Byzanc (Byzantská říše)

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
12
Velikost: 7.02 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
18. 9. 2024
Sdílet:

Pro koho: sedmá třída

Styl práce: samostatná práce, skupinová práce

Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ

 

Ve výukovém materiálu se žáci promění ve zvědy, kteří musí na pokyn císaře Svaté říše římské odcestovat do daleké Byzance a sbírat pro něj o téhle zemi informace.

 

Před samotným počátkem hodiny pedagog ve třídě ukryje kartičky (32 karet) s informacemi (mnohdy zašifrovanými). Výhodou je, pokud se hodina může odehrávat v jiné místnosti než ve třídě. Učitel pak má dostatečné množství času pro ukrytí. Bonusem je, pokud prostory nabízí i vytvoření ,,opičí dráhy” - různé překážky v cestě. Přece jen cesta ve středověku do vzdálené země nebyla snadná.

 

V rámci hodiny se pedagog promění v císaře a přečte prohlášení, kterým vyšle své poddané do Byzantské říše. Žáci pak mají za úkol získat informace (najít kartičky). Poté žáci chodí mezi sebou, doptávají se a zjišťují informace, protože jejich kartička jim nemusela samotná postačit a císař by se jistě zlobil, kdyby nedostal informaci celou. Poté, když si jsou žáci jistí, že už všechno vědí a mají ve všem jasno, se vrací k císaři, aby mu sdělili zprávu o daleké zemi. Může mluvit každý za sebe nebo např. zvolit několik mluvčích. Císař se může doptávat na detaily.

Další produkty od autora Veronika Režná (Radost učit)

704246
Dějepis
9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Pro koho: devátá třída Styl práce: skupinová práce Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ Výukový
40.00 Kč
604975
Dějepis
6., ZŠ – 2. STUPEŇ
Předloha ke kreslení
Pro koho: šestá třída, první ročník osmiletého gymnázia Styl práce: projekt celé třídy Typ materiálu: vzdělávací
43.00 Kč
643692
Dějepis
8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pro koho: osmá třída Styl práce: práce ve dvojicích, skupinová práce Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň
30.00 Kč
75468
Dějepis
8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Hádej, kdo jsem? Pro koho: 8. ročník (případně 9. ročník) Styl práce: samostatná nebo skupinová Typ materiálu
39.00 Kč
Byzanc (Byzantská říše) Byzanc (Byzantská říše)
Pro koho: sedmá třídaStyl práce: samostatná práce, skupinová práceTyp materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ Ve výukovém materiálu se žáci promění ve zvědy, kteří musí na pokyn císaře Svaté říše římské odcestovat do daleké Byzance a sbírat pro něj o téhle zemi informace. Před samotným počátkem hodiny pedagog ve třídě ukryje kartičky (32 karet) s informacemi (mnohdy zašifrovanými). Výhodou je, pokud se hodina může odehrávat v jiné místnosti než ve třídě. Učitel pak má dostatečné množství času pro ukrytí. Bonusem je, pokud prostory nabízí i vytvoření ,,opičí dráhy” - různé překážky v cestě. Přece jen cesta ve středověku do vzdálené země nebyla snadná. V rámci hodiny se pedagog promění v císaře a přečte prohlášení, kterým vyšle své poddané do Byzantské říše. Žáci pak mají za úkol získat informace (najít kartičky). Poté žáci chodí mezi sebou, doptávají se a zjišťují informace, protože jejich kartička jim nemusela samotná postačit a císař by se jistě zlobil, kdyby nedostal informaci celou. Poté, když si jsou žáci jistí, že už všechno vědí a mají ve všem jasno, se vrací k císaři, aby mu sdělili zprávu o daleké zemi. Může mluvit každý za sebe nebo např. zvolit několik mluvčích. Císař se může doptávat na detaily.
UUCZ-651372
Dějepis>Ostatní>7.>ZŠ – 2. STUPEŇ
40.00