Sada obsahuje 4 materiály, které procvičují VS po B.
skládanky - Materiál vytiskněte a rozstříhejte na věty a slova.
Žák čte věty a doplňuje do vět vyjmenovaná slova nebo slova příbuzná, aby věta dávala smysl. Procvičujeme i čtení s porozuměním .U druhé varianty doplňuje do slov pravopis y, ý, i, í. Poté skládá věty. Věty poté letíme do sešitu, přepisujeme, přiřazujeme příbuzná slova k VS, tvoříme jiná slova do nabídky, kreslíme dle vět obrázky.
pravopisný detektiv - Učitel nakopíruje žákům úvodní list s detektivem, poté promítá prezentaci. Žák má za úkol označovat (kroužkovat či vybarvovat) písmeno y/ý/i/í, které doplní do daných slov. Pro žáky s SPU či IVP možno upravit. Jiná (těžší) varianta: Učitel může daná slova pouze dětem předčítat. Žáci po vyslechnutí slova označují správné y/i, které by do slova doplnili. Možné využívat pro promítání na interaktivní tabuli či vytisknout na menší karty pro individuální doplňování.
pátrači - Materiál promítá učitel na tabuli či vytiskneme každému individuálně. Žák čte věty a doplňuje do slov pravopis y, ý, i, í. - slova či pouze y/i děti zapisují na mazací tabulku. Poté má za úkol přečíst věty z nabídky a vybrat pouze ty, ve kterých nalezne vyjmenované nebo slovo příbuzné. U každé věty, ve které najde VS nebo slovo příbuzné si zapíše první písmeno z věty a vznikne mu tajenka. Jedná se vždy o ZVÍŘATA.
tajenky - velmi oblíbený materiál
Žák čte slova a vybírá do slov Y/Ý/Í/I, kde ve druhém sloupci zapisuje odůvodnění = příslušné vyjmenované slovo nebo slovo příbuzné, popřípadě proškrtne v případě měkkého i. Poté žák do sloupce tajenka zapisuje písmeno z prvního slova a dle čísla v závorce. Do počtu se nikdy nezapočítávají slovo pomocná – malými písmeny. Po dokončení celé karty vznikne žákovi tajenka – vždy se jedná o zaměřené slovo na téma VESMÍR. Procvičujeme rovněž čtení s porozuměním. Slova přepisujeme do sešitu, píšeme a vymýšlíme věty na daná slova, tvoříme jiná slova do nabídky, kreslíme dle vět či slov obrázky. Součástí materiálu jsou i karty s výsledky pro snadnou kontrolu.