VĚTNÉ KARTY: Hlavní a Vedlejší věty

Ročník:
6., 7., 8., 9.
Počet stran:
32
Velikost: 3.26 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Petr Machej
Nahráno:
Naposledy upraveno:
10. 6. 2025
Sdílet:

Procvičování HLAVNÍCH a VEDLEJŠÍCH vět zábavnější formou. Materiál obsahuje celkem 40 karet, které lze využít samostatně, ve dvojici skupině. Je možné je využít na začátku hodiny jako motivacina konci pro upevnění nebo kdykoliv jindy například soutěžně.

Vhodné pro žáky kteréhokoliv ročníku, ve kterém se přívlastek probírá. :)

Obsahuje

  • 40 karet (na každé kartě je vždy zkrácený zápis věty např. Když 1Vv, 2 Vh, podle kterého děti vytvářejí věty. Na zadní straně jsou pak příklady možných vět, podle kterých mohou lépe kontrolovat správnost).
  • barevné i černobílé karty
  • tabulky, do kterých mohou žáci zapisovat svá řešení (několik verzí - pro zpracování celé sady karet, pro výběr karet, pro zápis vět i grafický zápis)
  • tabulka s možnými řešeními například pro rychlou kontrolu dětmi nebo učitelem

Výhody materiálu

  • Univerzální využití: materiál lze využít jako rozcvičku na začátku hodiny, jako aktivitu k upevnění na konci hodiny, jako soutěžní či odpočinkovou aktivitu uprostřed hodiny a mnoha dalšími způsoby. Lze jej využít pro jednotlivce (například rychlé děti), ve dvojici i skupině. Využít jde dokonce jako běhací diktát.
  • Samokontrola: zadní strana obsahuje možný příklad řešení, stejně tak je k dispozici tabulka s řešením. Neuběháme se tolik, děti zvládnou zkontrolovat samostatně.
  • Zábavnější forma: karty jsou jednoznačně zábavnější než hledání přívlastku v učebnici. Děti mohou například karty rozřazovat podle toho, zda přívlastek našly nebo ne. Pak si i vizualizují vlastní úspěšnost.
  • Dostatek času pro děti: některé děti zvládnou karty určit podstatně rychleji. To však nevadí a zbylé děti mohou určit pouze několik karet. Důležité je, aby měly čas přemýšlet a neměly pocit, že brzdí zbytek třídy.
  • A mnoho dalších výhod.

Dotazy, tipy a návrhy k materiálu směřuje do zpráv na Instagram (nebo mě jen sledujte :)): instagram.com/petragog_machej

Další produkty od autora Petr Machej

790867
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9.
Pracovní listy
Děti se prostřednictvím materiálu seznámí s různými verzemi legendy o svatém Valentýnovi, rozdíly, nejasnostmi a
35.00 Kč
694172
Český jazyk - gramatika
5., 6.
Pracovní listy
Pracovní list slouží k opakování učiva českého jazyka, konkrétně podstatných jmen konkrétních a abstraktních. Je určen
25.00 Kč
753166
Český jazyk
4., 5., 6.
Pexeso
Materiál k opakování a upevňování učiva - určování druhů číslovek. Lze využít jako aktivizace na začátku hodiny
35.00 Kč
772223
Český jazyk
4., 5., 6., 7.
Já mám, kdo má
Materiál obsahuje 34 karet "Já mám, kdo má" pro procvičení sloves a mluvnických kategorií (osoba, číslo, čas, způsob)
35.00 Kč
VĚTNÉ KARTY: Hlavní a Vedlejší věty VĚTNÉ KARTY: Hlavní a Vedlejší věty
Procvičování HLAVNÍCH a VEDLEJŠÍCH vět zábavnější formou. Materiál obsahuje celkem 40 karet, které lze využít samostatně, ve dvojici i skupině. Je možné je využít na začátku hodiny jako motivaci, na konci pro upevnění nebo kdykoliv jindy například soutěžně.Vhodné pro žáky kteréhokoliv ročníku, ve kterém se přívlastek probírá. :)Obsahuje40 karet (na každé kartě je vždy zkrácený zápis věty např. Když 1Vv, 2 Vh, podle kterého děti vytvářejí věty. Na zadní straně jsou pak příklady možných vět, podle kterých mohou lépe kontrolovat správnost).barevné i černobílé kartytabulky, do kterých mohou žáci zapisovat svá řešení (několik verzí - pro zpracování celé sady karet, pro výběr karet, pro zápis vět i grafický zápis)tabulka s možnými řešeními například pro rychlou kontrolu dětmi nebo učitelemVýhody materiáluUniverzální využití: materiál lze využít jako rozcvičku na začátku hodiny, jako aktivitu k upevnění na konci hodiny, jako soutěžní či odpočinkovou aktivitu uprostřed hodiny a mnoha dalšími způsoby. Lze jej využít pro jednotlivce (například rychlé děti), ve dvojici i skupině. Využít jde dokonce jako běhací diktát.Samokontrola: zadní strana obsahuje možný příklad řešení, stejně tak je k dispozici tabulka s řešením. Neuběháme se tolik, děti zvládnou zkontrolovat samostatně.Zábavnější forma: karty jsou jednoznačně zábavnější než hledání přívlastku v učebnici. Děti mohou například karty rozřazovat podle toho, zda přívlastek našly nebo ne. Pak si i vizualizují vlastní úspěšnost.Dostatek času pro děti: některé děti zvládnou karty určit podstatně rychleji. To však nevadí a zbylé děti mohou určit pouze několik karet. Důležité je, aby měly čas přemýšlet a neměly pocit, že brzdí zbytek třídy.A mnoho dalších výhod.Dotazy, tipy a návrhy k materiálu směřuje do zpráv na Instagram (nebo mě jen sledujte :)): instagram.com/petragog_machej
UUCZ-901911
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Běhací diktát>Pracovní listy>Ostatní>6.>7.>8.>9.
39.00