CHEMICKÁ ÚNIKOVKA pro ZŠ i SŠ: Zachraň lidské tělo

Předmět:
Počet stran:
18
Velikost: 20.57 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající PavMa
Nahráno:
Naposledy upraveno:
5. 6. 2025
Sdílet:

CHEMICKÁ ÚNIKOVKA: ZACHRAŇ LIDSKÉ TĚLO

 

Téma: Bílkoviny, nukleové kyseliny, vitamíny, biochemie lidského těla

Počet levelů: 9

Cílová skupina: 8. a 9. ročník ZŠ, příp. i SŠ

Místo konání: Učebna / venkovní prostor / kombinace (možnost rozmístění stanovišť)

O čem materiál je:

Výzkumná laboratoř byla zasažena biologickou poruchou a lidské tělo začíná ztrácet kontrolu nad základními funkcemi.

Systém je v kritickém stavu, výstupní dveře jsou uzamčeny a čas běží – za 40 minut dojde ke kompletnímu restartu systému a všechny výsledky dlouholetého výzkumu budou nenávratně ztraceny!

Jediná možnost záchrany: projít všech 9 vědeckých levelů, vyřešit úkoly, získat písmena a složit tajný záchranný kód. Ten jediný dokáže obnovit systém.

Cíl materiálu:

  • Procvičit učivo z oblasti biochemie – bílkoviny, nukleové kyseliny, vitamíny a související pojmy.
  • Rozvíjet logické myšlení, schopnost spolupráce, čtení s porozuměním, práci s odborným textem a kritické uvažování.
  • Zažít vědu netradičně, formou hry s příběhem a motivací k akci.

PŘEHLED LEVELŮ

  • Mise zdraví – hormony a enzymy
  • Diagnostika – zdravotní karta pacienta
  • Odborná terminologie – pojmy z oblasti biochemie
  • Hádanky: Tělo pod kontrolou – ověření znalostí
  • Strukturní bílkoviny – základní typy
  • Nukleové kyseliny – DNA a RNA v akci
  • Rozpustnost vitamínů – vitamíny rozpustné v tucích a ve vodě
  • Zdroje vitamínů – výživa a biochemie v potravinách
  • Pátrání po kyselinách v textu – vyhledávání informací

Každý level přináší jedno písmeno do tajného kódu, který žáci na závěr zadají do systému (odpovědník).

Přínos pro učitele:

  • Netradiční forma výuky s vysokou mírou zapojení žáků.
  • Možnost využití celé hodiny nebo rozdělení na více částí.
  • Flexibilní prostředí (lze hrát ve třídě i venku).
  • Žáci pracují ve skupinách, rozvíjejí týmovou spolupráci a samostatnost.

Přínos pro žáky:

  • Aktivní zapojení do děje – role „vědců-zachránců“.
  • Opakování a upevnění znalostí z oblasti biochemie a zdraví.
  • Trénink čtení s porozuměním, hledání souvislostí a samostatné práce.
  • Zážitek, který si žáci zapamatují – ideální např. na závěr tematického celku.

Kód získaný z devíti levelů vede k záchraně lidského těla a znovuotevření výstupních dveří.

Další produkty od autora PavMa

697164
Chemie
7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje: 4 pracovní listy A4 s informacemi o nebezpečí, které s sebou mohou přinášet chemické látky 1 list s
45.00 Kč
630516
Anglický jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pexeso
Materiál obsahuje: 36 kartiček 12 kartiček s obrázkem zvířete, které žije pod zemí. 12 kartiček s označením zvířete v
45.00 Kč
722516
Německý jazyk
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Domino
Materiál obsahuje: Německé domino Trénink a opakování slovní zásoby - 20 dominových karet Řešení Souhrn použitých slov
30.00 Kč
728971
Německý jazyk
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje: Velkou německou křížovku (A4) s tajenkou a doplňujícími otázkami Seznam použitých slov - opakování
40.00 Kč
CHEMICKÁ ÚNIKOVKA pro ZŠ i SŠ: Zachraň lidské tělo CHEMICKÁ ÚNIKOVKA pro ZŠ i SŠ: Zachraň lidské tělo
CHEMICKÁ ÚNIKOVKA: ZACHRAŇ LIDSKÉ TĚLO Téma: Bílkoviny, nukleové kyseliny, vitamíny, biochemie lidského tělaPočet levelů: 9Cílová skupina: 8. a 9. ročník ZŠ, příp. i SŠMísto konání: Učebna / venkovní prostor / kombinace (možnost rozmístění stanovišť)O čem materiál je:Výzkumná laboratoř byla zasažena biologickou poruchou a lidské tělo začíná ztrácet kontrolu nad základními funkcemi.Systém je v kritickém stavu, výstupní dveře jsou uzamčeny a čas běží – za 40 minut dojde ke kompletnímu restartu systému a všechny výsledky dlouholetého výzkumu budou nenávratně ztraceny!Jediná možnost záchrany: projít všech 9 vědeckých levelů, vyřešit úkoly, získat písmena a složit tajný záchranný kód. Ten jediný dokáže obnovit systém.Cíl materiálu:Procvičit učivo z oblasti biochemie – bílkoviny, nukleové kyseliny, vitamíny a související pojmy.Rozvíjet logické myšlení, schopnost spolupráce, čtení s porozuměním, práci s odborným textem a kritické uvažování.Zažít vědu netradičně, formou hry s příběhem a motivací k akci.PŘEHLED LEVELŮMise zdraví – hormony a enzymyDiagnostika – zdravotní karta pacientaOdborná terminologie – pojmy z oblasti biochemieHádanky: Tělo pod kontrolou – ověření znalostíStrukturní bílkoviny – základní typyNukleové kyseliny – DNA a RNA v akciRozpustnost vitamínů – vitamíny rozpustné v tucích a ve voděZdroje vitamínů – výživa a biochemie v potravináchPátrání po kyselinách v textu – vyhledávání informacíKaždý level přináší jedno písmeno do tajného kódu, který žáci na závěr zadají do systému (odpovědník).Přínos pro učitele:Netradiční forma výuky s vysokou mírou zapojení žáků.Možnost využití celé hodiny nebo rozdělení na více částí.Flexibilní prostředí (lze hrát ve třídě i venku).Žáci pracují ve skupinách, rozvíjejí týmovou spolupráci a samostatnost.Přínos pro žáky:Aktivní zapojení do děje – role „vědců-zachránců“.Opakování a upevnění znalostí z oblasti biochemie a zdraví.Trénink čtení s porozuměním, hledání souvislostí a samostatné práce.Zážitek, který si žáci zapamatují – ideální např. na závěr tematického celku.Kód získaný z devíti levelů vede k záchraně lidského těla a znovuotevření výstupních dveří.
UUCZ-885972
Chemie>Didaktické hry>Projekty>Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>🫁 Lidské tělo
45.00