit vždy jednu sadu, tzn. 11 kartiček (obsahující každý z větných členů), aby bylo možné zachovat návaznost kartiček.
Žáci si kontrolují správné přiřazení podle klíče – každý žák tak obdrží ihned v průběhu hry zpětnou vazbu. Žáci mohou hrát tyto hry ve skupinách. Učitel jen dohlíží a případně vybízí žáky ke zdůvodnění nebo vysvětluje nejasnosti.
Před použitím je nutné kartičky pouze vytisknout a vystřihnout. Pro opětovné použití je vhodné kartičky zalaminovat. Skupinám hráčů je vhodné vytisknout také klíč, podle kterého provádí v průběhu hry sami kontrolu.
Před využitím této hry doporučuji také zopakovat teoretické poznatky k určování větných členů, které budou žáci aplikovat.
Žáci se prostřednictvím této hry učí také samostatnosti, zodpovědnosti a spolupráci.