CHEMIE: Zpracování železa - Pracovní listy s řešením

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
6
Velikost: 1.51 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající PavMa
Nahráno:
Naposledy upraveno:
9. 1. 2025
Sdílet:

Materiál obsahuje:

Dva pracovní listy ke kapitole organické chemie: Redoxní reakce a zpracování železa

Řešení pracovních listů

Tento pracovní list je zaměřen na procvičování a prohlubování znalostí o oxidačně-redukčních reakcích a na pochopení procesu zpracování železa.

Žáci si procvičí:

  • Vyrovnávání oxidačně-redukčních rovnic.
  • Rozdíl mezi železem a ocelí.
  • Zpracování železa ve vysoké peci.

Klíčové pojmy:

  • Oxidačně-redukční reakce: Chemické reakce, při kterých dochází ke ztrátě a zisku elektronů. Žáci se seznámí s těmito reakcemi a procvičí jejich vyrovnávání.
  • Železo a ocel: Žáci se dozvědí rozdíly mezi čistým železem a jeho slitinou, ocelí, a proč je ocel preferovaným materiálem pro různé průmyslové účely.
  • Vysoká pec: Základní principy fungování vysoké pece, kde probíhá zpracování železné rudy na železo, které je pak dále zpracováváno na ocel.

Využití:

  • Samostatná práce
  • Skupinová práce
  • Domácí příprava

Struktura pracovního listu:

  • Vyrovnávání oxidačně-redukčních rovnic
  • Doplňovačka: Rozdíl mezi železem a ocelí
  • Zpracování železa ve vysoké peci: Žáci mají za úkol doplnit základní informace o procesu redukce železné rudy.
  • Využití železa a oceli - Ano/Ne: Formou otázek si žáci ověří, jak dobře rozumějí současnému využití železa a oceli v průmyslu a v běžném životě.
  • Souhrn informací: Tento úkol shrnuje klíčové poznatky, které by si žáci měli odnést – především o významu železa a oceli a chemických reakcích s tím spojených.
  • Další cvičení: Výpočet obsahu uhlíku v oceli
  • Diskuze: Žáci se mohou zamyslet, jak by svět vypadal bez objevu železa a oceli, a diskutovat o možnostech jiných materiálů.

Další produkty od autora PavMa

758830
Anglický jazyk
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
Materiál obsahuje: 36 kartiček s obrázky základních anglických slov (podstatná jména) Pohybovka po třídě - kartičky je
40.00 Kč
742823
Matematika
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje: 3 A4 testy se 4 příklady na soustavy rovnic nebo lineární rovnice - verze A, B, C, Řešení pro každou
40.00 Kč
742847
Německý jazyk
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál obsahuje: MOTIVAČNÍ HRA 36 kartiček se slovy nadřazenými a podřazenými Styl šibenice - hledání slov podle
45.00 Kč
694783
Matematika
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje: A4 pracovní listy s úkoly pro výpočet objemu a povrchu kolmých hranolů - verze A, B, C, D Řešení pro
45.00 Kč
CHEMIE: Zpracování železa - Pracovní listy s řešením CHEMIE: Zpracování železa - Pracovní listy s řešením
Materiál obsahuje:Dva pracovní listy ke kapitole organické chemie: Redoxní reakce a zpracování železaŘešení pracovních listůTento pracovní list je zaměřen na procvičování a prohlubování znalostí o oxidačně-redukčních reakcích a na pochopení procesu zpracování železa.Žáci si procvičí:Vyrovnávání oxidačně-redukčních rovnic.Rozdíl mezi železem a ocelí.Zpracování železa ve vysoké peci.Klíčové pojmy:Oxidačně-redukční reakce: Chemické reakce, při kterých dochází ke ztrátě a zisku elektronů. Žáci se seznámí s těmito reakcemi a procvičí jejich vyrovnávání.Železo a ocel: Žáci se dozvědí rozdíly mezi čistým železem a jeho slitinou, ocelí, a proč je ocel preferovaným materiálem pro různé průmyslové účely.Vysoká pec: Základní principy fungování vysoké pece, kde probíhá zpracování železné rudy na železo, které je pak dále zpracováváno na ocel.Využití:Samostatná práceSkupinová práceDomácí přípravaStruktura pracovního listu:Vyrovnávání oxidačně-redukčních rovnicDoplňovačka: Rozdíl mezi železem a ocelíZpracování železa ve vysoké peci: Žáci mají za úkol doplnit základní informace o procesu redukce železné rudy.Využití železa a oceli - Ano/Ne: Formou otázek si žáci ověří, jak dobře rozumějí současnému využití železa a oceli v průmyslu a v běžném životě.Souhrn informací: Tento úkol shrnuje klíčové poznatky, které by si žáci měli odnést – především o významu železa a oceli a chemických reakcích s tím spojených.Další cvičení: Výpočet obsahu uhlíku v oceliDiskuze: Žáci se mohou zamyslet, jak by svět vypadal bez objevu železa a oceli, a diskutovat o možnostech jiných materiálů.
UUCZ-739831
Chemie>Pracovní listy>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
45.00