VĚTNÉ KARTY: Hlavní a Vedlejší věty

Ročník:
6., 7., 8., 9.
Počet stran:
32
Velikost: 3.26 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Petr Machej
Nahráno:
Naposledy upraveno:
10. 6. 2025
Sdílet:

Procvičování HLAVNÍCH a VEDLEJŠÍCH vět zábavnější formou. Materiál obsahuje celkem 40 karet, které lze využít samostatně, ve dvojici skupině. Je možné je využít na začátku hodiny jako motivacina konci pro upevnění nebo kdykoliv jindy například soutěžně.

Vhodné pro žáky kteréhokoliv ročníku, ve kterém se přívlastek probírá. :)

Obsahuje

  • 40 karet (na každé kartě je vždy zkrácený zápis věty např. Když 1Vv, 2 Vh, podle kterého děti vytvářejí věty. Na zadní straně jsou pak příklady možných vět, podle kterých mohou lépe kontrolovat správnost).
  • barevné i černobílé karty
  • tabulky, do kterých mohou žáci zapisovat svá řešení (několik verzí - pro zpracování celé sady karet, pro výběr karet, pro zápis vět i grafický zápis)
  • tabulka s možnými řešeními například pro rychlou kontrolu dětmi nebo učitelem

Výhody materiálu

  • Univerzální využití: materiál lze využít jako rozcvičku na začátku hodiny, jako aktivitu k upevnění na konci hodiny, jako soutěžní či odpočinkovou aktivitu uprostřed hodiny a mnoha dalšími způsoby. Lze jej využít pro jednotlivce (například rychlé děti), ve dvojici i skupině. Využít jde dokonce jako běhací diktát.
  • Samokontrola: zadní strana obsahuje možný příklad řešení, stejně tak je k dispozici tabulka s řešením. Neuběháme se tolik, děti zvládnou zkontrolovat samostatně.
  • Zábavnější forma: karty jsou jednoznačně zábavnější než hledání přívlastku v učebnici. Děti mohou například karty rozřazovat podle toho, zda přívlastek našly nebo ne. Pak si i vizualizují vlastní úspěšnost.
  • Dostatek času pro děti: některé děti zvládnou karty určit podstatně rychleji. To však nevadí a zbylé děti mohou určit pouze několik karet. Důležité je, aby měly čas přemýšlet a neměly pocit, že brzdí zbytek třídy.
  • A mnoho dalších výhod.

Dotazy, tipy a návrhy k materiálu směřuje do zpráv na Instagram (nebo mě jen sledujte :)): instagram.com/petragog_machej

Další produkty od autora Petr Machej

764640
Občanská výchova
8., 9., SŠ
Pracovní listy
Tento pracovní list slouží k rozvoji kritického myšlení, schopnosti analyzovat informace a ověřovat jejich pravdivost
35.00 Kč
751741
Český jazyk
4., 5., 6.
Pracovní listy
Materiál slouží k výuce skloňování číslovek. Vhodný je také k opakování, doučování apod. Materiál lze využít od 4. do 6
45.00 Kč
790765
Český jazyk
3., 4., 5.
Pracovní listy
Děti se prostřednictvím materiálu seznámí s různými verzemi legendy o svatém Valentýnovi, rozdíly, nejasnostmi a
35.00 Kč
741724
Dějepis
6., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Výuka, opakování a upevňování učiva doby bronzové (pravěk). Vhodný je pro užití nejen v 6. ročníku, ale také v nižších i
35.00 Kč
VĚTNÉ KARTY: Hlavní a Vedlejší věty VĚTNÉ KARTY: Hlavní a Vedlejší věty
Procvičování HLAVNÍCH a VEDLEJŠÍCH vět zábavnější formou. Materiál obsahuje celkem 40 karet, které lze využít samostatně, ve dvojici i skupině. Je možné je využít na začátku hodiny jako motivaci, na konci pro upevnění nebo kdykoliv jindy například soutěžně.Vhodné pro žáky kteréhokoliv ročníku, ve kterém se přívlastek probírá. :)Obsahuje40 karet (na každé kartě je vždy zkrácený zápis věty např. Když 1Vv, 2 Vh, podle kterého děti vytvářejí věty. Na zadní straně jsou pak příklady možných vět, podle kterých mohou lépe kontrolovat správnost).barevné i černobílé kartytabulky, do kterých mohou žáci zapisovat svá řešení (několik verzí - pro zpracování celé sady karet, pro výběr karet, pro zápis vět i grafický zápis)tabulka s možnými řešeními například pro rychlou kontrolu dětmi nebo učitelemVýhody materiáluUniverzální využití: materiál lze využít jako rozcvičku na začátku hodiny, jako aktivitu k upevnění na konci hodiny, jako soutěžní či odpočinkovou aktivitu uprostřed hodiny a mnoha dalšími způsoby. Lze jej využít pro jednotlivce (například rychlé děti), ve dvojici i skupině. Využít jde dokonce jako běhací diktát.Samokontrola: zadní strana obsahuje možný příklad řešení, stejně tak je k dispozici tabulka s řešením. Neuběháme se tolik, děti zvládnou zkontrolovat samostatně.Zábavnější forma: karty jsou jednoznačně zábavnější než hledání přívlastku v učebnici. Děti mohou například karty rozřazovat podle toho, zda přívlastek našly nebo ne. Pak si i vizualizují vlastní úspěšnost.Dostatek času pro děti: některé děti zvládnou karty určit podstatně rychleji. To však nevadí a zbylé děti mohou určit pouze několik karet. Důležité je, aby měly čas přemýšlet a neměly pocit, že brzdí zbytek třídy.A mnoho dalších výhod.Dotazy, tipy a návrhy k materiálu směřuje do zpráv na Instagram (nebo mě jen sledujte :)): instagram.com/petragog_machej
UUCZ-901911
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Běhací diktát>Pracovní listy>Ostatní>6.>7.>8.>9.
39.00