Popis materiálu:
-
součástí je 30 karet
-
karty lze využít na dvě různé hry:
-
Já mám, kdo má?
-
Seřaď čas
-
-
poslední strana obsahuje obrázek na zadní stranu, v případě, že materiál budete chtít tisknout oboustranně
Princip her:
1. hra – Já mám, kdo má?
-
Karty se rozdají mezi žáky. Na některé žáky zbydou i dvě kartičky.
-
Začíná žák s kartou: „Já začínám hru,“ poté se zeptá: „Kdo má 8. století?“
-
Na dotaz reaguje žák s datem, které odpovídá danému století – Já mám rok 743.
-
Hru končí žák s kartičkou, kde je napsáno: „A končím hru!“
Menší doporučení: Poté co žák správně zařadí svojí kartu, tak ji otočí na druhou stranu. Máte pak lepší přehled o tom, které karty již byly použity.
2. hra – Seřaď čas
-
Každý žák dostane pouze jednu kartu.
-
Následně si stoupnou a seřadí se od nejstarších dějin po nejmladší. Vytvoří tak časovou osu.
Menší doporučení: Vždy si pevně stanovte, zda se řadíte podle roku nebo podle století.
-
Poté co hru zvládnou rychle a bez chyby můžete jim to ztížit:
-
vždy jim zadávám bobříka mlčení
-
seřadit se naopak – od nejmladších dějin po nejstarších
-
pokud nějaký žák vede zbytek třídy a ve hře dominuje, může hrát „sloup“ (okolo něj se všichni seřadí a on jim nesmí radit a stojí jako solný sloup)
-
časově omezit (některé třídy to zvládnou i pod třicet vteřin)
-