Byzanc (Byzantská říše)

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
12
Velikost: 7.02 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
18. 9. 2024
-20 % 40 Kč
32 Kč
Sdílet:

Pro koho: sedmá třída

Styl práce: samostatná práce, skupinová práce

Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ

 

Ve výukovém materiálu se žáci promění ve zvědy, kteří musí na pokyn císaře Svaté říše římské odcestovat do daleké Byzance a sbírat pro něj o téhle zemi informace.

 

Před samotným počátkem hodiny pedagog ve třídě ukryje kartičky (32 karet) s informacemi (mnohdy zašifrovanými). Výhodou je, pokud se hodina může odehrávat v jiné místnosti než ve třídě. Učitel pak má dostatečné množství času pro ukrytí. Bonusem je, pokud prostory nabízí i vytvoření ,,opičí dráhy” - různé překážky v cestě. Přece jen cesta ve středověku do vzdálené země nebyla snadná.

 

V rámci hodiny se pedagog promění v císaře a přečte prohlášení, kterým vyšle své poddané do Byzantské říše. Žáci pak mají za úkol získat informace (najít kartičky). Poté žáci chodí mezi sebou, doptávají se a zjišťují informace, protože jejich kartička jim nemusela samotná postačit a císař by se jistě zlobil, kdyby nedostal informaci celou. Poté, když si jsou žáci jistí, že už všechno vědí a mají ve všem jasno, se vrací k císaři, aby mu sdělili zprávu o daleké zemi. Může mluvit každý za sebe nebo např. zvolit několik mluvčích. Císař se může doptávat na detaily.

Další produkty od autora Veronika Režná (Radost učit)

866980
Český jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pro koho: druhý stupeň ZŠ Formy výuky: skupinová práce, samostatná práce, práce celé třídy Typ materiálu: vzdělávací
30.00 Kč
-20 % 30 Kč
24 Kč
75468
Dějepis
8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Hádej, kdo jsem? Pro koho: 8. ročník (případně 9. ročník) Styl práce: samostatná nebo skupinová Typ materiálu
39.00 Kč
-20 % 39 Kč
31,2 Kč
606263
Dějepis
6., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pro koho: šestá třída, první ročník osmiletého gymnázia Styl práce: skupinová práce Typ materiálu: vzdělávací materiál
40.00 Kč
-20 % 40 Kč
32 Kč
661073
Dějepis
6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pro koho: šestá, sedmá třída Styl práce: skupinová práce, samostatná práce, dramatizace Typ materiálu: vzdělávací
43.00 Kč
-20 % 43 Kč
34,4 Kč
Byzanc (Byzantská říše) Byzanc (Byzantská říše)
Pro koho: sedmá třídaStyl práce: samostatná práce, skupinová práceTyp materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ Ve výukovém materiálu se žáci promění ve zvědy, kteří musí na pokyn císaře Svaté říše římské odcestovat do daleké Byzance a sbírat pro něj o téhle zemi informace. Před samotným počátkem hodiny pedagog ve třídě ukryje kartičky (32 karet) s informacemi (mnohdy zašifrovanými). Výhodou je, pokud se hodina může odehrávat v jiné místnosti než ve třídě. Učitel pak má dostatečné množství času pro ukrytí. Bonusem je, pokud prostory nabízí i vytvoření ,,opičí dráhy” - různé překážky v cestě. Přece jen cesta ve středověku do vzdálené země nebyla snadná. V rámci hodiny se pedagog promění v císaře a přečte prohlášení, kterým vyšle své poddané do Byzantské říše. Žáci pak mají za úkol získat informace (najít kartičky). Poté žáci chodí mezi sebou, doptávají se a zjišťují informace, protože jejich kartička jim nemusela samotná postačit a císař by se jistě zlobil, kdyby nedostal informaci celou. Poté, když si jsou žáci jistí, že už všechno vědí a mají ve všem jasno, se vrací k císaři, aby mu sdělili zprávu o daleké zemi. Může mluvit každý za sebe nebo např. zvolit několik mluvčích. Císař se může doptávat na detaily.
UUCZ-651372
Dějepis>Ostatní>7.>ZŠ – 2. STUPEŇ
40.00