Kolik cukru obsahují naše potraviny?
AKTIVITA / NÁSTĚNKA / DISKUZE
Materiál názorně ukazuje množství cukru v běžných potravinách a nápojích. Slouží k tomu, aby si žáci uvědomili, jak výrazně se liší obsah cukru v různých výrobcích, a dokázali rozlišovat mezi potravinami s vysokým, středním a nízkým obsahem cukru.
Možnosti využití
- Výuková aktivita v hodinách
- Předměty: chemie, výchova ke zdraví, přírodopis, třídnická hodina.
- Žáci přiřazují k jednotlivým obrázkům potravin kartičky s počtem kostek cukru, které si myslí, že výrobky obsahují.
- Poté následuje odhalení skutečných hodnot a diskuze o překvapivých výsledcích a doporučených denních dávkách cukru.
- Osvětová nástěnka
- Kartičky lze využít jako vizuálně poutavou a edukační výstavu v učebně, na chodbách školy či ve školní jídelně.
- Přepočet kostky cukru (1 kostka = 4 g).
- Žáci i návštěvníci školy možnost názorně porovnat obsah cukru v oblíbených potravinách.
- Podklad pro diskuzi
- Materiál poskytuje jednoduchý, ale silný vizuální základ k debatě o zdravém životním stylu, návycích ve stravování a rizicích nadměrné konzumace cukru.
- Umožňuje propojení se skutečnými zkušenostmi žáků a podporuje jejich kritické myšlení.
Obsah materiálu
- Kartičky s obrázky různých potravin a nápojů.
- Kartičky s počtem kostek cukru.
Edukativní úvodní text o doporučené denní dávce cukru.
- Možnost využití jako hra, soutěž, nástěnka i podklad k diskuzi.