VĚTNÉ KARTY: Hlavní a Vedlejší věty

Ročník:
6., 7., 8., 9.
Počet stran:
32
Velikost: 3.26 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Petr Machej
Nahráno:
Naposledy upraveno:
10. 6. 2025
-30 % 39 Kč
27,3 Kč
Sdílet:

Procvičování HLAVNÍCH a VEDLEJŠÍCH vět zábavnější formou. Materiál obsahuje celkem 40 karet, které lze využít samostatně, ve dvojici skupině. Je možné je využít na začátku hodiny jako motivacina konci pro upevnění nebo kdykoliv jindy například soutěžně.

Vhodné pro žáky kteréhokoliv ročníku, ve kterém se přívlastek probírá. :)

Obsahuje

  • 40 karet (na každé kartě je vždy zkrácený zápis věty např. Když 1Vv, 2 Vh, podle kterého děti vytvářejí věty. Na zadní straně jsou pak příklady možných vět, podle kterých mohou lépe kontrolovat správnost).
  • barevné i černobílé karty
  • tabulky, do kterých mohou žáci zapisovat svá řešení (několik verzí - pro zpracování celé sady karet, pro výběr karet, pro zápis vět i grafický zápis)
  • tabulka s možnými řešeními například pro rychlou kontrolu dětmi nebo učitelem

Výhody materiálu

  • Univerzální využití: materiál lze využít jako rozcvičku na začátku hodiny, jako aktivitu k upevnění na konci hodiny, jako soutěžní či odpočinkovou aktivitu uprostřed hodiny a mnoha dalšími způsoby. Lze jej využít pro jednotlivce (například rychlé děti), ve dvojici i skupině. Využít jde dokonce jako běhací diktát.
  • Samokontrola: zadní strana obsahuje možný příklad řešení, stejně tak je k dispozici tabulka s řešením. Neuběháme se tolik, děti zvládnou zkontrolovat samostatně.
  • Zábavnější forma: karty jsou jednoznačně zábavnější než hledání přívlastku v učebnici. Děti mohou například karty rozřazovat podle toho, zda přívlastek našly nebo ne. Pak si i vizualizují vlastní úspěšnost.
  • Dostatek času pro děti: některé děti zvládnou karty určit podstatně rychleji. To však nevadí a zbylé děti mohou určit pouze několik karet. Důležité je, aby měly čas přemýšlet a neměly pocit, že brzdí zbytek třídy.
  • A mnoho dalších výhod.

Dotazy, tipy a návrhy k materiálu směřuje do zpráv na Instagram (nebo mě jen sledujte :)): instagram.com/petragog_machej

Další produkty od autora Petr Machej

981710
Občanská výchova
6., 7., 8., 9., SŠ
Pracovní listy
Materiál slouží k výuce o denním režimu se zaměřením na praxi a vlastní reflexi žáků. Vhodný je pro žáky kteréhokoliv
35.00 Kč
-30 % 35 Kč
24,5 Kč
918194
Matematika
1., 2.
Výzdoba třídy
Materiál slouží pro rozvěšení ve třídě, aby děti po celý rok měly číslice na očích. Ideální jsou tedy do 1. třídy
38.00 Kč
-30 % 38 Kč
26,6 Kč
799292
Dějepis
5., 6., 7., 8., 9.
Pracovní listy
Materiál slouží k výuce tématu starověké Číny. Obsahuje mnoho textů k přírodním podmínkám, které velmi ovlivňovaly vývoj
45.00 Kč
-30 % 45 Kč
31,5 Kč
772504
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Omalovánky
Tento kooperativní obraz je skvělým nástrojem pro žáky k zachycení společných vzpomínek, momentů nebo k tematickému
38.00 Kč
-30 % 38 Kč
26,6 Kč
VĚTNÉ KARTY: Hlavní a Vedlejší věty VĚTNÉ KARTY: Hlavní a Vedlejší věty
Procvičování HLAVNÍCH a VEDLEJŠÍCH vět zábavnější formou. Materiál obsahuje celkem 40 karet, které lze využít samostatně, ve dvojici i skupině. Je možné je využít na začátku hodiny jako motivaci, na konci pro upevnění nebo kdykoliv jindy například soutěžně.Vhodné pro žáky kteréhokoliv ročníku, ve kterém se přívlastek probírá. :)Obsahuje40 karet (na každé kartě je vždy zkrácený zápis věty např. Když 1Vv, 2 Vh, podle kterého děti vytvářejí věty. Na zadní straně jsou pak příklady možných vět, podle kterých mohou lépe kontrolovat správnost).barevné i černobílé kartytabulky, do kterých mohou žáci zapisovat svá řešení (několik verzí - pro zpracování celé sady karet, pro výběr karet, pro zápis vět i grafický zápis)tabulka s možnými řešeními například pro rychlou kontrolu dětmi nebo učitelemVýhody materiáluUniverzální využití: materiál lze využít jako rozcvičku na začátku hodiny, jako aktivitu k upevnění na konci hodiny, jako soutěžní či odpočinkovou aktivitu uprostřed hodiny a mnoha dalšími způsoby. Lze jej využít pro jednotlivce (například rychlé děti), ve dvojici i skupině. Využít jde dokonce jako běhací diktát.Samokontrola: zadní strana obsahuje možný příklad řešení, stejně tak je k dispozici tabulka s řešením. Neuběháme se tolik, děti zvládnou zkontrolovat samostatně.Zábavnější forma: karty jsou jednoznačně zábavnější než hledání přívlastku v učebnici. Děti mohou například karty rozřazovat podle toho, zda přívlastek našly nebo ne. Pak si i vizualizují vlastní úspěšnost.Dostatek času pro děti: některé děti zvládnou karty určit podstatně rychleji. To však nevadí a zbylé děti mohou určit pouze několik karet. Důležité je, aby měly čas přemýšlet a neměly pocit, že brzdí zbytek třídy.A mnoho dalších výhod.Dotazy, tipy a návrhy k materiálu směřuje do zpráv na Instagram (nebo mě jen sledujte :)): instagram.com/petragog_machej
UUCZ-901911
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Běhací diktát>Pracovní listy>Ostatní>6.>7.>8.>9.
39.00